Portalo 15min žurnalistas šeštadienį apėjo dešimt „Akropolyje“ veikiančių parduotuvių ar maitinimo įstaigų, pardavėjų visose jose klausdamas to paties klausimo – ar klientų skaičius tądien, pirmą dieną, kai galimybių pasas buvo panaikintas, yra kitoks negu įprastai.
Šešių vietų darbuotojai teigė, kad galimybių paso sustabdymas klientų srautams įtakos neturėjo, dviejų vietų – kad klientų šiek tiek padaugėjo, vienos vietos – kad klientų reikšmingai padaugėjo, vienos vietos – kad klientų sumažėjo.
Vietos aikštelėje rasti lengva
Atvykus į „Akropolį“ šeštadienį apie pietus žmonių buvo galima pastebėti maždaug tiek, kiek įprastą savaitgalį. Rasti vietą automobiliui net ir gana netoli pagrindinio įėjimo buvo lengva.
Viduje žmonių irgi neatrodė daugiau negu įprastai. Maitinimo vietose klientų nestigo, bet eilės prie įėjimų nestovėjo, o laisvų staliukų rasti nebuvo sunku.
Parduotuvių užimtumas irgi buvo įvairus – buvo tokių parduotuvių, kur pirkėjų būriavosi nemažai, buvo ir tokių, kur žurnalisto apsilankymo metu nebuvo nė vieno kliento.
Sunku pasakyti, kokią įtaką lankytojų srautams galėjo padaryti ir itin prastas oras.
Prieš tai dar kelis prekybos centrus apvažiavęs 15min fotografas teigė ypatingo žmonių antplūdžio nepastebėjęs nė viename iš jų.
Pardavėjų įspūdžiai jų pačių žodžiais
Štai ką į 15min žurnalisto klausimą, ar klientų skaičius jų parduotuvėse pirmą dieną po galimybių paso panaikinimo buvo kitoks negu įprastai, atsakė dešimt apklaustų pardavėjų:
„Ne, nėra, kad išskirtinai daug žmonių būtų. Dažnai būna šeštadienis toks“, – papuošalų parduotuvės pardavėja.
„Yra minimalus padaugėjimas, bet nesakyčiau, kad labai didelis skirtumas“, – ledainės pardavėja.
„Esminio skirtumo nėra. Šeštadienis kaip šeštadienis. Pas mus priklauso ir nuo to, ar pinigus kai kurie gali jau pirmą mėnesio dieną gauti“, – restorano padavėja.
„Jokio, jokio skirtumo. Absoliučiai jokio. Kiek būdavo žmonių, tiek ir yra“, – juvelyrinių dirbinių parduotuvės pardavėjos.
„Sumažėjo pas mus. Nežinau, kodėl. Šeštadieniais visada būdavo žmonių. Man atrodo, kad žmonės bijo“, – kavinės pardavėja.
„Nepasakyčiau, kad labai kažkas pasikeitė iš tikrųjų. Man tai atrodo, kad srautas tas pats. Jei lyginant su praeitu savaitgaliu – tiek pat žmonių ateina pas mus ir tiek pat matau čia. Va prieš šventes tai buvo daug žmonių, o dabar...“, – desertų pardavėja.
„Ne, jokio skirtumo kol kas nesimato. Kiek būna įprastai šeštadieniais, tiek ir dabar, kažkas tokio“, – trikotažo gaminių parduotuvės pardavėjos.
„Pas mus konkrečiai tai nepadaugėjo, bet šiaip žiūrint, „Akropoly“ tai padaugėjo. Nes pas mus prekės, kurios visada reikalingos, tai pirkėjai pirkdavo internetu. O dabar matau, kad pramoga ateiti kai kuriems žmonėms, labiau pavalgyti, pasivaikščioti, nebūtinai kažką pirkti“, – žaislų parduotuvės pardavėja.
„Lyginant su praėjusia savaite ar užpraėjusia, skirtumo nėra. Čia žmonių skaičius ne su galimybių pasu labiau susijęs, o su atlyginimus kada gauna“, – restorano padavėja.
„Daugiau žmonių, žinokit. Tikrai daugiau. Galėčiau pridėti, kad daugiau ir perka, negu anksčiau. Nes kai buvo galimybių pasas, aš nesakau, kad jo nereikėjo, bet tikrai yra toks pagausėjimas didesnis. Sunku pasakyti, kodėl, bet manau, kad dėl galimybių paso nebuvimo“, – batų parduotuvės pardavėja.