Feisbuke skelbiama medžiagos, pavadintos „Suganorm“ reklama. Nuorodomis pasidalinta dešimtis kartų, reklama socialiniame tinkle peržiūrėta keliasdešimt tūkstančių kartų.
Pardavimų mašinai užkurti naudojamas televizijoje dažnai matomo Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesoriaus Alvydo Unikausko veidas. Vyro atvaizdas įdėtas naujienų portalą lrytas.lt primenančiame tinklalapyje.
Šis tėra imitacija, skirta užliūliuoti potencialių pirkėjų budrumui.
Dalyje reklamos išties pateikiami A.Unikausko žodžiai, kuriuos reklamos autoriai pasisavino iš naujienų portalo lrt.lt. Visiškas melas prasideda, kuomet pateikiami profesoriaus žodžiai apie parduodamą prekę.
Vaistu įvardijama prekė teisės naudoti tokį pavadinimą neturi. Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos (VVKT) registre medžiaga nėra registruota, todėl ji gali ne tik nesuteikti norimo poveikio, bet ir pakenkti. Juo labiau, kad medžiaga, kaip teigiama reklamoje, skirta sergantiems diabetu.
Pasak Lietuvos diabetikų asociacijos prezidentės Vidos Augustinienės, dėl „Suganorm“ su ja susisiekė keli tariamu vaistu susidomėję žmonės. Apie įtartiną reklamą asociacijos vadovė informavo ir VVKT.
Negana to, kad sergantiems diabetu siūloma nepatikrinta prekė, ligonius bandoma apgauti. Reklamoje teigiama, kad pagrindinis „vaisto“ komponentas – inulinas, „gautas iš Heliathus tuberosus augalo“.
Tai lotyniškas bulvinės saulėgrąžos, dar žinomos topinambo vardu, pavadinimas. 100 gramų iš šio augalo išgauto inulino Lietuvos vaistinėse galima įsigyti už maždaug 10–20 eurų. Tuo metu feisbuke skelbiamoje reklamoje už 39 eurus siūloma įsigyti 20 kapsulių, kurių bendras svoris – 10 gramų.
Kitaip tariant, socialiniame tinkle skelbiamoje reklamoje pateikiamą prekę siūloma įsigyti už beveik 20 kartų didesnę kainą.
Netikėti siūlančiais stebuklus
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įspėja, kad gydyti gali tik vaistai. Jei nurodoma, kad gaminys turi gydomųjų savybių, jis privalo būti registruotas kaip vaistinis preparatas.
Taip pat patariama vengti stebuklingų preparatų, kurie žada greitus ir sunkiai įtikimus rezultatus. VVTAT taip pat rekomenduoja atidžiai apžiūrėti internetinę parduotuvę.
Šioje turi būti pateiktas buveinės adresas, telefono numeris ir elektroninis paštas, kad klientas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei tokie duomenys nėra pateikiami, rizikuojama likti prie suskilusios geldos su galimai žalingais preparatais be galimybės susigrąžinti pinigus.
Daugiau apie tai, į ką reikėtų atkreipti dėmesį perkant prekes internetu, galima susipažinti čia.
VVTAT teigimu, kiekvienai reklamai taikomas tiesos reikalavimas. Gyventojai turi gauti teisingą informaciją apie reklamuojamus produktus, kad galėtų priimti pasvertus sprendimus dėl šių įsigijimo.
Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“ programa, kuria siekiama stabdyti melagingų naujienų plitimą socialiniame tinkle.