Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2015 03 13

Panevėžys spaudos veidrodyje: Politika sugriovė draugystę

Tautos išmintis, kad po mūšio kumščiais nemojuojama, negalioja politikoje, konstatuoja dienraštis „Sekundė“. Kita tema – vis neišsipildanti Panevėžio svajonė tapti dviračių miestu.
Dainius Mikeliūnas
Dainius Mikeliūnas / Nuotr. iš asmeninio archyvo
Temos: 1 Panevėžys

Susipyko dėl balsų

Panevėžio miesto tarybos nario mandato nesugebėjęs iškovoti „darbietis“ Dainius Mikeliūnas į tarybą per visuomeninį rinkimų komitetą „Povilas Urbšys už sąrašą KARTU“ išrinktą bičiulį Arūną Balčiūną sumojo apkaltinti rinkėjų papirkimu, rašo „Sekundė“.

Vyriausiajai rinkimų komisijai (VRK) ir „Baltosioms pirštinėms“ skundą surašęs D.Mikeliūnas mano, kad dalį jo rinkėjų balsų A.Balčiūnas paveržė socialiniame tinkle skelbdamas futbolo rungtynių totalizatorius. Skirtingose barikadų pusėse atsidūrusius vyrus sieja ne tik politika. Iki šiol jie kartu mieste organizuodavo futbolą populiarinančius renginius.

Skunde VRK D.Mikeliūnas teigia, kad jo politinis oponentas A.Balčiūnas per visą rinkimų agitacijos laikotarpį socialinio tinklalapio savo profilyje organizavo totalizatorius: ragino spėti įvairių futbolo rungtynių rezultatus, o atspėjusiesiems buvo dovanojami kamuoliai, pietūs kavinėje, masažai, futbolo komandos šalikai, skelbia „Sekundė“.

Nuotr. iš asmeninio archyvo/Dainius Mikeliūnas
Nuotr. iš asmeninio archyvo/Dainius Mikeliūnas

D.Mikeliūnui krito į akis, kad prieš totalizatorius arba po jų tinklalapyje pasirodydavo ir į Savivaldybės tarybą kandidatavusio A.Balčiūno rinkimų politinė reklama. Būtent ji „darbietį“ labiausiai ir papiktino.

„Jei būtų agitavęs už sąrašą KARTU, nieko tokio, bet asmeniškai jis pats iš sąrašo dešimtos vietos rinkėjų buvo reitinguotas į šeštą ir išrinktas į Savivaldybės tarybą. Tie totalizatoriai jam galėjo suteikti papildomų balsų“, – „Sekundei“ teigė D.Mikeliūnas.

Aš irgi buvau 10-as Darbo partijos sąraše, o pakilau tik į devintą vietą.

„Darbietis“ pripažįsta socialiniame tinklalapyje pats esąs A.Balčiūno draugas ir seniai matęs jo rengiamus totalizatorius. Tačiau šie jam užkliuvo tik tada, kai bičiulis gerokai jį pranoko rinkimų kovoje.

„Mūsų abiejų sritis yra sportas, bendraujame su tais pačiais žmonėmis, kartu su A. Balčiūnu organizuojame futbolo turnyrus. Taigi mūsų visiškai tas pats rinkėjas. Aš irgi buvau 10-as Darbo partijos sąraše, o pakilau tik į devintą vietą. Tie, kurie galėjo balsuoti už mane, matyt, balsavo už jį. Manau, įtakos tam galėjo turėti dovanos. Ar tikrai verta leisti tokiam žmogui būti Taryboje?“ – kaltų ieško D.Mikeliūnas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Baltic Chain Tour 2014“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Baltic Chain Tour 2014“

Iki dviračių sostinės titulo dar toli

Dar prieš trejus metus garsiai buvo svarstoma idėja Panevėžį paversti dviračių sostine, net įkurti dviračių namus, kur galėtų rinktis šio sporto entuziastai, veiktų kavinė ir dviračių nuomos punktas. Dviračių sostinės titulą užsitikrinti padėtų vienas moderniausių regione ir vienintelis Baltijos šalyse dviračių trekas ir būrys žinomų dviračių sporto žvaigždžių.

Tačiau kalbos ir liko kalbomis. Jau antrus metus Susisiekimo ministerijos rengtame konkurse „Dviračių miestas“ Panevėžys liko už borto. Iš didžiųjų miestų šiemet „Dviračių miestu“ paskelbtas Kaunas, o praėjusiais metais – Klaipėda, rašo „Sekundė“.

Susisiekimo ministerijos paskelbtame konkurse buvo kviečiamos dalyvauti visos Lietuvos savivaldybės, kiekvienai „Dviračių miesto“ nominacijai galėjo siūlyti po vieną miestą. Šį kartą konkurse varžėsi 12-os šalies savivaldybių pristatyti miestai. Didžiųjų miestų kategorijoje rungėsi Vilnius, Kaunas, Klaipėda ir Panevėžys. Mažųjų – Alytus, Marijampolė, Jonava, Anykščiai, Telšiai, Birštonas, Palanga ir Plateliai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./„Baltic Chain Tour 2014“
Tomo Markelevičiaus nuotr./„Baltic Chain Tour 2014“

Konkursu šalies miestus ir savivaldybes siekiama paskatinti plėtoti patrauklią ir saugią infrastruktūrą dviratininkams. Todėl buvo vertinamas miesto dviračių takų ilgis, tenkantis vienam gyventojui, taip pat galimybių studijų, teritorijų planavimo dokumentų ir techninių projektų, susijusių su dviračių transporto infrastruktūros plėtra, rezultatai, skelbia dienraštis „Sekundė“.

Buvo atsižvelgiama į konkrečius dviračių transporto skatinimo planus, vertinamos per pastaruosius penkerius metus surengtos su dviratininkais susijusios saugaus eismo akcijos ir švietėjiška veikla.

Nugalėtoju tapo labiausiai šį transportą propaguojantis miestas, kuris turi dviračiams pritaikytą infrastruktūrą bei skatina gyventojus naudotis dviračiu susisiekimo tikslais, rūpinasi eismo sauga ir vykdo švietėjišką veiklą. Šiais metais nugalėjo Kaunas ir Anykščiai, o praėjusiais metais Klaipėda ir Naujoji Akmenė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos