Vieni politikai lygesni už kitus
Tokie, neva tai socialinę reklamą skleidžiantys, stendai mieste ėmė dygti nuo vasario pabaigos: Laisvės al., prie Kauno geležinkelio stoties, Vilijampolėje, Dainavos mikrorajone. Tuose reklaminiuose plakatuose šmėžavo, ir kai kur tebešmėžuoja, du dabartiniai miesto valdžios atstovai – prof. Jonas Audėjaitis ir Rasa Šnapštienė. Abu jie žada kautis dėl vietų Seime. Ir tą kovą, anot būsimų konkurentų, pradėjo anksčiau laiko.
„Iki šiol maniau, kad socialinė reklama orientuota į nevyriausybinę socialinę atsakomybę bei neatlygintiną visuomeninę gerovę. Pvz. „Jaunimo linija“, „Kraujo donorystė“, „Gelbėkim vaikus“ ir pan. Todėl kyla klausimas, ar vieni tarybos nariai nėra lygesni už kitus?
Ar ir kiti gali reikalauti iš Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus nemokamos ir reklamos rinkliava neapmokestintos socialinės reklamos? Pvz. „Priimame ir išklausome gyventojus su aktualiais kausimais, pasiūlymais ir idėjomis Kaunui. A.Kupčinskas“. Norėčiau ir aš taip, – teigė Kauno miesto savivaldybės tarybos narys, opozicijos lyderis Andrius Kupčinskas.
Anot jo, tokias privilegijas kažkodėl gavo tik du valdančiosios partijos „Vieningas Kaunas“ nariai.
Dalyvauja savivaldybės programoje
Prof. J.Audėjaičio pakalbinti nepavyko, – jis šiuo metu atostogauja. Į elektroniniu paštu pasiųstus klausimus neatsakė. Tačiau Kauno miesto savivaldybės administracija patikino, jog su šio politiko reklamomis mieste, tiksliau, kvietimais diskusijai, savivaldybė ir neturi nieko bendra. Tai privati komercinė reklama, dėl kurios apmokėjimo reikia klausti užsakovo – „Vieningo Kauno“. To paties, kurio atstovus dabartinis meras Visvaldas Matijošaitis atvedė į Kauno miesto tarybą.
O štai R.Šnapštienė pasiaiškino tiesiog dalyvaujanti Kauno miesto savivaldybės pradėtoje programoje „Iniciatyvos Kaunui“.
„Šia programa siekiame įtraukti kuo daugiau kauniečių ir bendruomenių, todėl savivaldybė stengiasi kuo labiau ją išviešinti. Savivaldybės Ryšių su visuomene poskyrio specialistai mane pakankamai ilgai įkalbinėjo tapti šios reklaminės kampanijos veidu. Jei atvirai, aš to nelabai norėjau, kurį laiką spyriojausi, bet specialistų argumentai galų gale mane įtikino“, – teigė politikė.
Techninių detalių apie kampaniją, tokių kaip kaštai, socialinės reklamos statusas ir panašiai, ji teigė nežinanti. Dėl to, pasak R.Šnapštienės, reiktų kreiptis į Ryšių su visuomene poskyrį.
„Žinau, kad reklamos kampanija lauko stenduose buvo pradėta vasario viduryje. Kuriose tiksliai miesto vietose kabėjo stendai, nežinau. Savo akimis mačiau plakatą Laisvės al. Į pasvarstymus apie tarybos narių lygumą ir nelygumą ar insinuacijas dėl politinės reklamos leisiu sau nesileisti“, – pabrėžė R.Šnapštienė.
Nekainavo nieko
Ryšių su visuomene poskyrio vedėja Aušra Partikienė informavo, jog programos „Iniciatyvos Kaunui“ reklamos kampanija lauko stenduose pradėta vasario 15 d. Kampanijos pradžioje kampanijos reklamos kabėjo ant 32 stendų.
Ši reklama specialios savivaldybės komisijos buvo pripažinta kaip savivaldybės informacija, todėl reklamos įrenginius valdančios įmonės ją skelbė tuose stenduose, kurie nebuvo užimti komercine reklama. Todėl reklamos pasiskirstė po įvairius miesto mikrorajonus.
„Kuomet konkrečiame stende atsirasdavo komercinė reklama, kampanijos „Iniciatyvos Kaunui“ reklama būdavo nukabinama. Todėl informacijos, keliuose reklamos stenduose šiuo metu publikuojama programos reklama ir ar ji išvis dar publikuojama, neturime“, – teigė A.Partikienė.
Savivaldybės programos „Iniciatyvos Kaunui“ reklamų publikavimas miestui nekainavo nieko.
Anot jos, ši savivaldybės vykdomos programos reklama buvo pripažinta savivaldybės informacija, todėl prie šios kampanijos viešinimo sutikusios prisidėti stendus valdančios bendrovės tai darė neatlygintinai. Taigi „Iniciatyvos Kaunui“ reklamų publikavimas miestui nekainavo nieko.
„Įvairūs moksliniai tyrimai ne kartą yra patvirtinę, jog reklaminės kampanijos būna kur kas efektyvesnės tuomet, kai jos yra personalizuotos. Todėl buvo nuspręsta šią reklamos kampaniją personalizuoti – t. y. programą „Iniciatyvos Kaunui“ reklamuoti su žinomu veidu.
Kauno miesto tarybos Valdymo ir bendruomenių komiteto pirmininkė Rasa Šnapštienė yra programos „Iniciatyvos Kaunui“ iniciatorė ir koordinatorė. Mums pavyko ją įkalbėti tapti programos „Iniciatyvos Kaunui“ reklamos kampanijos veidu“, – paaiškino savivaldybės darbuotoja.
15min primena, jog kovo 15 d. Kauno miesto savivaldybės taryba pritarė sprendimui keisti rinkliavos už lauko reklamą tvarką, pagal kurią bus apmokestinama ir socialinė reklama. Tad, Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Petrausko teigimu, nebeliks tokių klausimų, ar socialinė tai reklama, ar ne.