Aikštė pasikeis neatpažįstamai
Projektu numatyta sutvarkyti teritoriją ne tik šalia pačios kultūros įstaigos, bet ir Kranto gatvę nuo Vasario 16-osios iki Anykščių g. Nuo Vasario 16-osios iki Puzino g. kelio danga bus klojama trinkelėmis, iki Anykščių g. – asfaltuojama. Bus atnaujinami šaligatviai, įrengta per 20 naujų automobilių stovėjimo vietų, remontuojama automobilių stovėjimo aikštelė prie Bendruomenių rūmų.
Įrengiant naują dangą bus tvarkomas pėsčiųjų takas nuo Kranto g. iki pėsčiųjų tilto. Bendruomenių rūmų aikštė pasikeis neatpažįstamai – nebeliks fontano, įstaigos aplinka taps patogesnė neįgaliesiems. Esančius laiptus, kurie veda prie upės, pakeis naujai suprojektuoti, pritaikyti žmonėms su negalia.
Nusileidimas kombinuojamas su amfiteatro funkcija – nusileidus žaliojoje zonoje atsiras iki 70 vietų amfiteatras, bus įrengiamas naujas apšvietimas, o Kranto gatvėje, tarp Vasario 16-osios ir Anykščių gatvių, rekonstruojami ir naujai įrengiami lietaus tinklai.
Reikalingi pokyčiai
Bene pati svarbiausia ir ypatinga šio projekto dalis – pėsčiųjų tiltas, kuris Panevėžyje pastatytas apie 1960 metus, per Nevėžio upę. Tiltą numatyta sutvarkyti.
Tačiau tilto, kuris pėstiesiems jau uždarytas nuo pavasario, tvarkymo darbai stabtelėjo ir projekto planus tenka koreguoti. Kuomet statybininkai pradėjo valyti nutrupėjusį tilto betoną, paaiškėjo, kad konstrukcijos pažeistos labiau nei buvo tikėtasi.
Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna aiškino, kad būtina atlikti projekto sprendinių pakeitimai.
„Kadangi tai yra ypatingas statinys, tolesnių darbų atlikimui reikalingas projekto sprendinių pakeitimas, kuris šiuo metu ir yra įgyvendinamas. Tikimės, kad atlikus pakeitimus, darbus bus galima tęsti“, – sakė T.Jukna.
Darbai sustojo
Projekto, sutvarkyti viešąsias erdves prie Bendruomenių rūmų, vadovas Gintaras Lebedevas, portalui JP pristatė, kaip vyksta darbai Kranto gatvėje ir prie Bendruomenių rūmų.
„Projektas vykdomas visuose etapuose, bet vasarą teko stabdyti darbus Kranto gatvėje – reikėjo keisti seną vandentiekio trasą. Be to, buvo sustabdyti ir pėsčiųjų tilto remonto darbus, norint išsiaiškinti statinio būklę, nuvalius atšokusį betoną. Sustojo darbai ir aikštėje prie Bendruomenių rūmų – atkastos komunikacijos trukdė darbams ir jas būtina sužeminti“, – aiškino G.Lebedevas ir sakė, kad šiuo metu vyksta darbai Kranto gatvėje, aikštėje prie Bendruomenių rūmų, tvarkomas pėsčiųjų takas iki pėsčiųjų tilto.
Atliko dinaminius badymus
Paprašius patikslinti, kaip remontuojamas pėsčiųjų tiltas per Nevėžio upę, projekto vadovas G.Lebedevas teigė, kad pagal projektą, prieš pradedant rangos darbus, buvo atlikti tilto dinaminiai bandymai, norint išsiaiškinti tilto laikomąją galią, ar tiltas tinkamas eksploatuoti, nesugrius.
„Pradėjus vykdyti darbus pagal projektą – valyti atšokusį betoną – pastebėta, kad būklė blogesnė nei atrodė iš pradžių. Išsikvietus tuos pačius ekspertus, kurie atliko dinaminius bandymus, jie nustatė, kad pažeidimai paviršiniai ir tilto laikomai galiai poveikio neturi. Tačiau darbo projektą reikia koreguoti ir tie darbai dabar ir atliekami“, – kalbėjo Panevėžio savivaldybės atstovas.
Darbai bus baigti kitąmet
Projekto vadovas G.Lebedevas įvardino ir skaičius, kiek kainuos projektas.
„Europinės lėšos sudaro per milijonas eurų, o visų darbų rangos sutarties suma apie 2,5 mln. eurų. Techninio projekto sąmatoje tilto kapitalinio remonto darbams numatyta virš 100 tūkst. eurų, bet darbų rangovė, bendrovė Panevėžio statybos trestas, tiems darbams atlikti nusimatė kitą sumą“, – aiškino G.Lebedevas ir pridūrė:
„Šiuo metu ruošiami pagrindai trinkelių kloti, montuojami šaligatvių bortai ir suderinti šviestuvai bei ruošiamasi juos montuoti. Kadangi visi projekto darbai vykdomi lauke, todėl jų vykdymas visiškai priklauso nuo oro sąlygų. Pagal tai, kaip rangovas vykdo darbus pagal projektą ir žvelgiant iš patirties, projektas turėtų būti baigtas kitų metų vasarą.“