„Per savaitgalį vilkikų patikrinimas buvo dar labiau sulėtėjęs – per pamainą buvo praleidžiama tik apie 100 automobilių. Tikimės, kad dabar tempai kiek pagreitės ir bus pasiektas praėjusios savaitės rodiklis, kai per pamainą buvo praleidžiama apie 200 vilkikų“, – BNS sakė nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.
Pasak jo, eilė susidariusi ne tik Latvijos, bet ir Rusijos pusėje, kur kirsti sieną laukia 550–570 vilkikų.
Praėjusį penktadienį Latvijos susisiekimo ministerija paskelbė, kad per dvi dienas trukusias Latvijos ir Rusijos atstovų derybas sutarta, jog Rusija atšauks griežtą Latvijos vežėjų kontrolę, jei Latvija įvykdys kai kurias sąlygas.
„Kalbėjausi su kolegomis iš „Latvija auto“ ir, anot jų, kol kas jokių konkrečių susitarimų nepasiekta, tai tik geros valios deklaracijos“, – susitarimą vertino A.Kondrusevičius.
Jis teigė tikįs, kad pati Rusija imsis veiksmų, kad sieną kirstų daugiau vilkikų.
„Artėja šventės ir dėl susidariusios situacijos kenčia ne tik vežėjai, bet ir importuotojai Rusijoje, taip pat šios šalies piliečiai, kurie praranda galimybę įsigyti norimų prekių“, – tvirtino „Linavos“ vadovas.
Praėjusios savaitės pradžioje Rusijos federalinė muitinė pranešė, jog Latvijos vežėjai Rusijos iždui skolingi apie 60 mln. rublių, todėl esą griežtinama jų kontrolė.
Anksčiau šiais metais panašūs kaltinimai iš Rusijos skambėjo ir Lietuvos vežėjams, prieš kuriuos buvo imtasi tokių pat priemonių.
Papildyta 16.36 val.: A.Kondrusevičius premjerui Andriui Kubiliui teigė, kad Lietuvos vežėjų situacija pasienyje kol kas nepasikeitė. „Viename pasienio poste eilėje laukia 1100 automobilių, kitame – 500. Iš jų pusė – vežėjai iš Lietuvos“, – sakė „Linavos“ prezidentas.
Pasak jo, problema iškilo todėl, kad jau daug metų nėra sprendžiamos įsisenėjusios šių pasienio postų infrastruktūros bei pralaidumo gerinimo problemos. Išorine Europos Sąjungos pasienio zona turėtų rūpintis Europos Komisija. Iš Vyriausybės „Linavos“ prezidentas paprašė aktyvaus tarpininkavimo su Latvijos kolegomis, spendžiant vežėjų higienos sąlygas ir, esant būtinumui, skubiai suteikiant kitą humanitarinę pagalbą.