„Kelinta diena neveikia Centro poliklinikos skambučių centras. Galvojau, gal klaida, nes skubiai prireikė, visą dieną skambinau, tada jų internetiniame puslapyje pamačiau, kad nuo liepos 2 dienos neveikia jų skambučių centras“, – pasakojo pacientė.
Centro poliklinikos interneto puslapyje nurodyta, kad tokiu atveju registracija pas šeimos gydytoją vykdoma internetu.
„Bet internetu pas didžiąją dalį gydytojų užsiregistruoti negali apskritai, nes neleidžiama ir tokie nabagai kaip aš, su nulūžusiais dantim, sėdi ir laukia, nes nežino, kaip dabar užsiregistruoti“, – kalbėjo ji.
Į redakciją besikreipusi skaitytoja piktinosi, kad poliklinikos pacientai palikti „su nuliu informacijos“, nenurodytas ir kitas telefono numeris: „Juk ir į poliklinikos vidų nepriima be registracijos ir patikrų.“
Kaip 15min informavo Centro poliklinikos vadovas dr. Kęstutis Štaras, poliklinikos skambučių centras jau dirba, techniniai gedimai pašalinti.
„Dėl intensyvaus nuotolinių sveikatos priežiūros paslaugų bei planinių paslaugų teikimo atnaujinimo, skambinimų (įeinančiųjų skambučių) skaičius ypač išaugo, todėl fiksuojamos dažnos telefono linijų perkrovos, ypač pirmą dieną po savaitgalio/šventinių dienų ar rytinėmis valandomis, ir prisiskambinimas gali užtrukti“, – atsakyme rašė jis.
Pacientų poliklinikos vadovas prašo supratingumo, o skambinti ne piko metu, be automatinio numerio rinkimo, retesniu kaip 15 minučių intervalu.
„Skambučių centras dirba iki 20 val., paprastai popietinės valandos mažiau apkrautos“, – dėstė K.Štaras.
Jis priminė, kad nustatyta tvarka prioritetas teikiamas nuotoliniam ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo būdui: „Vaistų ir medicinos pagalbos priemonių išrašymui, konsultacijoms, elektroninių nedarbingumo pažymėjimų išdavimui ir tęsimui, gydytojų tarpusavio konsultacijoms, būtinųjų tyrimų paskyrimui, slaugytojų konsultacijoms.“
Tiesioginio kontakto su pacientu paslauga, pasak K.Štaro, teikiama tuomet, kai nuotolinę paslaugą pacientui suteikusio sveikatos priežiūros specialisto sprendimu ar gydytojo, suteikusio nuotolinę gydytojų tarpusavio konsultaciją, sprendimu paslaugos neįmanoma suteikti nuotoliniu būdu dėl paciento sveikatos būklės arba jei reikalingas išsamesnis tyrimas.
„Šiam srautui priklauso virusinės infekcijos simptomų neturintys pacientai, atvykstantys dėl ilgalaikio stebėjimo, sergantys sunkiomis lėtinėmis ligomis ir vyresni nei 65 m. (rizikos grupės pacientai), dėl prevencinių programų, skiepijimo, vaikų profilaktinių apžiūrų, nėščiosios.
Visi virusinių infekcijos simptomų turintys pacientai priimami atskira nustatyta tvarka, siekiant užkirsti kelią COVID-19 infekcijos plitimui“, – komentavo poliklinikos direktorius.
Pagal nustatytą tvarką, kiekvienam ateinančiam pacientui išankstinė registracija privaloma. Įstaiga, anot vadovo, turi užtikrinti, kad nesusidarytų fizinių pacientų laukimo eilių įstaigos viduje, todėl prie kabineto durų gali laukti ne daugiau kaip 1 pacientas.
„Pacientas (esant būtinybei – ne daugiau kaip vienas lydintis asmuo) į įstaigą įleidžiamas likus ne daugiau nei 10 min. iki paskirto vizito laiko, pacientas (ir lydintis asmuo) privalo dėvėti apsauginę kaukę.
Laukdami patekimo į pastatą pacientai vienas nuo kito privalo laikytis saugaus 1 m atstumo. Atvykęs į pastatą pacientas (ir lydintis asmuo) turi dezinfekuoti rankas, užpildyti klausimyną dėl COVID-19 infekcijos, jiems matuojama kūno temperatūra. Liftu vienu metu gali naudotis tik vienas pacientas (ir lydintis asmuo) ar vienos šeimos nariai“, – apie tvarką kalbėjo jis.