Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 12 03

Palangos savivaldybės planuose – dviračių takas, gyventojai bijo gatvės

Baimindamiesi Ošupio tako likimo, kuriuo aktyviai juda ne tik pėstieji, bet ir burzgia motorinės priemonės, Palangos Vanagupės kvartalo gyventojai jau metus priešinasi vietos valdžios suplanuotam dviračių takui. Jų teigimu, valdžios planai pertekliniai ir takų apylinkėse užtenka, tad numatyti planai kirsti kelias dešimtis medžių ir tiesti dar vieną esą bereikalingi. Dėl tokių planų gyventojai kreipėsi į teismą, bet nieko nepešė, nes, kol dokumentai nepatvirtinti, nėra ką ginčyti.
Palangos pakraštyje, Vanagupės rajone, tiesiamas pėsčiųjų tiltas
Šioje vietoje Palangos pakraštyje, Vanagupės rajone, ateityje turėtų atsirasti dviračių takas. / Gyventojų nuotr.

Savivaldybės užsakymu bendrovė „Urbanistika“ parengė naują teritorijos detalųjį planą, kuriame numatyta tiesti F5 kategorijos 1,5 metro pločio pėsčiųjų ir 1,25 metro pločio dviračių taką tiesiog miško teritorijoje šalia privačių gyvenamųjų namų.

Detalaus plano pakeitimas tarp Daujoto, Šilo gatvių ir valstybinio miško buvo pristatytas jau prieš metus, pernai gruodį. Jau tuomet planą pristačiusi bendrovės „Urbanistika“ atstovė Rūta Garuckienė buvo atakuojama kvartalo gyventojų, kurie vis klausė, kam reikalingas naujas vos kelių šimtų metrų ilgio dviračių takas, kurio pradžia ir pabaiga veda į niekur, mat su jokiais kitais dviračių takais nesusijungia.

Įžvelgia grėsmių

Visaip besipriešinantys kvartalo gyventojai, nenorintys, kad vos per metrą nuo jų sklypų atsirastų naujas takas, savivaldybei ir rengėjams rašė raštus, taip pat kreipėsi į teismą, tačiau šis jų prašymų netenkino. Kol pakeitimai nėra patvirtinti, nėra ką ginčyti.

„Mūsų toks spėjimas... Matome, kad vienas kiemas yra pasiruošęs išvažiuoti į tą taką, kuris bus vienas metras nuo ribos. Taigi turime prielaidą, kad realiai įgyvendinus sumanymą, viešinimus visi bus pamiršę. O, praėjus trejiems metams ir pakeitus dokumentus, takas pasidarys gatve, – kalbėjo vienas kvartale turto turinčių savininkų.

– Pagrindinis klausimas – dėl ko planuojamas tas takas? Teritorija išvystyta, suplanuota ir staiga sugalvojama. Aplink yra daug tų takų. Nuo gyvenamosios vietos iki tako – 120 metrų, gatve išvažiavai ir į taką gali nuvažiuoti. Čia atsirandantis takas nieko nejungia. Tada tegul pasako – planuojame dar dešimties tokių takų tinklą ir tai bus vienas iš jų šis gabaliukas“.

Trečiadienį R.Garuckienė dar kartą pristatė gyventojams planuojamus detalaus plano pakeitimus. Savininkai sako, jog, be keleto detalių, nieko naujo neišgirdo, be to, jų prašymai liko neišgirsti. Gyventojų teigimu, dabar belieka laukti, kol planas bus patvirtintas, ir tuomet keliauti į teismą, kuris galės analizuoti turinį.

Googlemap nuotr./Planuojamas 200 metrų takas Palangos miške driektųsi palei pamiškę virš Daujoto gatvės.
Googlemap nuotr./Planuojamas 200 metrų takas Palangos miške driektųsi palei pamiškę virš Daujoto gatvės.

„Turime teisinių argumentų, kad yra tam tikrų prieštaravimų. Matyt, reikia jiems leisti padaryti darbą iki galo, kad jį sugriautume“, – sakė pašnekovas, kurio teigimu, savivaldybė ignoruoja gyventojų, pro kurių sklypus visai greta praeis minimas takas, pastebėjimus, neargumentuoja, ką šitas planavimas pakeis ir kam reikia išmiškinti dalį teritorijos, iškirsti 34 medžius, jei takų pakanka.

Takas tarnautų visiems

Nuotoliniu būdu Palangos savivaldybės užsakymu rengiamą detalųjį planą kvartalo gyventojams pristačiusi bendrovės „Urbanistika“ atstovė Rūta Garuckienė gyventojus dar kartą patikino, jog važiuojamoji dalis nenumatyta ir čia planuojamas tik dviračių takas, tarnausiantis palangiškiams ir svečiams, taip pat padėsiantis pasiekti jūrą.

Suplanuojant dviračių taką prie valstybinio miško, anot moters, nusižengusiems pagal detalųjį planą gyventojams, kurių sklypų ribos nesutapo su tvorų užtvėrimo vieta, ketinama suteikti galimybę išpirkti nedidukus žemės plotus, kad nereikėtų griauti tvorų ir perkelti pagal tikrąsias žemės sklypų ribas.

Pasak R.Garuckienės, anksčiau detaliajame plane buvo numatyta rengti D kategorijos gatvę, kuria važiuotų transportas, tačiau savivaldybė nutarė, kad jos daryti nėra tikslo, kadangi tam tinkama Daujoto gatvė, tad galiausiai priimtas sprendimas nutiesti dviračių taką. Perspektyvoje jis turėtų būti įjungtas į bendrą takų tinklą nuo Naglio atkarpos. Į ją jungtis atsiras per valstybinį mišką.

Anot R.Garuckienės, šis takas rengiamas ne tik gyventojams, o visiems žmonėms. Be to, priekaištai, jog jis nėra reikalingas, nepagrįsti, o gyventojų rašomi skundai tik stabdo planavimo procesą. Nerimauti kvartalo bendruomenė esą neturėtų.

„Tokio klausimo nesprendžiame detaliuoju planu. Pati šią vasarą susidūriau, nes Ošupio taku dažnai teko vaikščioti. Nepatiko, kad žmonės važinėjo keturračiais, riedlentėm, paspirtukais. Aš manau, kad jei būtų triukšmingas transportas, tai darytų įtaką gyventojams. Be to, ženklais galima būtų nurodyti, kad tai pėsčiųjų, o ne motorizuotų priemonių takas. Tačiau tokių sprendimų nepastebėjau“, – teigė rengėja.

Perteklinis sprendimas

Gyventojams atstovaujanti advokatė Lina Grėbliauskaitė nuotolinio svarstymo metu išsakė poziciją, jog gyventojai nepritaria gatvės įrengimui ir planavimui šioje vietoje.

„Susipažinę su detaliuoju planu, matome, kad gatvę planuojama įrengti dabar esamoje želdynų teritorijoje. Iš esmės matome, kad nėra jokios aiškios tako paskirties“, – dėstė advokatė ir pridūrė, kad greta esanti teritorija puikiai pritaikyta rekreacijai ir poilsiui, tad naikinti žaliąją zoną, išmiškinti mišką visiškai netikslinga. Be to, gretimoje teritorijoje suplanuota įrengti daug takų, kurie leistų patogiai judėti.

Numatytas jau seniai

Palangos savivaldybės vyr. architektas Vytautas Indreika 15min teigė, jog dviračių takas detaliajame plane buvo numatytas jau labai seniai.

„Dabartiniame galiojančiame detaliajame plane jis yra numatytas, niekas naujo tako nedaro ir neplanuojama ko nors papildomo dėl važiuojamosios dalies. Numatytas tik pėsčiųjų takas, kuris jungtų su taku ties „Gradiali“ ir eitų iki pat jūros. Toliau dviračių takai dėliosis palei jūrą ir kartu į bendrą dviračių sistemą“, – sakė V.Indreika.

Anot vyr. architekto, kito dviračių tako ties kvartalu nėra.

„Nežinau, kodėl gyventojai prieš. Gal nori prisijungti papildomą žemę ir nenori, kad kažkas būtų. Viena vertus, suprantu juos, bet reikia galvot ne tik apie tuos, kurie gyvena“, – teigė V.Indreika.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos