„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2013 07 24

Pirmoji dviračių nuomos Vilniuje savaitė: du bandyta pavogti, teko pakeisti keletą padangų, kelionių – tūkstančiai

Liepos 15-ąją į Vilniaus gatves išriedėjo 200 naujų oranžinių dviračių, kuriais gali važinėtis visi vilniečiai ir miesto svečiai. Tiesa, norintys pasivažinėti privalo pateikti kortelę, pagal kurią bus identifikuoti. Galbūt todėl per pirmąją savaitę rimtesnių incidentų neužfiksuota – teko pakeisti vos keletą padangų, o savaitgalį policija operatyviai pagavo du dviračius iš stovų bandžiusius išlaužti smarkuolius.
„CycloCity“ atidarymas
Oranžinius dviračius vilniečiai pamėgo. / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Oranžiniai dviračiai puikuojasi daugiausia centrinėje Vilniaus dalyje ir senamiestyje. O jais važinėjančiųjų maršrutai labai priklauso nuo dienos meto – rytais daugiausia važiuojama iš Užupio, Stoties rajonų link Gedimino pr., V.Kudirkos a., Konstitucijos pr., o vakare – atvirkščiai. Toks judėjimas sistemos prižiūrėtojams leidžia daryti išvadą, kad vilniečiai mielai važiuoja šiais dviračiais į darbą ir grįžta į namus.

Kitaip yra vakarais ir savaitgaliais, kai orai geri. Tuomet oranžinė spalva mirga visame centre ir senamiestyje.

Pirmosios savaitės duomenys leidžia daryti išvadą, kad skirtingu laiku skirtingi punktai būna tušti ar užpildyti. Sistemos prižiūrėtojai tvirtina važinėjantys ir stebintys situaciją: jeigu kur nors prisikaupia per daug dviračių, jie vežami į kitą miesto vietą, kur dviračių susisiekimo priemonių pritrūksta.

Žmonės daug nuomojasi, daug važinėja. Startas buvo labai sėkmingas, nėra nei sugadintų, nei sulaužytų, prireikė tik smulkaus remonto – pakeisti padangas, – teigė D.Jasiukaitis.

Kadangi nemokamai važiuoti dviračiu galima tik pirmąjį pusvalandį, kelionės paprastai trunka 15–20 minučių. Už antrą pusvalandį reikia mokėti 1,5 Lt, už trečią – 5 Lt, o ketvirtą ir kitus pusvalandžius – po 12 Lt.

Kaip pasakojo įmonės „JCDecaux“ dviračių nuomos sistemos vadovas Darius Jasiukaitis, tai nėra toks projektas, iš kurio tikimasi didžiulės finansinės naudos. O ir tos lėšos, kurios bus gautos, daugiausia ateis vartotojams mokant registracijos mokestį, o ne važinėjant kuo ilgiau. „Norime, kad būtų važinėjama ne kuo ilgiau, o kuo daugiau žmonių galėtų pasinaudoti šiais dviračiais“, – sakė vadovas.

D.Jasiukaitis neslepia – pirmoji savaitė parodė, kad projektas buvo reikalingas ir jo pradžia net labai pasiteisino.

„Dar prieš paleidžiant sistemą buvo 500 vartotojų, dabar jų yra jau beveik 2000. Žmonės daug nuomojasi, daug važinėja. Startas buvo labai sėkmingas, nėra nei sugadintų, nei sulaužytų, prireikė tik smulkaus remonto – pakeisti padangas“, – teigė D.Jasiukaitis.

Tiesa, savaitgalį buvo vienas incidentas, kai turėjo įsikišti policija. Bandyta dukart išlaužti dviračius iš stovų, bet policijos pareigūnai labai operatyviai sureagavo ir surado tuos asmenis. „Tarsi buvo pabandyta, bet kol kas nuostoliai nėra dideli“, – tikino dviračių nuomos sistemos vadovas.

Neaiškumų vartotojams kol kas kyla, kaip reikia registruotis, kokios kortelės tinka ir pan. Tačiau, anot D.Jasiukaičio, didelių nesklandumų nėra, sugebama viską išaiškinti.

D.Jasiukaitis pateikė skaičius – vieną praeitos savaitės parą, kai oras buvo geras, dviračiais važiuota nuo 800 iki 1200 kartų. „Vidutiniškai dviračiai būna nuomojami maždaug 700–800 kartų. Jeigu lietus lyja, būna, žinoma, mažiau. Bet vienas dviratis yra vidutiniškai išsinuomojamas 4–4,5 karto per parą. Lyginome su kitais miestais – Liublijana, Dublinu, Geteborgu, Kazane, kur irgi sistema startavo, tai Vilnius pirmoje vietoje. Pirmosiomis savaitėmis pas mus buvo didžiausias judėjimas“, – pasakojo D.Jasiukaitis.

Oranžiniai dviračiai Vilniaus gatvėse pasirodė jau antrąjį kartą. Pirmąkart – 2001 metais – 840 dviračių buvo labai greitai išvogta ir sulaužyta. Tačiau tuomet nebuvo dviračių nuomos sistemos, juos paimti galima buvo be jokios registracijos.

Dviračių nuomos sistemos įrengimas tebuvo dalis lauko reklamos Vilniuje konkurso, jį laimėjo bendrovė „JCDecaux Lietuva“. Investicijos į projektą per 15 metų sieks 22 mln. Lt. Nors bendrovė tvirtina nesitikinti pelno iš dviračių nuomos, savo nuostolius ji galės padengti iš lauko reklamos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs