Birželio 27 d. „Lidl“ darbuotojui Giedriui buvo atlikta operacija. Po jos jis nuvyko pas šeimos gydytoją, kuri paskyrė nedarbingumą nuo birželio 28 d.
„27-ta diena man buvo laisva, tad nedarbingumo pažymėjimas ėmė galioti nuo kitos dienos. Laukiau, kada iš „Sodros“ atsiųs el. laišką dėl ligos išmokos paskaičiavimo, bet nesulaukiau. Paskambinau „Sodros“ atstovui, ir paaiškėjo, jog jie negali paskaičiuoti išmokos, nes „Lidl“ traktuoja, kad aš 28-tą dieną buvau darbe. Nuspręsta pakeisti nedarbingumo pradžios datą – perkelti į birželio 29 d. Nesutikau.
Kaip galima ligos datą pakeisti į vėlesnę? Juk sirgau ir tai yra parašyta mano sveikatos knygelėje, – stebėjosi Darius. – Esu piktas, nes dėl melagingos darbo laiko apskaitos dar negavau išmokos už nedarbingumą. Neva dirbau, o ne sirgau. „Lidl“ reklamuojasi, kad už kiekvieną išdirbtą minutę apmoka darbuotojams, bet taip nėra, jei net kai aš neatėjau į darbą dėl ligos, darbdavio teigimu, buvau jame.“
„Lidl“, anot jo, darbuotojams išdalina magnetus, su kuriais atsižymima atėjus į darbą. Birželio 28 d., dėl kurios ginčijamasi, Darius magnetą turėjo su savimi namuose, tad jokių atsižymėjimo galimybių nebuvo.
Savo ruožtu „Sodra“, gavusi Dariaus prašymą dėl ligos išmokos skyrimo, kreipėsi į jį gydžiusią kliniką, jog būtų išduotas naujas nedarbingumo pažymėjimas (nuo birželio 29 d.), kadangi „Lidl“, pateikdama pranešimą išmokai skirti, nurodė, jog už pirmą Dariaus nedarbingumo pažymėjime nurodytą dieną (birželio 28 d.) sumokėjo darbo užmokestį.
Kilo nesutarimas. Beieškantis teisybės Giedrius galiausiai buvo atleistas. Iki šiol jam neskirta ligos išmoka.
„Lidl“ su „Sodra“ vis dar aiškinasi dėl nedarbingumo dienų. Nedarbingumas man buvo nustatytas nuo birželio 28 d. iki liepos 4 d. Bet jie dėl to nesutaria. Beje, darbdavys mane išmetė iš darbo dėl nesutarimų. Vis paprieštaraudavau dėl tam tikrų skiriamų užduočių, pvz., nuvežti už žmogų aukštesnę mineralinio vandens paletę su rankiniu keltuvu, o ne elektriniu. Su rankiniu vežti tokią paletę yra labai sunku“, – patikino apie pusantro mėnesio „Lidl“ išdirbęs pašnekovas.
„Lidl“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovė Agnė Dalia Gaižauskienė į kalbas, dėl ko kilo šie nesutarimai su darbuotoju, nesileido: „Esame įsipareigoję užtikrinti savo esamų ir buvusių darbuotojų asmens duomenų apsaugą, todėl plačiau komentuoti negalime.“
Įmonės atstovė tik patikino, jog bendrovėje įdiegta elektroninė darbo laiko apskaitos sistema minutės tikslumu fiksuoja darbuotojo darbo bei poilsio laiką. O tai leidžia užtikrinti sąžiningą darbo apmokėjimą ir užkerta kelią darbo laiko apskaitos klaidoms.