Pagal nuo 2020 m. įsigaliojusį įstatymą, oro uosto apsaugos zonoje negalima nauja statyba ar renovacija.
Tuomet kompensuokite ir ne tą juokingą sumą, kokia numatyta dabar, prieš kelias savaites piketavę prie Susisiekimo ministerijos sakė Salininkų gyventojai.
Plačiau skaitykite čia: Oro uostas tapo Salininkų nelaime: negali nei statyti, nei renovuoti.
„Aviacijos įmonės turi kompensuoti vietos gyventojams už patiriamą orlaivių keliamą triukšmą, vibraciją ir oro taršą. Tačiau šiandien matome atvirą nesiskaitymą su vietos gyventojais, visais žmonėmis ir visuomene – tai tiesiog teisėtų žmonių lūkesčių ignoravimas“, – piktinosi Salininkų gyventojai.
Bendruomenė „Vardan Salininkų“, rengusi piketą prie Susisiekimo ministerijos, reikalavo, kad į jų nuomonę būtų atsižvelgiama, o teisių – paisoma.
2020 m. įsigaliojusiame Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme, kurį inicijavo Aplinkos ministerija, reglamentuojama, kokie apribojimai statybai bei veiklai taikomi sklypuose, esančiuose prie oro uostų, geležinkelių, fermų, taip pat elektros tinklų ir kitų specialių objektų atvejais.
Tad Lietuvos oro uostų atstovai sako, kad jie tik vykdo tai, kas parašyta teisės aktuose. O esą šiuo atveju teisės akto iniciatoriaus pagrindiniai tikslai buvo apriboti gyvenamųjų zonų plėtrą teritorijose, kuriose triukšmo poveikis yra didžiausias, bei oro uostus įpareigoti kompensuoti triukšmą mažinančių priemonių įsirengimą jau šiose teritorijose įsikūrusiems.
Salininkų gyventojai nepatenkinti, kad jiems numatomos kompensacijos yra labai mažos – vos 2400 eurų, iš kurių 500 eurų esą atitenka administravimui, tad lieka, kaip sako Salininkų seniūnaitė, „nieko“.
Todėl bendruomenė parengė „orlaivių triukšmo klientų peticijas“, kurias į Vyriausybę vežė išties originaliai. Tai buvo motociklų ir automobilių kolona, kurią nuo oro uosto prieigų iki Vyriausybės rūmų lydėjo policija.
Anot V.Fominienės, ši akcija neliko nepastebėta – bendruomenės nariai girti už drąsą ir norą kovoti dėl savo gerovės. O ir Vyriausybėje, kaip tikimasi, jie bus išgirsti, todėl galbūt pasikeis ir teisinis reglamentavimas, skirtas oro uosto zonos apsaugai.
„Siekdami bendradarbiavimo ir šalia Vilniaus oro uosto gyvenančių žmonių orlaivių keliamo triukšmo valdymo problemų sprendimų su gausia bendraminčių palyda pateikėme Vyriausybės kanceliarijai ir Peticijų komisijai dokumentus, kad nesutinkame su šiuo metu vykdoma Susisiekimo ministerijos vykdoma veika, kai gyvenantys ir būnantys šalia Vilniaus oro uosto žmonės yra negirdimi, su jais nesiskaitoma, nesitariama.
Plečiantis Vilniaus oro uostui, vykdant rekonstrukcijas, renovacijas greitu laiku didės skrydžių kiekis, keleivių ir krovinių srautai. Žmonės, gyvenantys šalia Vilniaus oro uosto, apribojami. Paišomi ir tvirtinami specialiųjų zonų žemėlapiai – žmonės kažkam pieštuku nubrėžus kontūrus jau šiandien gyvena oro uosto, paslaugų zonose.
Keičiamos žmonių žemės paskirties ir naudojimo sąlygos. Salininkai, Naujininkai, Liepkalnis tampa specialiosios zonos gyventojais. Žmonės gyvens kaip rezervate (t. y. rezervinėje oro uosto plėtros teritorijoje)“, – piktinosi Salininkų seniūnaitė.
Ji teigė, kad pateikta tik dalis gyventojų parašų, kurie surinkti, nes žmonės nepatenkinti susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio pasirašytais dokumentais dėl Lietuvos orų uostų parengtų perspektyvinių (rezervinių) triukšmo žemėlapių.
„Tuose žemėlapiuose be visuomenės dalyvavimo ir aptarimo (naudojant tik informavimo klastą) nustatė aerodromų triukšmo apsaugines zonas, neįvertindami, kad ten gyvena, būna, dirba, egzistuoja žmonės!!!“ – emocingai piktinosi V.Fominienė.
Anot seniūnaitės, toks valdininkų veikimas esą primena sovietmetį, yra nekorektiškas. O dėl to nukenčia daugiau nei 15,5 tūkst. gyventojų bei šioje zonoje kitos veiklos turinčių žmonių.