„Visame civilizuotame pasaulyje miestų centruose esančius stadionus žiūrovai pasiekia arba pėsčiomis, arba viešuoju transportu. Kaunas, rekonstravęs savo stadioną, žengs dar vieną žingsnį modernaus miesto link. Turint omenyje, kokioje vietoje yra stadionas, vienintelė galimybė suvaldyti eismo srautus, yra renginių metu uždaryti prieigose esančias gatves, o žiūrovus suvežti ir paskui išvežioti viešuoju transportu“, – teigė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.
Svarsto diegti naują sistemą
Greta S.Dariaus ir S.Girėno stadiono gyvenantys kauniečiai į savo namus varžybų ar renginių metu galės grįžti nebijodami užstatytų įvažiavimų.
Masinių renginių stadione, sporto halėje ar planuojamame lengvosios atletikos manieže metu gretimose gatvėse bus ribojamas eismas. Į šias gatves bus leidžiama įvažiuoti tik vietiniams gyventojams, specialius leidimus turintiems renginių lankytojams ir aptarnaujančiam transportui.
„Sprendimas dėl eismo ribojimo yra vienareikšmiškas. Kaip tai bus įgyvendinta ir atrodys realybėje, paaiškės artimiausiu metu. Šiuo metu specialistai atlieka analizę, kuri atsakys į šiuo metu neatsakytus klausimus“, – akcentavo įmonės „Kauno planas“ atstovas, vadovaujantis stadiono rekonstrukcijos projekto komandai, Vilius Paipalas.
Svarstoma, kad stadiono rekonstrukcijos metu lygiagrečiai galėtų būti įrengta automatinė numerių atpažinimo sistema, leisianti vietiniams gyventojams netrukdomai patekti į kvartalą renginių metu. Panaši sistema įdiegta pirmojoje požeminėje Kaune įrengtoje stovėjimo aikštelėje, esančioje po naująja autobusų stotimi.
Vežtų autobusai
Pasak stadiono rekonstrukcijos projekto vadovo V.Paipalo, net ir 60 tūkstančių vietų stadionus turintys Vakarų šalių miestai parkavimo problemas sprendžia labai paprastai – į pagalbą pasitelkia viešąjį transportą. S.Dariaus ir S.Girėno stadione tilps apie 15 tūkstančių žiūrovų, kuriuos suvežti ir išvežti specialiaisiais autobusais bus kur kas lengviau.
„Dalis atvykusių lankytojų automobilius galės pasistatyti Tunelio gatvėje, taip pat – Dainų slėnio aikštelėje bei prie Kauno zoologijos sodo, ir į stadioną nueiti pėsčiomis. Kita dalis, ypač atvykę iš toliau, automobilius galėtų pastatyti centrinėje miesto dalyje esančiose viešose stovėjimo aikštelėse, kurios vakarais paprastai būna apytuštės. Iš jų lankytojai į stadioną būtų vežami specialiu maršrutu kursuojančiais autobusais. Lygiai tokiu pačiu principu, pasibaigus renginiui, jie būtų vežami atgal“, – pasakojo V. Paipalas.
Svarstoma, kad specialių autobusų startas ir pabaiga galėtų būti Vydūno alėjoje, kurioje keleiviai įliptų ir išliptų. Toliau autobusas galėtų važiuoti ir rinkti žmones pagal maršrutą, kuris vyktų ratu. Mažesnis ratas prasidėtų Vydūno alėjoje ir tęstųsi A.Baranausko g., V.Krėvės pr., Kovo 11-osios g., Savanorių pr. bei K.Petrausko g.
Ilgesnis maršrutas galėtų apimti daugiau gatvių ir driektųsi Vydūno al., A.Baranausko g., V.Krėvės pr., Kovo 11-osios g., Savanorių pr. K.Donelaičio g., Parodos g., K.Petrausko g. ir Vydūno al.
Aiškėja kaip atrodys stadionas
Prieš kelias savaites paaiškėjo, kaip didžiausias miesto stadionas atrodys po rekonstrukcijos. Bene svarbiausias projektuotojų sprendimas – iš medžio sukurta fasadinė stadiono dalis, paslėpsianti betonines tribūnų konstrukcijas.
Po rekonstrukcijos S.Dariaus ir S.Girėno stadione esančių vietų skaičius nuo 9,5 tūkst. padidės iki 15 tūkst. Rengiamame techniniame projekte numatyta, kad absoliučiai visos tribūnos bus uždengtos stogu.
Dar viena svarbi naujovė, kurią bus galima rasti atsinaujinusiame stadione – kardinaliai pasikeitęs pastato cokolinis aukštas. Jis bus paverstas visuomenei skirta erdve, kuri bus atvira iš stadiono išorės. Cokolinis aukštas bus skirtas nevyriausybinių organizacijų poreikiams, jame įsikurs kavinė, sporto centras bei atvira bendradarbystės erdvė. Suplanuota, kad cokoliniame aukšte esančios erdvės bus atviros nuolat ir veiks ne tik renginių stadione metu.