2020 06 08

Pavojingą ligą feisbuke skatina įveikti ne vaistais, o skaitymu

Socialiniame tinkle skelbiamas įrašas, kuriame alternatyva vaistams pateikiama akademinė knyga. Naudojantis sergančiųjų patiklumu siekiama įsiūlyti diagnostikai skirtą medicininę knygą.
Socialiniame tinkle skelbiamoje reklamoje sergantiems hipertenzija bandoma įsiūlyti medicininę knygą
Socialiniame tinkle skelbiamoje reklamoje sergantiems hipertenzija bandoma įsiūlyti medicininę knygą / Pixabay.com nuotr.

Feisbuke skelbiama nuoroda, kurioje neva suteikiami patarimai kaip kovoti su aukšto kraujo spaudimo sukeliamais simptomais. Per kelias savaites įrašu pasidalinta daugiau nei tūkstantį kartų.

15min nuotr./Klaidinantis įrašas
15min nuotr./Klaidinantis įrašas

„Pas ką aukštas kraujospūdis – perskaitykite“, – skelbia tinklalapio bamusia.myshopify.com nuorodos pavadinimas. „Shopify“ – internetinei prekybai skirta platforma.

Įrašas pradedamas, kaip teigiama, „profesionalaus kardiologo“ Alexo Gelatino patarimais. Vis dėlto jokios informacijos apie kardiologą tokia pavarde aptikti nepavyko.

Įraše pateikiama informacija iš pažiūros nekenksminga, tačiau įrašo autoriai teigia, kad hipertenziją galima įveikti negeriant vaistų namuose.

Teigiama, kad reikėtų laikytis subalansuotos mitybos, vengti žalingų įpročių, numesti svorio. Kodėl tokie elgesio pokyčiai negali būti derinami su gydytojo paskirtu gydymu – nepaaiškinama.

Tačiau „kabliukas“ paliktas pabaigai.

„Hipertenzija yra priešas, prieš kurį turite žinoti kaip kovoti. Knygoje „Nephrology & Hypertension“ bus pasakojama, kaip greitai sumažinti spaudimą ir atsikratyti hipertenzijos, nepriklausomai nuo to, kuriai rizikos grupei priklausote. Žmonės, kurie skaitė šią knygą ir laikėsi visų patarimų, gyvena sveiką visavertį gyvenimą“, – teigiama reklaminėje publikacijoje.

Paspaudus ant nurodytos knygos pavadinimo, skaitytojai peradresuojami į pirkimų tinklalapį, kuriame beveik 900 puslapių apimties veikalą siūloma įsigyti už 82 JAV dolerius. Dar 20 dolerių kainuoja knygos siuntimas.

15min nuotr./Kaip stiprinti informacinį imunitetą?
15min nuotr./Kaip stiprinti informacinį imunitetą?

Skirtingai nei teigiama reklamoje, tikrasis parduodamos prekės pavadinimas „Current Diagnosis & Treatment Nephrology & Hypertension, 2nd Edition“. Tai – akademinė knyga, skirta medicinos darbuotojams, siekiantiems pagilinti žinias inkstų ir hipertenzijos susirgimų diagnostikoje bei gydyme.

Priešingai teiginiams publikacijoje, parduodama knyga nėra skirta savigydai. Tai nėra pirmas kartas, kuomet neaiškios kilmės pardavėjai taikosi į sunkiomis ligomis sergančius žmones. Apie tai esame rašę ne kartą.

Bamusia.myshopify.com pardavinėjama ir daugiau iš pažiūros nesusijusių prekių. Informacija apie įvairius savigydos būdus ir su jais susijusius produktus pateikiama kroatų, anglų ir lietuvių kalbomis.

Netikėti siūlančiais stebuklus

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įspėja, kad gydyti gali tik vaistai. Jei nurodoma, kad gaminys turi gydomųjų savybių, jis privalo būti registruotas kaip vaistinis preparatas.

Taip pat patariama vengti stebuklingų preparatų, kurie žada greitus ir sunkiai įtikimus rezultatus. VVTAT taip pat rekomenduoja atidžiai apžiūrėti internetinę parduotuvę.

Šioje turi būti pateiktas buveinės adresas, telefono numeris ir elektroninis paštas, kad klientas galėtų susisiekti su pardavėju.

Jei tokie duomenys nėra pateikiami, rizikuojama likti prie suskilusios geldos su galimai žalingais preparatais, be galimybės susigrąžinti pinigus.

Daugiau apie tai, į ką reikėtų atkreipti dėmesį perkant prekes internetu, galima susipažinti čia.

VVTAT teigimu, kiekvienai reklamai taikomas tiesos reikalavimas. Gyventojai turi gauti teisingą informaciją apie reklamuojamus produktus, kad galėtų priimti pasvertus sprendimus dėl šių įsigijimo.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“ programa, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos