Laikinai uždarius eismą magistralėje A1 ties A.Meškinio (arba Kleboniškio) tiltu, per tris naktis subrangovas praktiškai atliko suplanuotus atitrūkusios tilto konstrukcijos ardymo darbus – saugiai nugriauta pavojingiausia laikyta statinio dalis.
„Per 13 valandų trukusį griovimą iki šio ankstaus ryto nugriauta 14 metrų ilgio perdangos atkarpa. Ardymo metu minėtoje konstrukcijoje poslinkių neužfiksuota. Bendrai darbų organizavimo ir vykdymo procesą galime įvardyti kaip sklandų ir saugų“, – pirmadienį 15min informavo tilto rekonstrukcijos darbus atliekančios bendrovės „Kauno tiltai“ komunikacijos specialistė Giedrė Samulionytė-Lekavičienė.
Ji patikslino, kad persisvėrusios tilto konstrukcijos aukščiausiai iškilusi dalis yra tebeardoma, tą subrangovai daro atsargiai ir nuosekliai.
Likusias tilto konstrukcijas (be persisvėrusios statinio dalies), planuojama išardyti iki kovo mėnesio galo. Lygiagrečiai vyksta būsimo viduriniojo tilto per Nerį statybų paruošiamieji darbai.
Pasak G.Samulionytės-Lekavičienės, betono „trupiniai“ kol kas kaupiami objekte. Vėliau, laikantis aplinkosauginių reikalavimų, jie bus išvežti antriniam perdirbimui.
Planuojama, jog dar vienai nakčiai (iš vasario 27-osios į 28-ąją) eismas automagistralėje bus ribojamas, transporto priemonės nukreipiamos apylanka per Kauno miestą.
Kitomis naktimis vairuotojai, tikimasi, jau galės vykti magistrale A1.
„Vis dėlto, raginame neprarasti budrumo, mat eismas bus leidžiamas po vieną eismo juostą abiem kryptimis (laikinas ribojimas susiaurinant važiuojamąją dalį)“, – įspėjo „Kauno tiltų“ atstovė.
Kauno apskrities policija pranešė, kad tokiu paros metu (nuo 23.00 val. iki 05.00 val.) eismas nebūna intensyvus, todėl ir eismo spūstys nesusidarė, eismo įvykių neužregistruota. Fizinėmis priemonėmis vairuotojai buvo nukreipiami vykti per apvažiavimus, laikinai Kelių policijos skyriaus pareigūnai prasidėjus tilto griovimo darbams reguliavo eismą.
Trupino „žirklėmis“
Naktimis, kol vyko atitrūkusios griaunamo tilto konstrukcijos ardymo darbai, nuo 23 valandos iki 5 valandos ryto, magistralės A1 atkarpa ties tiltu buvo uždaroma abiem kryptimis. Tuo metu eismas nukreiptas per miestą aplinkkeliu.
Apie 400 tonų sverianti persisvėrusios tilto konstrukcijos dalis trupinta ekskavatoriumi su betono ardymo žirklėmis, kurios strėlės siekia 22 metrus.
Atliekamų darbų metu žmonių ir technikos pavojingoje zonoje nebuvo.
Stambiausia eismo arterija
15min primena, kad A.Meškinio tiltas (kitaip vadinamas Kleboniškio tiltu) per Nerį Kaune iš dviejų tiltų pertvarkomas į trijų dalių: pernai pavasarį atidarytas naujas – šiaurinis tiltas, vidurinis šiuo metu griaunamas ir jo vietoje statomas naujas, o pietinis bus iš esmės rekonstruojamas.
A.Meškinio tilto per Nerį (viduriniojo tilto) rekonstrukcijos ties Kaunu darbai pradėti dar praėjusiais metais. Pagal sutartį jie turėtų būti baigti iki 2024 m. pabaigos. Šios sutarties darbų vertė – 68,37 mln. eurų su PVM.
Demontuojama vidurinio tilto konstrukcija įgriuvo vasario 14-osios vakare. Per savaitgalį ji stabilizuota, kad nekeltų pavojaus eismo saugumui per šalia esančius šiaurinį ir pietinį tiltus.
Eismas dėl įvykio Panerių g. uždarytas.
Skaičiuojama, kad šiuo kelio ruožu, į kurį patenka ir minėtas tiltas, nuo Biruliškių sankryžos iki „Via Baltica“ kai kuriomis dienomis automobilių srautas siekia iki 78 tūkst. automobilių. Taigi tai yra stambiausia ir intensyviausia šalyje eismo arterija.