Atidarydama parodą prezidentė Dalia Grybauskaitė pastebėjo, kad šiuolaikinis pasaulis keičiasi didžiuliu greičiu. Modernios technologijos, milžiniškas naujos informacijos srautas, elektroninės knygos ir kompiuterinės programos skatina mokyklą atsinaujinti, keistis ir tobulėti.
„Tačiau jokios technologijos nepakeis gero vienintelio mokytojo. Todėl ateities Lietuvos pagrindas yra kūrybingas, iniciatyvus ir inovatyvus mokytojas“, – tardama sveikinimo žodį sakė šalies vadovė.
Jokios technologijos nepakeis gero vienintelio mokytojo. Todėl ateities Lietuvos pagrindas yra kūrybingas, iniciatyvus ir inovatyvus mokytojas, – sakė D.Grybauskaitė.
Ji pabrėžė, kad šiuolaikinei Lietuvai reikia ir šiuolaikinio mokytojo. Esą tik nuo jo priklausys, kokius mokinius turėsime.
„Todėl tikiu, kad Lietuvos mokytojai puikiai perima pažangias verslo, mokslo, kultūros naujoves ir sugeba išugdyti motyvuotą, mąstantį ir, svarbiausia, kūrybingą mokinį. Jaunimą, turintį Lietuvos viziją, kokią šalį jie nori matyti ir kokioje gyventi, likti“, – kalbėjo D.Grybauskaitė.
Ji pažymėjo, kad be šiuolaikinių technologijų moderni mokykla neįmanoma – kaip neįmanoma ir moderni Lietuva: „Linkiu, kad pristatytos naujovės visiems – ir mokytojams, ir mugės svečiams – tampų kūrybiškomis idėjomis kiekvienoje klasėje. Linkiu įdomios, naudingos parodos. Svarbiausia, kad pamatytas naujoves sugebėtume pritaikyti ir jomis patikėti.“
Linkėjo mokyti, ko reikia, ir taip, kaip reikia
Švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis pažadėjo, kad per tris parodos „Mokykla“ dienas svečiai pamatys daug naujovių, lemiančių šiuolaikinės mokyklos ateitį: naujų mokymo priemonių, mokslinę laboratoriją, skaitmeninius vadovėlius ir pan.
„Švietimo sistema stengiasi žengti kartu su technologijų pažanga. Gal ne visada taip gerai sekasi, kaip norėtųsi“, – neslėpė ministras.
Švietimo sistema stengiasi žengti kartu su technologijų pažanga. Gal ne visada taip gerai sekasi, kaip norėtųsi.
Jis atkreipė dėmesį, kad švietimo politikai akcentuoja domėjimąsi gamtos mokslais, nes Europos ir pasaulio rinka pageidauja fizikos, chemijos, matematikos, biologijos žinių turinčių specialistų.
„Lietuvoje kuriame mokslo ir verslo bendradarbiavimo centrus, slėnius, universitetų infrastruktūrą ir laukiame tų, kurie nori būti mokslininkais, išradėjais ir šalies ateities kūrėjais. Švietimo sistemos nesukurs vien mokytojai, tėvai ar atskirai mokiniai. Tik šių trijų dedamųjų tarpusavio bendradarbiavimas gali mums duoti mokymo kokybę. Linkiu pasisemti įkvėpimo, apžiūrėti, ką galite pritaikyti, siūlyti ministerijai ir Ugdymo plėtotės centrui, kad nebūtų sakoma, kad mokinius mokome kažkaip ne taip ir kažko ne to. Linkiu mokyti to, ko reikia, ir taip, kaip reikia“, – kalbėjo D.Pavalkis.
Mokykla turi būti vienu žingsniu priekyje
Parodos atidaryme kalbą sakiusi 2000-ųjų metų mokytoja Rita Pečiukaitytė priminė, kad vos prieš keletą dešimtmečių mokykla asocijavosi su lenta, kreida ir griežtu autoritetingu mokytojo žodžiu.
Pasak pedagogės, paroda „Mokykla“ puikiai iliustruoja, kad požiūris į mokyklą, mokinį ir mokymąsi visiškai pasikeitė.
Išmaniems ir pažangiems mokiniams reikia modernių mokymo metodų, interaktyvių mokymosi priemonių, mokytojo, kuris kūrybiškai reaguodamas į pokyčius gebėtų išugdyti asmenybę.
„Tam, kad išugdytų žmogų, gebantį gyventi visavertį gyvenimą šioje visuomenėje, mokykla turi būti vienu žingsniu priekyje ar bent jau neatsilikti nuo visuomenės raidos tendencijų. Išmaniems ir pažangiems mokiniams reikia modernių mokymo metodų, interaktyvių mokymosi priemonių, mokytojo, kuris kūrybiškai reaguodamas į pokyčius gebėtų išugdyti asmenybę“, – šių dienų realijas išvardijo R.Pečiukaitytė.
XXI amžiaus mokykla, anot jos, didžiąja dalimi priklauso nuo to, kokie žmonės joje dirbs.
„Šiandien mokytojui nebeužtenka gerai išmanyti savo dėstomą dalyką. Jam reikia suprasti, kaip tuo dalyku sudominti gyvenimo blizgučiais persisotinusius jaunuolius. Šiandien mokytojui pačiam reikia būti labai stipriam, tvirtai tikinčiam vertybėmis, kurias jis turi perduoti už save jaunesniam žmogui. Šiuolaikinis mokytojas privalo būti aktyvus, drąsus, kūrybiškas, pasirengęs nuolat mokytis ir tobulėti. Jis privalo laužyti savo stereotipus ir išmokti tapti lyderiu. Tikiuosi, parodoje mokytojai atras naujų idėjų, kurias panaudos savo darbe“, – sakė moteris.
Dėmesys gamtos mokslams
Šių metų pagrindiniai parodos „Mokykla“ akcentai – gamtos mokslai, pasaulio pažinimas ir lyderystė švietime. Daug dėmesio bus skiriama kūrybingam ir aktyviam mokymuisi, bendruomeniškai ir tyrinėjančiai mokyklai, kurioje kiekvienas mokinys gali atskleisti geriausius gebėjimus.
Parodoje veiks specialiai įrengtas mokytojų diskusijų kambarys ir moderniomis technologijomis aprūpintos klasės, kurioje pedagogai, edukologai ves įvairių dalykų pamokas, pristatys ugdymo naujoves, vyks susitikimai su švietimo ekspertais.
Pirmą kartą bus pristatyta unikali mokslinė laboratorija ant ratų. Ji parengta kelionėms po šalies mokyklas. Mobilioje laboratorijoje mokiniai galės išbandyti tyrėjo darbą: moderniausiais prietaisais atlikti įvairius mokslinius eksperimentus, tirti gyvąją gamtą ir konstruoti robotus.
Išskirtinio dizaino vilkiko puspriekabėje įrengtoje laboratorijoje paskaitų vienu metu galės klausyti iki 30 mokinių.
Dar viena šių metų parodos „Mokykla“ naujovė – švietimo vadovų forumas, suteikiantis išskirtinę galimybę mokyklų ir kitų ugdymo įstaigų vadovams pasikeisti mintimis apie lyderystę ir bendradarbiavimą švietime, pasidalyti gerąja patirtimi ir kasdieniais iššūkiais bei sužinoti, kuo dabar gyvena švietimas pasaulyje.
Parodoje mokyklų bendruomenių nariai taip pat galės gauti naujausios informacijos apie ugdymo naujoves, stažuotes, mokymus, dalyvauti įvairių mokymo priemonių pristatymuose, kūrybinėse dirbtuvėse.
Paroda „Mokykla 2013“ vyks gruodžio 6–8 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“.