Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 05 14

Po mirties traukinyje – sukrečiantis žmogų išgelbėti bandžiusio vyro pasakojimas

Po nelaimės, kai traukinyje vienam iš keleivių sutriko širdies darbas ir jis mirė, „Lietuvos geležinkeliai“ tikino, kad bendrovės darbuotojai padarė viską, ką galėjo. Tačiau į 15min kreipėsi vienas keleivių, bandžiusių gaivinti blogai pasijutusį vyrą. Jis atskleidė kitokį vaizdą: traukinyje buvo per karšta, personalas neprisidėjo prie gaivinimo, o stotyje laukę medikai galbūt nebuvo tinkamai informuoti apie situaciją.
Kauno traukinių stotyje
Traukinys / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Po gegužės 9-osios nelaimės, kai traukinyje, važiuojančiame maršrutu Vilnius–Klaipėda, blogai pasijutęs mirė vyras, „Lietuvos geležinkeliai“ skelbė pradėję tyrimą, tačiau bendrovė savo darbuotojų kaltės neįžvelgė. Išplatintame pranešime teigta, kad kondicionierius vagone buvo išjungtas tik paprašius mamai, keliavusiai su vaikais, darbuotojai esą yra apmokomi, kaip suteikti pirmąją pagalbą, o ir priemonės jai buvusios.

Priekaištų – ne vienas

Tačiau vienas keleivių, bandęs gaivinti blogai pasijutusį vyrą, yra kitos nuomonės. Ignas Birskys 15min teigė apie situaciją nusprendęs prabilti garsiai būtent po „Lietuvos geležinkelių“ išplatinto pranešimo apie nelaimę.

„Man labai pikta ir dar labiau apmaudu, kad visi straipsniai, kuriuos perskaičiau, nelabai atitinka tikrovės, informacija iškreipta ir „Lietuvos geležinkeliai“ bando išsisukti, sakydami jog jie viską padarė, kaip reikia.

Mano manymu, yra trys dalykai, kurie galbūt būtų padėję išvengti šios tragedijos. Trys dalykai, kurie galbūt būtų padėję išsaugoti šeimai, jei ją jis turėjo, tėvą ir vyrą. Trys dalykai, kurie galbūt nebūtų leidę užgesti dar vienai gyvybei“, – kalbėjo I.Birskys.

Tie trys dalykai, pasak vyro, yra kondicionierius vagone, personalas ir pirmosios pagalbos reikmenys bei tinkamas medikų, laukusių stotyje, informavimas.

Kodėl neveikė kondicionierius?

„Lietuvos geležinkeliai“ skelbė, kad kondicionieriai traukiniuose veikia, tačiau šiame vagone buvo išjungtas išgirdus su vaikais keliavusios mamos prašymą. Bet esą orlaidės buvusios atviros.

Mano manymu, yra trys dalykai, kurie galbūt būtų padėję išvengti šios tragedijos. Trys dalykai, kurie galbūt būtų padėję išsaugoti šeimai, jei ją jis turėjo, tėvą ir vyrą. Trys dalykai, kurie galbūt nebūtų leidę užgesti dar vienai gyvybei, – sakė I.Birskys.

Tačiau Ignas tvirtina, kad traukinyje buvo labai karšta, o atviri langai visiškai negelbėjo.

„Priežasčių, dėl kurių kondicionierius buvo išjungtas, aš nežinau, bet jei tai buvo dėl mažų vaikų, tai kodėl vienas vagonas negali būti skirtas šeimoms su mažais vaikais? Jei priežastis ta, kad „Lietuvos geležinkeliams“ tai tiesiog per brangu, tada neturiu žodžių – jie taupo žmonių sveikatos sąskaita“, – piktinosi vyras.

„Lietuvos geležinkeliai“ 15min dar kartą patvirtino, kad kondicionierius buvo išjungtas tikrai ne dėl taupymo. „Pajudėjus traukiniui kondicionierius veikė ir tik pačių keleivių prašymu buvo laikinai išjungtas, tačiau pradarant vagone įrengtas orlaides. Mūsų žiniomis, temperatūra vagone nebuvo tokia aukšta, kokią nurodo keleivis, tačiau tai galėsime patikslinti tik užbaigę tyrimą“, – teigiama bendrovės atstovų atsiųstame atsakyme.

I.Birskiui įtarimų sukėlė ir teiginiai apie apmokytą personalą bei pirmosios pagalbos reikmenis: „Aš iškviečiau palydovę ir pasakiau, kad vienam iš keleivių yra labai blogai, ji iš karto susisiekė su traukinio viršininku, tačiau aš ir dar vienas keleivis pradėjome žmogų gaivinti darydami širdies masažą. Paklausus, ar yra traukinyje pirmosios pagalbos rinkinys (pavyzdžiui, defibriliatorius arba deguonies kaukė), palydovė pasakė jog nėra nieko.

Likusį laiką jie tik stovėjo ir žiūrėjo, kaip mes pakaitomis gaiviname žmogų (mums neblogai sekėsi: vyras buvo pradėjęs kvėpuoti, buvo atgavęs veido spalvą). Akivaizdu, kad personalas nėra paruoštas suteikti būtiniausią pirmąją medicininę pagalbą. „Lietuvos geležinkeliai“ tikina, kad jie padarė viską. Mano akimis žiūrint, jie nepadarė nieko.“

Vaistinėlė buvo

Bendrovė atmeta ir šį priekaištą. Jos teigimu, visi palydovai yra apmokami suteikti pirmąją pagalbą, o šio vagono palydovė tvirtina, kad keleiviui sunegalavus vienas iš keleivių pasakė, jog jis yra medikas, ir paprašė netrukdyti.

Traukinyje yra vaistinėlė – pirmosios pagalbos rinkinys, kurio turinys atitinka ir yra patvirtintas Sveikatos apsaugos ministro įsakymu, – teigiama „Lietuvos geležinkelių“ paaiškinime.

„Traukinyje yra vaistinėlė – pirmosios pagalbos rinkinys, kurio turinys atitinka ir yra patvirtintas Sveikatos apsaugos ministro įsakymu. Traukinyje nevažiuoja medicinos personalas, tad kitų priemonių, kurias gali naudoti tik medikai, traukinyje nėra“, – teigiama „Lietuvos geležinkelių“ paaiškinime.

I.Birskiui kilo klausimų ir dėl to, ar tinkamai apie keleivio būklę buvo informuoti ir medikai – galbūt jie stotyje turėję laukti su reanimobiliu, o ne paprastu greitosios medicinos pagalbos automobiliu.

„Atvykusi felčerė buvo tiesiog fiziškai nepajėgi tęsti širdies masažą, tad net ir atvykus medikams aš toliau tęsiau gaivinimą. Man taip pat kyla klausimas, kodėl automatinis širdies masažuoklis buvo uždėtas vyrą išnešus iš traukinio, o ne pačiame traukinyje. Deja, kaip sužinojome iš žinių reportažo, žmogus mirė pakeliui į ligoninę.

Ši sistema, kuri yra dabar, tiesiog neveikia ir pokyčiai yra būtini. Galbūt šis vyras būtų miręs vis tiek, tačiau žinojimas, jog buvo padaryta viskas, kas įmanoma, leistų man jaustis daug ramiau“, – tvirtina sunegalavusį vyrą gaivinęs bendrakeleivis. – Mano didžiausia užuojauta velionio šeimai ir, jei jie nuspręstų kreiptis į teismą, juos palaikau. Labiausiai norėtųsi, kad ši istorija atneštų pokyčių ir traukinyje dirbtų žmonės ne vien kavai ir arbatai pilstyti, bet ir pasiruošę padėti nelaimės atveju.“

„Lietuvos geležinkelių“ atstovai tvirtina, kad apie keleivio būklę medikai buvo informuoti tinkamai, kviestas reanimobilis.

„Pačių medikų teigimu, į iškvietimo vietą tokiu atveju vyksta du ekipažai, kad pasikeisdami galėtų gaivinti žmogų. Kuris ekipažas atvyks pirmas, mes negalime atsakyti“, – teigiama bendrovės atsiųstame atsakyme.

Bendrovė tikina esanti „suinteresuota išsiaiškinti ir nustatyti tikrąsias įvykio aplinkybes ir esant poreikiui apie jas informuoti visuomenę“. Ir esą dedamos visos pastangos, kad kelionės metu keleiviai jaustųsi saugiai ir patogiai.

„Nuolat vykdome keleivių apklausas, siekdami išsiaiškinti, ar kelionė traukiniu jiems yra komfortiška, ką jie norėtų pakeisti ar patobulinti“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?