2022 07 26

Pirmasis tranzitinis traukinys iš Rusijos – jau Kaliningrade

Europos Komisijai leidus sankcionuojamų prekių tranzitą iš Rusijos į Kaliningradą, šiomis dienomis per Lietuvą jau pradėjo dardėti vagonai su rusiškomis gėrybėmis – pirmasis traukinys jau Kaliningrade.
Kauno Palemono stotis
Kauno Palemono stotis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Pirmasis traukinys jau yra palikęs Lietuvos teritoriją, antrasis šiuo metu vyksta iš Kenos į Kybartus. Kenoje šiuo metu yra vienas tranzitinis krovininis traukinys“, – 15min antradienį popiet sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovė spaudai Laura Gabrilavičiūtė.

Muitinės departamento atstovė spaudai Lina Laurinaitytė-Grigienė 15min teigė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ pirmiausia tikrina krovinio dokumentus ir informaciją pateikia Muitinei.

Po to Muitinė vykdo krovinio patikrą, vertina informaciją, o esant įtarimui vagonai gali būti atkabinti ir pervežti į specialų angarą fizinei patikrai arba krovinio pavyzdžiai perduoti Muitinės laboratorijai detalesniam ištyrimui.

„Tokiu atveju konkretus krovinys gali būti užlaikomas iki tyrimų rezultatų gavimo, o paskui grąžinamas arba sulaikomas“, – teigė Muitinės departamento atstovė spaudai.

Pirmas traukinys atvyko pirmadienį

„Lietuvos geležinkelių“ atstovė Kotryna Dzikaraitė BNS kiek anksčiau antradienį teigė, kad pirmasis traukinys su cemento kroviniu priimtas pirmadienį.

Apie tranzitinių krovinių pervežimą pagal EK gaires „Lietuvos geležinkeliai“ klientus informavo praėjusį penktadienį.

Liepos 13-ąją EK išleidus gaires, kuriomis ji leido Rusijai gabenti sankcionuotas prekes į ir iš Kaliningrado srities per Lietuvą tik šio eksklavo poreikiams ir tik geležinkeliais, liepos 19-ąją posėdžiavusi vyriausybinė tarptautinių sankcijų koordinavimo komisija rekomendavo Susisiekimo ministerijai, Muitinės departamentui ir „Lietuvos geležinkeliams“, kaip turi būti kontroliuojamas šių prekių tranzitas.

„Lietuvos geležinkeliai“ praėjusį penktadienį informavo, kad krovinių pervežimo apimtys turi atitikti trejų metų – nuo 2019 metų sausio iki 2021 metų gruodžio pabaigos – geležinkeliais pervežtų prekių vidurkį. Vidurkiai bus skaičiuojami kiekvienam prekės kodui atskirai, o jų kiekiui pasiekus metinius vidurkius, paraiškos bus atmetamos.

„Visas vidutinis kiekis, apskaičiuotas pagal 2019–2021 metų vidurkį, yra 3,1 mln. tonų. Į sąrašą įtraukta keli šimtai prekių kodų pagal ES reglamentą, kurių kiekiai bus vertinami konkrečiai kai bus gautos paraiškos“, – BNS sakė K. Dzikaraitė.

Akmens anglis, nafta, cementas

Jos kolegė L.Gabrilavičiūtė 15min teigė, kad tarp šių būtinų prekių daugiausiai gabenama akmens anglies ir jos produktų, naftos ir jos produktų, juodųjų metalų, cemento ir medienos.

Pavasarį atskirais sankcijų paketais Europos Sąjunga uždraudė per Bendrijos teritoriją vežti tam tikras rusiškas prekes.

Birželio 17-ąją įsigaliojo draudimas į ES teritoriją gabenti rusišką plieną ir juoduosius metalus, liepos 10-ąją – cementą, alkoholį, medienos, stiklo, aliuminio, popieriaus gaminius, gipsą, laivų dalis ir kitas prekes.

Šių Rusijos prekių tranzitą į Kaliningradą Lietuva sustabdė ir nurodė tai dariusi remdamasi tranzitą draudusiomis ankstesnėmis EK gairėmis.

Tačiau Europos Komisija išleido naujas gaires po Rusijos pasipiktinimo dėl ribojamo tranzito ir grasinimų atsaku.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis