„Jeigu nėra pasiruošimo, jeigu negalime dabar greitai imtis priemonių ir užtikrinti aukštą kokybės standartą, tada stabdymas galėtų būti išeitis“, – Žinių radijui antradienį sakė patarėja.
Pasak jos, pedagogų pasirengimas yra „esminis kokybės indikatorius“.
„Nuo šių metų rugsėjo 1 dienos tos programos gali mokyti bet kurio dalyko mokytojai, o nuo 2026-ųjų – jau yra numatytas reikalavimas, kad galės dirbti tik tie mokytojai, kurie bus baigę nacionalinės kvalifikacijos programas“, – sakė I.Segalovičienė.
„Akivaizdu, kad šiandien nėra parengtų mokytojų šiai programai, todėl kalbėti apie kokybišką ugdymą būtų mažų mažiausiai neatsakinga“, – pridūrė ji.
Nuo šių mokslo metų mokyklose įdiegta gyvenimo įgūdžių pamoka 5 ir 7 klasėse dėstoma po vieną pamoką per savaitę, o 9 klasėje – po vieną pamoką kas dvi savaites. Palaipsniui nuo 1 iki 10 klasės šiam dalykui bus skiriama po vieną savaitinę pamoką.
Gyvenimo įgūdžių bendroji programa integruoja daug temų: socialinį ir emocinį ugdymą, sveikatos ugdymą, psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevenciją, patyčių ir smurto prevenciją, žmogaus saugą, saugų eismą, pirmąją pagalbą, lytiškumo ugdymą, psichinės sveikatos stiprinimą, lyčių lygybę, pagarbių santykių kūrimą, žmogaus teises ir kitas.
Vis dėlto ją kritikuoja dalis politikų, tėvų organizacijų, kaltinant Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, kad per pamokas bus skleidžiama LGBTIQ propaganda, vaikai bus mokomi apie kontracepciją, o ne susilaikymą nuo lytinių santykių.
Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga savo ruožtu inicijavo peticiją, kuria ragina stabdyti šią programą.
Ministerija teigia, kad apie gyvenimo įgūdžių programą viešoje erdvėje skelbiama klaidinanti informacija, o pedagogai šioms pamokoms yra pasirengę bei dar galės tobulintis.