15min kreipėsi du skaitytojai, kurie buvo pasipiktinę taksi paslaugų teikėju 1424. Abu nurodė įspėję operatorius, kad vyks darytis COVID-19 testo ir tam reikia apsaugotų automobilių, tačiau vairuotojai nebuvo pasirengę. Pašnekovai į patikros punktą vyko ketvirtadienį vakare.
Pirmoji pašnekovė teigė bendrovę informavusi, kur važiuos ir pareikalavo saugios mašinos. Anot jos, vairuotojas tikrai žinojo apie kelionės tikslą, bet nebuvo apsisaugojęs nuo galimos rizikos.
„Vairuotojas tikrai žinojo, kur veš. Nuraminau jį, nes esu antrinis kontaktas, bet man labai nerimą kėlė jo pažeidžiamumas“, – 15min tikino mergina.
Nuvežė ir iki bankomato
Antrasis pašnekovas sakė, kad jo taksi atvyko pasitikti vairuotojas iš Ukrainos. Vairuotojas taip pat žinojo, kur vyks, tačiau, regis, jam tai buvo nė motais.
Nors pats vaikinas dengėsi veidą kauke, automobilyje nebuvo jį nuo vairuotojo saugančios plėvelės, o pats taksistas nesiėmė veido slėpti po kauke. Šiuo atveju vyras, kuris vyko pasidaryti testo, buvo pirminis kontaktas.
Maža to, važiuojant paaiškėjo, kad jis negalės atsiskaityti kortele, todėl taksistas pavėžino jį iki bankomato. Galiausiai, anot 15min skaitytojo, jis pakraupo, kuomet vairuotojas po kelionės susitarė susitikti su draugu greitojo maisto restorane.
„Aš tai įžvelgiu čia dėsningumą – įėjus į 1424 feisbuko puslapį, randi skelbimą, kad ieškomi darbuotojai, o komentaruose buvę darbuotojai deda į šuns dienas, kad po mokesčių lieka centai. Tai dirba ukrainiečiai, kurie nėra labai suinteresuoti aukšta paslaugų kokybe ir saugumu. Galima pridėti, kad taksioras tiesiog užsiapvalino kelionės kainą iki 10 eurų, net nežiūrėdamas į skaitiklį. Nebesinorėjo net ginčytis. Buvo akivaizdu, kad jam nerūpi COVID, o rūpi tik tai, kad gavo iškvietimą su didesniu tarifu, galimybe nepervargstant užsidirbti kuo daugiau. Nemanau, kad po manęs jis dezinfekavo mašiną atitinkamai“, – 15min kalbėjo vaikinas.
Abiejų pašnekovų nuomone, tokiu būdu apgaudinėjami klientai, keliama rizika kitų keleivių sveikatai. Taip pat gali būti, kad ir patys vairuotojai nėra saugomi.
„Taip apgaunami žmonės iš dviejų pusių. Pirma, tiems žmonėms, kurie vežami į tyrimą, yra pažadėta apsauga. O visų antra, po to kažkas taksi išsikviečia, sėda į mašiną, kur ką tik buvo testo atsakymo laukiantis žmogus. Apie jokias apsaugas nekalbama, dar galima nuvažiuoti į makdonaldą“, – įsitikinusi pašnekovė.
Skundų negavo
Bendrovės „Dallis“, kuri valdo taksi „1424“, vadovas Virginijus Kukalis 15min tikino, kad įmonė skundų nėra gavusi.
„Net neįsivaizduoju. Kai skambinama operatoriams, jie uždeda specialią kategoriją, kur testas vyks, uždeda atžymą. Joks vairuotojas negaus tokio iškvietimo, jeigu savo noru pats per programėlę nepasirinks vežti iš arba į patikrų punktus. – paprašytas pakomentuoti situacijas kalbėjo jis. – Net neįsivaizduoju, jokio skundo net nesame gavę.“
V.Kukalis 15min patikino, kad jeigu kažkas panašaus įvyksta ir būna gautas keleivio skundas, įmonė iškart reaguoja.
„Kas keisčiausia, nieko negavome. Dabar nustebęs, paskambinote ir pasakėte. Jeigu gauname skundą, blokuojame programėles vairuotojams ir t.t. Bet reikia turėti omenyje, kad jeigu asmuo užsisako per programėlę, jis turi iš anksto pasižymėti, kad važiuos COVID testo darytis. Bet jeigu per dispečerinę skambino, irgi turėjo akcentuoti operatoriui, o jie uždeda žymą. Joks vairuotojas negaus tokio iškvietimo, nebent savo noru, per programėlę prieš pradėdamas darbą pasirinko tokią kategoriją, kad tikrai aptarnaus ir užtikrins visas priemones“, – kalbėjo jis.