„Turime atskirus segmentus – matematikus, fizikus, lituanistus, kurie kiekvienas galvoja, kad reikia akcentuotis būtent į tą discipliną. Tai natūralu, tai turėtų būti visų savo darbą mylinčių mokytojų interesas. Bet tokio centro, kuris pasakytų, kas išeina toje galvoje viską sudėjus, kaip tai koreliuoja su testais ir egzaminais, neturime. Tokia institucija gerinant kokybę yra būtina“, – antradienį žurnalistams sakė D.Pavalkis.
Anot jo, naujai steigiama institucija būtų kuriama Ugdymo plėtotės centro pagrindu, ji neturėtų pareikalauti papildomo finansavimo, nes būtų perskirstytas finansavimas tarp kitų institucijų.
„Jis (institutas – BNS) galėtų būti įsteigtas arba iki Naujųjų, arba tuoj po Naujųjų metų“, – sakė D.Pavalkis.
Ministras taip pat užsiminė, jog Pedagogikos institutui greičiausiai bus pavesta rūpintis ir vadovėlių leidybos priežiūra, nes šiuo metu situacija esą nėra tinkamai kontroliuojama.
„Iki šiol vadovėlį kas norėjo, tas rašė: rado du recenzentus su laipsniais ir patirtimi, ir tas vadovėlis iškeliavo į rinką. Pavyzdžiui, istorijos vadovėlių turime kokį 70, matematikos, jei neklystu, – per 20. Tai įneša painiavos: neaišku, pagal ką mokyklos renkasi vadovėlius, nes visi jie lyg ir yra recenzuoti, tinkami mokyklose (...). Kokybės prasme vadovėlių kontrolė turi būti stipresnė, ir ne vienas ar du susitarę recenzentai turėtų jį recenzuoti, bet galbūt tas Pedagogikos institutas“, – sakė D.Pavalkis.
Įdėjai atkurti anksčiau veikusį Pedagogikos institutą viešą pritarimą neseniai išreiškė Lietuvos edukologijos universitetas.