Prieš savaitę įvykusi skaudi nelaimė Pilaitės prospekto ir Papilėnų gatvės sankryžoje priminė, kad šioje vietoje buvo suplanuota įrengti požeminę pėsčiųjų perėją. Tačiau jos iki šiol nėra – kažkada tai padaryti įsipareigoję verslininkai savo darbo neatliko, to nepadarė ir miestas.
Prie pat gatvės riogso tik pradėtos statyti pėsčiųjų perėjos dalis – gana aukšta mūrinė siena. Dėl jos tik blogiau – vairuotojai nedidelio ūgio vaikų, einančių link perėjos, paprasčiausiai nemato. O ar jie neišlėks į gatvę net ir degant raudonam šviesoforo signalui, niekada negali būti tikras.
Vaikai bėgioja nuolat
„Aš ir pats dažnai važiuoju tuo keliu ir matau, kad tas užtvaras yra prie pat gatvės ir jeigu išlėks vaikas, vargu, ar pavyks vairuotojui sustabdyti automobilį. Šiandien irgi važiuodamas mačiau situaciją, kaip mergaitė net nesidairydama bėgo per gatvę degant raudonai šviesai“, – baisėjosi Pilaitės vidurinės mokyklos direktorius Zotikas Popovas.
Vienos iš dviejų Pilaitėje esančių mokyklų vadovas įsitikinęs, kad požeminės perėjos labai sumažintų eismo nelaimių skaičių, todėl galbūt šiame judriame rajone reikėtų statyti ne vieną, o net kelias.
„Gyventojų Naujojoje Pilaitėje gyvena daug, jaunos šeimos su mažais vaikais, jiems reikia ir į mokyklas, ir į darželius einant kirsti šitą judrią gatvę“, – kalbėjo Z.Popovas.
Pradėjo ir nebaigė
Pilaitės seniūnas Albinas Šniras antrino, kad ta perėja labai reikalinga rajonui, ypač Naujosios Pilaitės zonoje įsikūrus net dviem prekybos centrams. „Pėsčiųjų srautas ten gana didelis, eina tie, kurie važinėja autobusais, vaikai į mokyklą. Nors itin dažnai šioje vietoje skaudūs įvykiai nevyksta“, – kalbėjo A.Šniras.
Seniūnas prisiminė, kad požeminė pėsčiųjų perėja buvo pradėta statyti kartu su Pilaitės prospektu, tačiau pritrūkus pinigų darbai sustojo. Dabar pirmieji statiniai stovi užkonservuoti. Investuoti į šį infrastruktūros statinį ketino privačios kompanijos, tačiau iki pat nelaimės niekas šitos problemos pastaruoju metu nekėlė.
Anot savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojo Antano Mikalausko, šiuo metu ruošiami dokumentai ir ketinama juos teikti merui, kad kitąmet šis projektas būtų įtrauktas į darbų sąrašą.
„Kiek man yra žinoma, ten reikės poros milijonų litų. Tos perėjos labai reikia, norėtume kitąmet ją jau turėti“, – sakė A.Mikalauskas.
Statyti ketino verslininkai
A.Mikalausko teigimu, rajonas plečiasi, pastatyti nauji prekybos centrai, todėl pėstiesiems būtina požeminė perėja. Kažkada kalbėta, kad požeminę pėsčiųjų perėją šioje vietoje turėjo pastatyti bendrovė „Eika“, kitoje Pilaitės prospekto pusėje statanti gyvenamuosius namus, tačiau tai nebuvo įgyvendinta. Savo įsipareigojimų kol kas neįvykdė ir „Maxima“.Šiandien irgi važiuodamas mačiau situaciją, kaip mergaitė net nesidairydama bėgo per gatvę degant raudonai šviesai, – baisėjosi Z.Popovas.
„Esame prieš maždaug trejus metus įpareigoję „Maximos“ prekybos tinklą statant prekybos centrą pastatyti ir požeminę perėją. Jie tai turi padaryti iki 2015 m., tad mes juos kviesimės ir tarsimės“, – aiškino A.Mikalauskas.
Tiesa, jis pripažino, kad miestas pasitenkintų ir tuo, jog verslininkai tik iš dalies prisidėtų finansuojant perėjos statybas, kadangi dar ketverius metus nenorima laukti. „Gyvenimas nelaukia, o ir tas nelaimingas atvejis...“ – kalbėjo A.Mikalauskas.
Valdininkas pripažino, kad dabar toje vietoje esantis mūrinis užtvaras riboja matomumą vairuotojams, tačiau ir pastarieji esą galėtų būti atidesni – neviršyti greičio ir stebėti kelią net ir degant žaliam šviesoforo signalui.
„Net jeigu dega žalia šviesa nereikėtų lėkti akis išdegus. Juk negali žinoti, ką tas vaikas sugalvos ir padarys. Šįkart tai buvo vaikas, kitą kartą gali būti suaugęs. Aš nepateisinu vairuotojų, reikia važiuoti per miestą 50 km/val. greičiu, o prie šviesoforų ypač atsargiai“, – mokė A.Mikalauskas.
Judri gatvė
Pilaitės prospektas baigtas tiesti 2008 m. liepos pabaigoje, bendra projekto vertė siekė 19,8 mln. Lt.
Prospektas tapo Pilaitės aplinkkeliu, kadangi juo važiuoja automobiliai, vykstantys į Karveliškių kapines, toje pusėje esančias Vilniaus rajono gyvenvietes. Dėl to sumažėjo eismo intensyvumas Papilėnų, Vydūno, Karaliaučiaus gatvėmis, kuriose itin daug gyvenamųjų namų. Nukreipus tranzitinį transportą prospektu buvo teigiama, kad pagerėjo rajono gyventojų gyvenimo sąlygos, eismo saugumas. Tačiau požeminėms perėjoms lėšų vis dėlto pritrūko.