Kreipimesi Seimo Antikorupcijos komisijos pirmininkas teigia, kad A.Salamakinas, komentuodamas Seimo Antikorupcijos komisijos tyrimo išvadas dėl atleistų Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) vadovų Vitalijaus Gailiaus ir Vytauto Giržado, jas neetiškai kritikavo ir lygino su cirku: „<...> daug to cirko aš matau, pradedant cirką nuo Antikorupcijos komisijos išvadų, kurios man kelia daug abejonių, – kaip kokia pasaka <...>, o Seimo Antikorupcijos komisijos narių nuomone, „toks Seimo Etikos ir procedūrų komisijos pirmininko pasisakymas kito oficialaus Seimo struktūrinio padalinio atžvilgiu yra nepagrįstas, neetiškas ir žemina Seimo Antikorupcijos komisiją, jos narius, o kartu ir visą Seimą, kaip tautos atstovybę“.
Taip pat kreipimesi į Seimo Etikos ir procedūrų komisiją akcentuojama, kad A.Salamakino pareiškimas, neva Komisijos išvados dėl FNTT vadovų atleidimo bus legitimios tik tada, kai joms pritars visas Seimas (o jei Seimas atmes šias išvadas, jos bus niekinės), iškraipo Seimo statutą ir klaidina visuomenę, nes Komisija nėra Seimo nutarimu sudaryta laikinoji tyrimo komisija – ji veikia pagal atskirą įstatymą, kuriame nėra numatyta, kad jos išvados tvirtinamos Seime – Antikorupcijos Komisijos išvados yra legitimios be tokio tvirtinimo.
Kreipimesi taip pat teigiama: „Kadangi A.Salamakinas ne vienerius metus vadovavo Seimo Etikos ir procedūrų komisijai arba buvo jos narys, manytina, kad šis jo pasisakymas nėra kompetencijos stoka, o sąmoningas visuomenės klaidinimas, juolab kad prieš kelis mėnesius Seimo Antikorupcijos komisijos pirmininkas K.Komskis kvestionavo Seimo Etikos ir procedūrų komisijos išvadas ir reikalavo jas tvirtinti Seime, A.Salamakinas tvirtino, kad pagal Seimo statutą taip negali būti daroma“.
Anot L.Kernagio, visuomenė buvo klaidinama ir A.Salamakino paskleista informacija, kad „<...> kol Seimas nepriėmė sprendimo, išvados yra absoliučiai niekinės, tai tik aštuonių žmonių pasvarstymai ir tik iš dviejų frakcijų <...>“. Iš tiesų, kaip teigia L.Kernagis, komisijos išvadoms pritarė ne dviejų, o keturių frakcijų atstovai, dar vienos frakcijos atstovas susilaikė.
Remiantis visais aukščiau išvardintais argumentais, Seimo Etikos ir procedūrų komisijos prašoma ištirti, ar toks Seimo Etikos ir procedūrų komisijos pirmininko A.Salamakino pasisakymas nepažeidžia Seimo statuto 78 straipsnio 2 dalies, kurioje reglamentuotos Seimo Etikos ir procedūrų komisijos veiklos kryptys: „vadovaujantis etinėmis nuostatomis, padėti Seimui, jo padaliniams, Seimo nariams ugdyti demokratiškumą, derinti įvairius požiūrius bei įsitikinimus, siekti moralinės santarvės, Seimo narių žmogiškų tarpusavio santykių“ bei Valstybės politikų etikos kodekso įstatymo 4 straipsnio 5 dalies nuostatų: „Valstybės politikas viešajame gyvenime elgiasi deramai pagal einamas pareigas, vengia situacijų, kai politiko elgesys kenktų jo ar institucijos, kurioje jis eina pareigas, reputacijai ir autoritetui“. Taip pat, ar panašiais atvejais viešai skirtingai aiškindamas Seimo statutą ir taip pabrėžtinai taikydamas dvigubus standartus, Seimo Etikos ir procedūrų komisijos pirmininkas A. Salamakinas nepažeidžia LR Konstitucijos 29 straipsnyje nurodyto lygiateisiškumo principo, Seimo statuto 18 straipsnio „Seimo narys privalo gerbti ir vykdyti Konstituciją ir įstatymus“, bei Valstybės politikų etikos kodekso įstatymo 4 straipsnio 4 dalies: valstybės politikas viešajame gyvenime „nekelia abejonių dėl sąžiningumo priimdamas sprendimus, taip pat pateikia visuomenei savo elgesio ir sprendimų motyvus“ bei 8 dalies „yra objektyvus priimdamas sprendimus ir vengia išankstinio nusistatymo“.
Atsižvelgdamas į tai, kad A. Salamakinas iš anksto reikšdamas savo nuomonę ir poziciją dėl šios komisijos patvirtintos išvados, o kartu apie teisės aktais nustatytus komisijos įgaliojimus ir jos sprendimų įsiteisėjimą, S.Kernagis kreipimesi prašo A.Salamakino nusišalinti nuo Seimo narių V.Babiliaus ir V.Valkiūno prašymo ištirti, ar Seimo Antikorupcijos komisija neviršijo savo įgaliojimų, svarstymo dėl jo galimo išankstinio nusistatymo ir šališkumo bei viešo tiesos neatitinkančių teiginių skleidimo.