Seimo narys prašo teismo stabdyti liepos 31 dienos Sveikatos apsaugos ministro priimtų įsakymų dėl šios informacinės sistemos valdytojo ir tvarkytojo pakeitimo galiojimą.
Taip pat A.Matulas prašo teismo išaiškinti, ar priimti teisės aktų pakeitimai atitinka galiojančius įstatymus ir Konstitucijos preambulėje įtvirtintos teisinės valstybės principą.
Anot Sveikatos reikalų komiteto nario A.Matulo, yra pagrindo manyti, kad SAM, sužinojusi, jog ULAC parengtam investiciniam projektui numatyta ES struktūrinių fondų parama, skubos tvarka pakeitė teisės aktus, kuriais numatytas kitas Užkrečiamų ligų ir jų sukėlėjų valstybės informacinės sistemos valdytojas ir tvarkytojas – NVSC.
„ULAC yra informacinės sistemos kūrėjas ir administratorius, turi ilgametę patirtį, pakankamai žmogiškųjų resursų, todėl naudojant informacinės sistemos įrankius yra kompetentingas užtikrinti sklandžią, nenutrūkstamą visų užkrečiamų ligų stebėseną Lietuvoje“, – teigiama pranešime.
Pasak A.Matulo, prieš priimdamas pakeitimus teisės aktuose, A.Veryga neinformavo ULAC apie pakeitimus ir nederino planuojamų keisti Užkrečiamų ligų ir jų sukėlėjų valstybės informacijos sistemos nuostatų.
„Tokių SAM ministro A.Verygos veiksmų pasekoje iškyla grėsmė projekto įgyvendinimui, informacinės sistemos modernizavimui ir Lietuvos gyventojų sveikatai“, – sako A.Matulas.
Seimo narys pažymi, jog esant COVID-19 pandemijai, NVSC visus savo resursus ir pajėgumus naudoja valdant epidemiologinę situaciją, todėl didelė tikimybė, kad kitų 103 užkrečiamųjų ligų stebėsenos, kuriai sukurta minėta sistema, negalės užtikrinti, o tai kels didelę grėsmę visiems Lietuvos gyventojams.
Jis taip pat teigia, kad NVSC neturi nė vieno darbuotojo, kuris būtų dirbęs su Užkrečiamų ligų ir jų sukėlėjų informacine sistema nacionaliniu mastu.
Ši sistema yra skirta susieti užkrečiamąją ligą su asmeniui išskirtu sukėlėju ir tvarkyti duomenis apie asmenis, užsikrėtusius tam tikra užkrečiamąja liga, bei perduoti šią informaciją tarp skirtingų institucijų.