15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 07 17

Pasidalinę nuotrauka laimėti grožio konkurso merginai nepadėsite

Empatija socialiniuose tinkluose gali tapti puikia priemone užsidirbti. Emociškai paveikiais, tačiau klaidinančiais įrašais geri feisbuko vartotojų ketinimai verčiami trąšomis socialinio tinklo grupės vertei auginti.
Tiphani Adams
Tiphani Adams / 15min.lt koliažas

Socialinio tinklo grupėje „Jausmai“ dalijamasi moters neįgaliojo vežimėlyje nuotrauka su prierašu, skatinančiu spausti „patinka“. Taip esą galima moteriai padėti laimėti grožio konkursą. Nuo liepos 12 d., kai nuotrauka buvo paskelbta šioje grupėje, ja pasidalijo 1,4 tūkst. socialinio tinklo vartotojų.

15min nuotr./Įrašas feisbuko grupėje „Jausmai“
15min nuotr./Įrašas feisbuko grupėje „Jausmai“

Tačiau atvaizde matoma moteris – JAV realybės šou dalyvė, aktorė Tiphany Adams. Moteris išties nevaldo kojų po to, kai būdama 17 metų pateko į automobilio avariją. Vis dėlto socialiniame tinkle plintanti nuotrauka nesusijusi su grožio konkursais.

„Google“ paveikslėlių paieška rodo, kad T.Adams nuotrauka socialiniuose tinkluose buvo dalijamasi jau 2017 m. Prancūziškai kalbantiems gyventojams skirtuose pramogų naujienų tinklalapiuose būtent ši nuotrauka prieš dvejus metus buvo vadinama viena geriausių T.Adams nuotraukų.

Moters „Instagram“, „Facebook“ ar kituose profiliuose apie jokį grožio konkursą nėra kalbama. T.Adams daugiausia dalijasi turiniu, susijusiu su sportu, pramogomis ir motyvacija.

„Jausmai“ į 15min klausimus, apie kokį grožio konkursą kalbama, atsakyti nepanoro.

Linkėjimai praeičiai

Tai nėra pirmas kartas, kai internete paplitusios nuotraukos pritaikomos vietinei rinkai, abstrakčiai nusakant situaciją. Pavyzdžiui, tą pačią liepos 12 d. grupėje pasidalinta kūdikio nuotrauka, skatinant palinkėti vaikui sėkmės. Ant kūdikio veido galima įžiūrėti raudonų dėmių, o įrašas sukonstruotas taip, kad sukeltų socialinio tinklo vartotojų užuojautą.

15min nuotr./Nuotrauka feisbuko grupėje „Jausmai“
15min nuotr./Nuotrauka feisbuko grupėje „Jausmai“

Vis dėlto „Google“ paveikslėlių paieška rodo, kad „Jausmai“ pasidalinta nuotrauka buvo išpopuliarėjusi Turkijos ir arabiškai kalbančių valstybių socialiniuose tinkluose 2018 m. viduryje. Vienuose įrašuose teigiama, kad nuotraukoje matomas kūdikis – jauniausias širdies transplantacijos pacientas, kituose teigiama, kad vaikui nustatytas Sturge-Weber sindromas. Per keturias dienas kūdikio nuotrauka pasidalinta beveik 6 tūkst. kartų.

Didžiąją dalį grupėje pasidalinamo turinio sudaro nuorodos į zinoti.lt publikuotus tekstus. Tiesa, tokios nuorodos pritraukia palyginti nedaug grupės vartotojų dėmesio. Todėl publikuojamos emocinį krūvį turinčios nuotraukos.

Būdas užsidirbti

Socialinio tinklo duomenimis, grupė „Jausmai“ sukurta 2014 m. ir turi beveik 180 tūkst. narių. Grupės interneto adresu nurodomas tinklalapis zinoti.lt. Viešai prieinama informacija apie tinklalapį rodo, kad adresas buvo užregistruotas Lietuvoje 2018 m. spalį.

15min nuotr./Tinklalapio zinoti.lt aprašymas
15min nuotr./Tinklalapio zinoti.lt aprašymas

Praėjusią savaitę rašėme, kad zinoti.lt publikuotas tekstas gazuoto gėrimo su cukrumi mėgėjus neteisingai perspėjo apie gresiantį pavojų sveikatai. Tinklalapyje daugiausia pateikiama informacija iš pramogų ir gyvenimo būdo tinklalapių rusų kalba.

Viešai prieinamų tinklalapių vertės skaičiuoklių duomenimis, mažiau nei per metus tinklalapio zinoti.lt vertė išaugo iki 10–30 tūkst. eurų. Socialinio tinklo grupės „Jausmai“ sukuriamas srautas neabejotinai paskatino aktyvumą.

Emocinį atsaką skatinančios nuotraukos, kurios gali būti tikros, tačiau nesusijusios su pateikiama informacija, grupės administratoriams leidžia sukurti vertę ir užsidirbti.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“ programoje, kuria siekiama stabdyti melagingų naujienų plitimą socialiniame tinkle.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais