Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 09 17

Pasižvalgykite, kaip atrodo atidarymo iškilmių jau laukiantis Kauno stadionas

Iš senojo S.Dariaus ir S.Girėno stadiono beliko tik dalis pamatų. Viename laukiamiausių objektų šalyje statybininkus jau keičia valytojai. Statybas atlikusios „Autokaustos“ projekto vadovas Lauras Zakaras pripažįsta – tai būtų buvęs išskirtinis užsakymas bet kuriai Lietuvos įmonei. Šiuo metu dėliojamos atidarymo detalės – spalio 16 dieną čia turėtų įvykti pirmosios futbolo rungtynės ir koncertas.
Dariaus ir Girėno stadionas
Dariaus ir Girėno stadionas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Rugsėjo 19 dieną Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija turėtų paskelbti oficialią Kauno stadiono statybų pabaigą. Objekte pamažu statybininkus keičia valytojai.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Dariaus ir Girėno stadionas
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Dariaus ir Girėno stadionas

Visi jau ima gyventi atidarymo, numatyto spalio 16-ąją, nuotaikomis. Tą dieną planuojama, kad ant vejos išbėgs LFF taurės turnyro finalininkai, o paskui vyks koncertas, kuriame dainas, 15min žiniomis, turėtų atlikti Marijonas Mikutavičius, Justinas Jarutis, gros Jovani.

Renginio metu ant vejos lipti žiūrovams nebus leidžiama – jie koncertą stebės iš tribūnų. Planuojama, kad bus įrengtos dvi scenos.

Liko tik dalis pamatų

Penktadienį 15min sudaryta galimybė pasivaikščioti po šį išskirtinį objektą.

Kaip teigė L.Zakaras, statant stadioną, vien monolitinio gelžbetonio sunaudota 11 tūkst. kub. m, surenkamų gelžbetonio gaminių – 3,5 tūkst. kub. m, metalo konstrukcijų – 1,5 tūkst. tonos.

Iš viso prie statybų prisidėjo iki 10 skirtingų įmonių specialistų. Vienu metu statybvietėje plušo net apie 300 darbuotojų.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Dariaus ir Girėno stadionas
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Dariaus ir Girėno stadionas

„Iš senojo stadiono teliko apatinė banketė – pamato apatinė dalis. Turėjo likti ir tribūnų konstrukcijos, bet paaiškėjo, kad armatūra tuo metu buvo pirkta iš Ukrainos, kurios negalima buvo virinti, tik rišti. Per virinimo siūles neturėjo visiškai tempimo – iškart trūko. Teko griauti ir statyti naujas.

Daug tyrimų atlikta, reikėjo viską įsivertinti. Vis dėlto, kaip bebūtų, šis objektas šimtui metų projektuojamas. Be abejo, kad jis buvo iššūkis. Kaip gali toks objektas būti ne iššūkis. Viskas, žinoma, priklauso nuo komandos, o ji buvo stipri“, – paklaustas apie didžiausius iššūkius, atsakė „Autokaustos“ projekto vadovas.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Lauras Zakaras
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Lauras Zakaras

Anot jo, UEFA inspektoriai puikiai įvertino stadioną. Trečiasis, galutinis, vertinimas bus atliekamas atidarymo metu – UEFA atstovas stebės rungtynes. Tikimasi, kad tuomet stadionas bus sertifikuotas.

Šis objektas šimtui metų projektuojamas.

Stadiono statybos atsiėjo 43 mln. eurų. Jei reiktų tokias statybas pradėti šiandien, anot L.Zakaro, jos atsieitų mažiausiai dvigubai brangiau.

Išskirtinė bėgimo takų spalva

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?