Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2009 03 24

Paskui dviračius mina senos bėdos

Šiemet dviračių sezonas jų mylėtojams atpūs didesnes dviračių kainas ir valdžios pažadus, kad daugiau takų važinėtis mieste bus tiesiama, kai tam bus pinigų.
Naujo sezono atidarymą dviratininkai, nepaisydami sniego, minėjo maratono varžybomis Semeliškėse, Trakų rajone.
Dviračių takai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 1 Dviratis

Nepaisant sunkmečio, šiemet dviračių pardavėjai nuolaidų siūlyti neketina – atvirkščiai, jų teigimu, kainos greičiausiai kils. Dviračių parduotuvės „Hawaii express“ vadybininkas Julius Kvietkauskas pasakojo, kad populiariausi dviračiai kainuoja apie 1,5–2 tūkst. Lt.

„Šį pavasarį dviračių kainos gali kilti apie 5-10 proc. Taip nutinka kasmet, nes dviračių gamintojai atnaujina modelius, juos tobulina, todėl ir kainos atitinkamai didėja“, - sakė pašnekovas.

Pasak J.Kvietkausko, dviračių pardavimo bumas dar neprasidėjęs – paprastai antplūdžio sulaukiama labiau atšilus orams, maždaug nuo balandžio.

Pasak dviračių parduotuvių „Dviratis tau“ savininko Rimo Balčiūno, dviračių pardavimų lygis, lyginant su praėjusiais metais, kol kas nesikeičia.

„Lietuviai vis dažniau atkreipia dėmesį į šių transporto priemonių kokybę – dažniausiai pirkėjus domina 1-2,5 tūkst. Lt kainuojantys kalnų arba miesto dviračiai. Kelis šimtus kainuojantys prekybos centruose parduodami dviračiai jų jau nebetenkina“, - apie pirkėjų įgeidžius kalbėjo R.Balčiūnas.

„Dviratininkų kasmet daugėja, jei būtų daugiau dviračių takų, o mūsų vairuotojai būtų kultūringesni, jų daugėtų dar labiau“, - įsitikinęs dviračių parduotuvių „Dviratis tau“ savininkas R.Balčiūnas.

Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio departamento direktoriaus pavaduotojo Antano Mikalausko teigimu, šiemet sostinėje naujų dviračių takų įrengti neplanuojama. Visi planai tiesti naujus dviračių takus dėl lėšų stygiaus atidėti kitiems metams.

Dviratininkų kasmet daugėja, jei būtų daugiau dviračių takų, o mūsų vairuotojai būtų kultūringesni, jų daugėtų dar labiau.

„Buvo idėjų tiesti naują „Eurovelo“ dviračių tako dalį nuo Vilniaus iki Užutrakio dvaro, tačiau šiemet lėšų tam skirti negalime. Sostinėje šiemet nebus įrengiamas nė vienas naujas dviračių takas, tik remontuosime senus, jei prireiks – užpilsime duobes, valysime smėlį“, - sakė A.Mikalauskas.

Dviračių nuomos turistams atsisakė Vilniaus turizmo informacijos centras. Pasak centro direktorės Jolantos Beniulienės, anksčiau centras miesto svečiams dviratį dienai išnuomodavo už 1 Lt.

„Jau pernai šios minties atsisakėme – dviračiai susidėvėjo, be to, neturime patalpų, kur juos laikyti. Tad dviračių nuomą paliekame privačiam sektoriui“, - sakė J.Beniulienė.

Daugės kelionių
Lietuvos dviratininkų bendrijos vadovas Linas Vainius pastebi, kad šalyje kasmet daugėja ne tik laisvalaikiu dviračiais sportuojančių, bet ir vykstančių į darbą, keliones.
„Ypač žmonės suaktyvėja atėjus pavasariui – domisi, klausia, kokius dviračius geriausia įsigyti, kur važinėti. Vis daugiau žmonių nori dviračiu važiuoti į darbą, atsiranda ir pageidaujančių keliauti dviračiais“, - pasakojo L.Vainius.

Anot jo, Lietuvoje pamažu daugėja dviračių takų – pernai naujas takas atidarytas Panemunėje, Jurbarko rajone, tačiau šiuos investicinius planus koreguoja sunki šalies finansinė padėtis.
„Sunkmetis veikiausiai kiek pristabdys naujų dviračių takų tiesimą. Tačiau būtent dėl to šiemet daugiau žmonių rinksis keliones dviračiais: jau planuojamos dviratininkų varžybos, maratonai, žygiai, kelionės. Manau, šiemet dviratis taps itin patrauklia laiko praleidimo forma“, - tikino L.Vainius.

Pataria saugotis
Vilniaus apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Viešosios tvarkos valdybos viršininkas Vytautas Grašys įspėja dviratininkus labiau rūpintis savo turtu ir pasisaugoti vagišių.
„Kiekvienais metais dviratininkus raginame ateiti į policiją pasižymėti dviračius: ant jo išgraviruojamas specialus numeris, žmogui išduodamas lipdukas, nurodantis, kad dviratis yra registruotas. Pavogtą žymėtą dviratį surasti kur kas lengviau, be to, kai dviratis pažymėtas, jis nebe toks patrauklus ilgapirščiams“, - aiškino V.Grašys.
Dviračius galima pažymėti policijos komisariatuose, taip pat policijos rengiamų akcijų metu Vingio ir Verkių parkuose. Šiemet dėl tokios akcijos datos dar nepasispręsta.
„Patiems dviratininkams irgi vertėtų geriau saugoti savo transporto priemones – pasirūpinti užraktais, nepalikti dviračio atokioje vietoje be priežiūros, jei name yra rūsys – verčiau laikyti dviratį ten, o ne kieme“, - patarimus dalijo V.Grašys.

Dviračius „balnojasi“ vis daugiau kauniečių
Artėjantis pavasaris, noras kuo daugiau judėti gryname ore, o gal sunkmetis ir pabrangęs benzinas – vieno ar kito motyvo vedini kauniečiais sušilus orams ir vėl sės ant dviračių. „15min“ domėjosi, kiek svetinga ir patogi dviratininkams šiais metais bus laikinoji sostinė.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dviračių takai
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dviračių takai

Kaip liudija statistika, Kaune dviratį turi kas trečias miestietis. Laikinojoje sostinėje driekiasi apie 50 km ilgio dviračių takai. Šiuo metu kaip tik vyksta naujojo dviračių tako tiesimo darbai – jo ilgis bus 5 km, takas drieksis nuo Vilijampolės tilto iki ant Lampėdžių karjero kranto esančios Gervių gatvės.

Pasak Kauno miesto savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vedėjos Marijos Stanikūnienės, gavus papildomą finansavimą iš specialiosios sveikatos rėmimo programos, naujojo dviračių tako tiesimo darbai bus pabaigti jau šių metų pabaigoje. „Iš Kauno centro dviračiu bus galima nuvažiuoti iki švariausio mieste vandens telkinio, kuriame kauniečiai itin mėgsta maudytis. Takas bus smagus – vingiuos palei Nemuną“, - džiaugėsi M.Stanikūnienė. Naujasis takas atsieis 1,2 mln. Lt.

„Dviratininkų mieste daugėja – tai faktas. Važiavimas nuosavu automobiliu ir viešuoju transportu brangsta, tad ekonominė situacija vers žmones, turinčius galimybes, aktyviau važinėti dviračiais. Žvelgiant iš ekologinės pusės tai labai sveikintina“, - sakė M.Stanikūnienė. Tačiau moteris atkreipė dėmesį į nuolatinę problemą – gatve važiuojančius dviratininkus ne visi vairuotojai pripažįsta pilnateisiais eismo dalyviais.

Kauno miesto savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vedėjai M.Stanikūnienei antrino ir Kauno kelių policijos atstovė spaudai Gražina Jasiūnienė. „Dviratininkams Kaune nesaugu: gatvės siauros, automobilių daug, todėl siūlyčiau važinėti tik dviračių takais. Prasta ir automobilių vairuotojų kultūra. Dviratininkas yra toks pats lygiavertis eismo dalyvis kaip visi kiti, tačiau mūsų vairuotojai mano kitaip. Dviratininkus automobilių vairuotojai aptaško purvu ar vandeniu, lenkia sukeldami avarines situacijas, užkabinėja“, - problemas vardijo G.Jasiūnienė.

Ji priminė, kad vaikai į gatvę dviračiu gali išriedėti tik nuo 14 metų. O saugaus vaiko mokykloje įgiję dviratininko pažymėjimą ir išlaikę egzaminą – nuo 12 metų. Šalmai dviratininkams iki 18 metų yra privalomi, o vyresniems – rekomenduojami. Tamsiu paros metu būtina šviesą atspindinti liemenė privaloma, bet ji naudinga ir dienos metu.

Trūksta susikalbėjimo
Nors M.Stanikūnienė kritikavo kauniečių automobilių vairuotojų kultūrą, ji mestelėjo akmenų ir į dviratininkų daržą. „Neretai pastebiu, kad Laisvės alėjoje dviratininkai elgiasi neatsakingai, važiuoja ne specialiai jiems skirtu taku, nardo tarp žmonių. Žinoma, blogai elgiasi ir pėstieji, einantys dviračių taku“, - sakė M.Stanikūnienė. Problemų vasaros metu dviratininkams kelia ir gatvės prekeiviai, kurie vasarą savo vežimėlius pasistato prie pat dviračių tako. Tokiu atveju žmogus, atėjęs nusipirkti ledų, stovi tiesiai ant dviračiams skirtos važiuojamosios dalies.

„Dar trūksta susikalbėjimo, tačiau reikalai keičiasi. Lyginant su situacija, kuri buvo prieš 10 metų, akivaizdu, kad dviratininkų mieste žymiai daugiau. Kasmet rengiame dieną be automobilio -  propaguojame bemotorį transportą, matyt tai pamažu duoda rezultatus“, - vylėsi M.Stanikūnienė.

Daugelis dviračių takais važinėjančių kauniečių piktinasi, kad neretai jie būna apšnerkšti, mėtosi šiukšlės ir butelių šukės. Anot M.Stanikūnienės, aiškino valdininkai tai mato, bet takų priežiūrai tiesiog  trūksta lėšų. „Už dviračių takus atsakingas Komunalinio ūkio skyrius, bet jiems nuolat  trūksta pinigų. Svarbiau palaikyti tvarką gatvėse, tvarkyti duobes, o dviračių takų priežiūra nėra prioritetas“, - paaiškino M.Stanikūnienė. 

Dviračiai jungia bendraminčius
Jau ketvirtus metus dviračių klubui priklausantis kaunietis Nerijus Bikulčius tikino, kad dviratininkų Kaune tikrai daugėja. Jaunas vyras tikino, kad jam dviratis – puikus laisvalaikio praleidimo būdas, bendravimo su bendraminčiais bei sveikos gyvensenos pagrindas. „Mečiau rūkyti - nusipirkau dviratį. Tam, kad nebūtų nuobodu vienam važinėti, įstojau į klubą, kurio veikla labai įvairi: vyksta varžybos, organizuojami bendri važinėjimai, bendraujame klubo forume. Susikūrė šauni bendraminčių grupelė,  kuri kasmet didėja“, - džiaugėsi šiemet dviračių sezoną jau atidaręs N.Bikulčius.

Kauniečio teigimu, vairuotojai dviratininkų atžvilgiu kasmet tampa vis tolerantiškesni. „Gal po žiemos vairuotojai nuo dviračių truputį atpranta, bet jei tvarkingai važiuoji, aplinkiniai problemų taip pat nekelia“, - sakė N.Bikulčius.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dviračių takai
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dviračių takai

Sezonas prasideda vos atšilus
Miško gatvėje įsikūrusios dviračių parduotuvės atstovas Gintarius Lesčiukaitis taip pat patvirtino visų pašnekovų įspūdį, kad dviratininkų ratas plečiasi. „Kiekvienais metais dviratininkų daugėja. Dažniausiai perkami dviračiai už 1000 – 1500 Lt. Tačiau gerą dviratį ilgiau paieškojus galima rasti už 600 Lt“, - tikino G.Lesčiukaitis. Jis akcentavo, kad renkantis dviratį labai svarbu atsižvelgti į tai, kur ir kaip dažnai bus važinėjama.

„Dviratis nereikalauja daug priežiūros. Priklauso kaip juo rūpinsitės. Jei šlapią nusausinsite, nuvalysite purvą, sutepsite, jis tarnaus daug ilgiau, nei neprižiūrimas. Tiesa, dėl išaugusių transporto kaštų klientų antplūdžio nesitikime – dviratininkų greičiau daugės dėl ekologinių sumetimų“, - įsitikinęs G.Lesčiukaitis.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos