„Jaunimo linijos“ užsakymu atlikta apklausa parodė, kad 59 proc. jaunų respondentų asmeniškai yra susidūrę su emociniais sunkumais (6 proc. – dažnai, 53 proc. – kartais). Apskritai 74 proc. tyrimo dalyvių sutinka, kad kalbėti apie užklupusius emocinius sunkumus sunku: 5 proc. sako labai sunku, 27 proc. – sunku, o 42 proc. – nelengva. Didžioji dalis susiduriančių su emociniais sunkumais jaučiasi liūdni (58 proc.), 55 proc. jaučia pyktį, 49 proc. būna nepatenkinti savimi, 48 proc. jaučia nerimą.
„Kaip ir visi žmonės, taip ir aš savo aplinkoje turiu draugų ir pažįstamų, kurie susiduria su vienokiom ar kitokiom emocinėm duobėm. Dažniausiai tada pats imuosi psichologo vaidmens ir stengiuosi padėti“, – sako grupės „Golden Parazyth“ lyderis Giedrius Širka. Jo dainos tekstas yra panaudotas naujoje „Jaunimo linijos“ reklaminėje kampanijoje, kuria skatinama kalbėti apie jausmus ir aukoti „Jaunimo linijai“ per programėlę MoQ.
Prie šios kampanijos prisideda ir atlikėjai Monique, Free Finga, grupė „Solo ansamblis“ – jie visi sutiko paskolinti savo dainų tekstus, kuriuose užkoduotos emocijos. Taip siekiama skatinti atvirai kalbėti apie jausmus, jų nevengti, išmokti juos atpažinti ir pripažinti beigi mažinti neigiamą visuomenės požiūrį į emocinius sunkumus ar psichinę sveikatą.
„Aplink matau vis daugiau žmonių, kurie imasi šio sudėtingo ir pamiršto darbo – darbo su savimi. Esame pirma karta Lietuvoje, kuri gali atvirai šnekėti apie psichinę sveikatą be stigmos, bet tuo pačiu rankose laikome naują psichologinę bombą – socialinių tinklų priklausomybę ir nesveikus visuomenės lūkesčius. Didžiuojuosi matydamas, kad tai įveiksime“, – sako atlikėjas Free Finga.
„Savo emocijų nereikia bijoti – jas pripažinus, gyvename ir augame toliau. Ypač, jei nesame vieni – nes pagalbą galima visąlaik rasti. Net liūdesys yra reikalingas, kad galėtume pereiti į naujas emocijas, kai tik jį išjausime iki galo“, – sako Vytautas Leistrumas, grupės „Solo ansamblis“ lyderis.
„Sunkus yra susiformavęs socialinis standartas, jog jeigu verki, esi silpnas, jei nuolat šypsaisi – esi netikras. Iš esmės nuolatos turi kažkam įtikti ir patikti, tam, kad nebūtų gėda kažką jausti. Juk gėda ne prieš save, o prieš kitus būna. O kam gyventi dėl kitų? Todėl daina labai tiesiai smeigia į šios opios problemos šaknis“, – apie emocijų ir muzikos ryšį šneka ir atlikėja Monique.
Reklamine kampanija siekiama paskatinti aukoti emocinę paramą teikiančiai „Jaunimo linijai“, kuri nuolat ieško lėšų, savanorių ir iniciatyvų, kad galėtų atsakyti į kuo daugiau emocinės pagalbos prašančių skambučių. Kampanijos partneris MoQ pristato naują būdą aukoti greitai ir patogiai – nuskenuojant specialų kodą savo mobiliuoju įrenginiu.
Ši „Jaunimo linijos“ kampanija – tai Nacionaliniame „Jaunųjų liūtų“ konkurse pirmąją vietą iškovojusi reklaminė kampanija, kurią sukūrė Aistė Jakimavičiūtė-Bikauskė ir Ugnė Balčiūnaitė, atstovaujančios agentūrai „Imagine“. Kūrėjos birželio mėnesį jau lankėsi „Kanų liūtų“ reklamos festivalyje Prancūzijoje.