Pasirinktas užtvankos remonto variantas
Dar pernai spalio pradžioje Panevėžio savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna aiškino, koks variantas pasirinktas užtvankos remontui.
„Nuspręsta keisti vadinamųjų segmentinių uždorių mechanizmą, paliekant senąsias gelžbetonines konstrukcijas. Uždorių visas mechanizmas būtų keičiamas nauju, išskyrus priekinę dalį – kitaip tariant, pats uždoris be kojų: visos kojos, šarnyrai, visi tvirtinimo mazgai daromi visai nauji, paliekant seną uždorį, kurio būklė bus įvertinta, jis bus nuvalytas, sutvarkytos virinimo siūlės, kurios yra įtrūkusios. Viskas bus dažoma jūriniais dažais“, – pasakojo T.Jukna.
Neatlaikė uždorio kojos
Rytiniame Panevėžio miesto pakraštyje esanti užtvanka bus tvarkoma po rugpjūčio pradžioje įvykusios avarijos, kai sugedo užtvankos šliuzas, dėl to patvino per miestą tekantis Nevėžis. Dėl įvykio Panevėžyje iki šiol paskelbta ekstremali situacija.
Remiantis ekspertų išvadomis, avarija įvyko dėl uždorio kojos santvarinių metalo konstrukcijų susilpnėjimo šalia šarnyro.
Darbus baigs per balandžio mėnesį
Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga naujienų portalui JP aiškino, kad pradėta tvarkyti avaringą užtvanką.
„Su bendrove „Viskas iš metalo“ pasirašyta darbų sutartis ir pradėti užtvankos remonto darbai. Užtvankos avarinę būklę planuojame pašalinti per balandžio mėnesį. Jau pakeistas vienas uždoris ir planuojama iškelti kitą uždorį, nes ir jį reikia tvarkyti. Juolab kad ir kito uždorio metalas yra senas, todėl ir šią konstrukciją būtina keisti. Darbai vysta pagal planą“, – teigė D.Vadluga.
Užtvanka bus saugi
Pasak Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo, užtvankos remonto darbai vyksta pagal planą.
„Dabar pakeistas uždoris, bet tuo darbai nesibaigs, nes ir toliau vyks kiti darbai. Uždės reduktorius ir kitas būtinas konstrukcijos dalis. Grėsmės nebėra, nes uždoris uždėtas, sudėti nauji šandorai ir užtvanka – saugi. Visas konstrukcijas pagamino bendrovė „Viskas iš metalo“. Šios bendrovės darbuotojai atlieka ir užtvankos remonto darbus. Turi iškelti ir kitą užtvankos skydą ir jį veš į Kauną. Konstrukciją būtina nušveisti, nudažyti ir padaryti uždoriui naujas kojas“, – pasakojo D.Vadluga.
Planuose ir tilto remontas
Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas teigė, kad darbams atlikti – numatytos ir lėšos.
„Darbams atlikti numatyta apie 600 tūkst. eurų. Kol kas lėšų užtenka, bet ar jų pakaks, paaiškės, kai bus pradėta remontuoti antroji užtvankos dalis. Kai bus iškeltas antras užtvankos skydas ir paaiškės, koks jo stovis. Gali atsitikti ir taip, kad reikės papildomai lėšų. Už planuojamas lėšas remontuos abi užtvankos puses – abu uždorius. Šiems abiejų pusių uždoriams pagamintos kojos, pagaminti nauji šandorai, pagamintas dar vienas avarinis komplektas, atnaujinti sinkronizuoti reduktoriai“, – pasakojo D.Vadluga ir teigė, kad bus planuojamas ir tilto remontas, bet tai jau kitas projektas: užtvanka vienas statinys, o tiltas – kitas.