Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2009 11 10

Pagrindinė kaimo problema yra nedarbas (apklausa)

Lietuvos gyventojai mano, kad krizės sąlygomis pagrindinė kaimo problema yra nedarbas, girtavimas ir nedidelės produkcijos supirkimo kainos, rodo reprezentatyvi apklausa, kurią užsakė Žemės ūkio ministerija.
Žiema kaime
Žiema kaime / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Nedarbą didžiausia kaimo problema nurodė 65 proc. apklausos dalyvių, tuo tarpu pernai lapkritį jų buvo kur kas mažiau – 46 procentai. 30 proc. apklaustųjų manymu, pagrindine problema kaime yra alkoholio vartojimas, 17 proc. – mažos produkcijos supirkimo kainos.

Absoliuti dauguma apklaustųjų – net 84 proc. – mano, kad ūkininkams reikia mokytis kurti verslo planus ir išnaudoti Europos Sąjungos (ES) paramą. Taip pat 84 proc. apklaustųjų teigė, kad kaime turėtų būti skatinamas ekologinis ūkininkavimas, 81 proc. respondentų nuomone, būtina laikytis griežtų aplinkosaugos reikalavimų.

74 proc. apklausos dalyvių pritarė, kad reikia dalį žemės apsodinti miškais, 66 proc. mano, kad gamyba turėtų užsiimtų jaunesni žmonės, 64 proc. teigia, kad Lietuvos žemės ūkių techniniai reikalavimai turi atitikti ES standartus, 56 proc. pasisako už ūkių stambinimą, 52 proc. – už gamybos atsisakymą skurdesnėse žemėse.

Mažiau nei pusė (42 proc.) apklaustųjų pritarė, kad pasitikėti ES parama yra didelė rizika, 36 proc. tvirtino, kad ES aplinkosaugos standartai yra per griežti, o 32 proc. apklausos dalyvių mano, kad Lietuvos žemės ūkio pagrindu turėtų būti maži ūkiai.

Rinkos tyrimų bendrovė „Vilmorus“ apklausą vykdė spalio 2–16 dienomis, jos metu apklausti 1004 šalies gyventojai iš 24 miestų ir 56 kaimų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos