Situaciją, kurioje nuo gruodžio vidurio atsidurs Santakos kaimo ir sodų bendrijos gyventojai, feisbuke papasakojusi Vitalija prašė patarimų, ką bendruomenė galėtų padaryti dar, kad išspręstų susisiekimo klausimą.
Patogiausia kelionė
„Traukinio Turmantas – Vilnius stotelėje „Santaka“ susitinku su kaimynu. Jis kiekvieną rytą kartu su žmona ir dviem mažamečiais vaikais važiuoja į mokyklas, aš – į darbą, kita kaimynė – į ligoninę. Kasdien šioje stotelėje įlipa mažiausiai 6 žmonės, ir vakare po darbų išlipa atitinkamai.
Traukiniu važiuoti patogu – jokių spūsčių, šilta, greita, ekonomiška, ir plius – saugome gamtą. Esame atsakingi kaimo bendruomenės nariai. Tema – itin aktuali dabar. Visi portalai tik ir skalambija apie automobilių daromą taršą, visokius ten CO2 ir išmetamas kietąsias daleles, automobilių taršos mokesčius.
Klaustumėte, kur čia problema ir kodėl apie tai rašau?
Pasirodo, kad SB „Santaka“ ir aplinkinėse vietovėse gyvenantys žmonės čia turėtų gyventi tik vasarą. Ir nuo gruodžio 12 d. yra „išjungiamas vasaros laikas“.
Ogi, pasirodo, nuo gruodžio 12 d. Lietuvos geležinkeliai keičia traukinių maršrutus. Visa spauda mirgėte mirga nuo pranešimų, kaip LTG dažnina traukinius, gerina susisiekimą ir daro labiau prieinamas paslaugas tolimesniuose rajonuose gyvenantiems; taip pat kaip žada atnaujinti traukinių parką.
Būtų gražu, jei nebūtų graudu. Pasirodo, kad SB „Santaka“ ir aplinkinėse vietovėse gyvenantys žmonės čia turėtų gyventi tik vasarą. Ir nuo gruodžio 12 d. yra „išjungiamas vasaros laikas“. Labai įdomu, pagal kokį kalendorių?“ – pasakojo Vitalija.
Skambino ir rašė
Tas „išjungtas vasaros laikas“ reiškia ne ką kita, kaip tik panaikinamą galimybę važinėti įprastu laiku traukiniais tiems, kurie įlipa ar išlipa „Santakos“ stotelėje.
„Skambinu. Man maloniu balsu moteris paaiškina, kad traukinių tvarkaraščiai yra sudaromi, atsižvelgiant į ekonominę naudą. Nors mūsų bendrijoje nuolat gyvena žmonės, šviečia namuose šviesos ne tik savaitgaliais, jie nemato poreikio palikti „Santakos“ stotelės maršrute. Mažas priregistruotų asmenų skaičius.
Vadinasi, LTG nuo gruodžio 12 d. panaikina mūsų stotelę 6:53 val. ir 17:49 val. traukiniams. Būtent tiems, kuriais mes patenkame į Vilnių ir grįžtame. Ta pati moteris mane paguodžia: taigi traukinys stos Skersabaliuose ir Pabradėje. Žinoma, nėra problemos mums bristi per sniegą 8 arba 14 km, kad įsėstume į tą patį traukinį, kuris nebestos „Santakos“ stotelėje. Ta pati moteris pasiūlo parašyti laišką, jei kas nors man nepatinka. Bus atsižvelgta“, – vaizdingai dėsto Vitalija.
Taigi traukinys stos Skersabaliuose ir Pabradėje. Žinoma, nėra problemos mums bristi per sniegą 8 arba 14 km.
Laišką ji kartu su kitais bendruomenės nariais irgi parašė. Jame pasiūlė, kad vidury dienos važiuojantys traukiniai galėtų čia nestoti, nes esą šiaip ar taip jais mažai kas važiuoja. Taip pat aiškino, kad traukinys šioje Lietuvos vietoje nėra nei prabanga, nei pramoga, jis – būtinybė, kadangi net ir turint automobilį neretai nėra lengva pasiekti sostinę, nes kaimas miškuose.
Pirmajame atsakyme Vitalija sako buvusi informuota, kad toks sprendimas esą buvęs priimtinas daugumai keleivių. Tuomet ir kiti kaimynai prisiminė, kaip prieš porą metų rinko gyventojų parašus, kad Santakos stotelė būtų palikta. Surinko jų per 100 parašų, bet tai nepadėjo.
Vitalija rankų nenuleido, kreipėsi vėl ir tąkart jau sulaukė tokio atsakymo: „Patikiname, kad laiškuose pateikta informacija buvo pakartotinai perduota už tvarkaraščių sudarymą atsakingiems asmenims ir šiuo metu yra nagrinėjama.“
Žada atsižvelgti
Dar vienas atsakymas atkeliavo po kelių dienų.
„Norime informuoti, kad atlikome pakartotinę Vilnius – Turmantas – Vilnius tvarkaraščio analizę. Atkreipiame dėmesį, kad nuo naujo tvarkaraščio šioje stotelėje buvo planuojamas 8 sustojimų skaičius per dieną.
Nors kiekvienas, net nedidelis, tvarkaraščio pakeitimas daro poveikį visam geležinkelių tinklui ir reisų organizavimui, galime patikinti, kad dėsime visas pastangas, kad į metinį tvarkaraštį galėtume įtraukti papildomą sustojimą Santakos stotelėje. Tai reiškia, kad su nauju tvarkaraščiu joje traukiniai abejomis kryptimis stos 9 kartus per dieną ir atlieps Jūsų minimus poreikius“, – teigiama jame.
Galime patikinti, kad dėsime visas pastangas, kad į metinį tvarkaraštį galėtume įtraukti papildomą sustojimą Santakos stotelėje.
Keleivių vežimo traukiniais bendrovė „LTG Link“ aiškina, kad kiekvienais metais peržiūri bendrovės vykdytus reisus ir gruodžio mėnesį pristato naujus keleivinių traukinių metinius tvarkaraščius. Tai daro analizuodama ir vertindama klientų poreikius, srautų dinamiką bei ateities prognozes. Be to, reguliariai atliekame klientų pasitenkinimo kelionėmis apklausas, kurių metu vertinamas ir esamų tvarkaraščių tinkamumas.
„Kiekvienu atveju analizuojame turimą srautų statistiką, susisiekimo galimybes alternatyviu transportu, visose sustojimuose siekiame užtikrinti rytinius ir vakarinius reisus. Tiesa, pagal ankstesnę srautų analizę, šis sustojimas nurodytais laikais buvo nepopuliarus, tad stebėsime, ar keleiviai naudosis galimybe keliauti pageidautais papildomais laikais.
Planuodami naujus tvarkaraščius siekiame atliepti kuo didesnės visuomenės dalies interesus – ir tų keleivių, kurie pagrindines stotis populiariausiu kelionių laiku nori pasiekti kuo greičiau, ir tų, kurie keliauja į ar iš mažiau apgyvendintų teritorijų“, – Vitalijai adresuotame rašte rašė bendrovės atstovai.
Galų gale atsižvelgė
O penktadienį, kai ryte minėtas traukinys iš viso nepasirodė (paaiškėjo, kad sugedo Ignalinoje), Vitalija gavo dar vieną laišką – pirmiausia atsiprašyta dėl nepatogumų penktadienio rytą, o paskui pranešta ir gera žinia.
„Patikiname, kad traukiniai Nr. 637 ir Nr. 636 sustos stotelėje Santaka visus metus. Tai reiškia, kad į metinį tvarkaraštį įtraukėme papildomą sustojimą Santakos stotelėje pagal įprastą darbo laiką – ryte ir vakare, tad keleiviai turės galimybę nuvykti į darbus ir grįžti.
Patiksliname, kad traukinys Nr. 637 (06:46-47 val.) ir Tr. Nr. 636 (šio traukinio išvykimo laiką iš Santakos dar patikslinsime, nes papildomai įtraukiamas šis sustojimas) sustos stotelėje Santaka nuo gruodžio 12 d.“, – toks galutinis „LTG LINK“ atsakymas, nudžiuginęs Santakos gyventojus.
„Sustojimas nurodytais laikais buvo nepopuliarus“
Komentare 15min „LTG LINK“ verslo vystymo ir rinkodaros vadovė Dovilė Aleksandravičienė teigė, kad minima situacija bendrovei yra žinoma, su keleive nuo pat pradžių vyko dialogas.
„Keleivę esame informavę, kad išgirdę lūkesčius ir sulaukę papildomos informacijos apie poreikius bei liekančias viešojo susisiekimo alternatyvas iš naujo peržvelgsime galimybes užtikrinti sustojimus „Santakos“ stotelėje.
Reikia paminėti, kad nuo naujo tvarkaraščio šioje stotelėje buvo planuojamas 8 sustojimų skaičius per dieną. Kiekvienas, net nedidelis, tvarkaraščio pakeitimas daro poveikį visam geležinkelių tinklui ir reisų organizavimui. Visgi, galime patikinti, jog dėsime visas pastangas, kad į metinį tvarkaraštį galėtume įtraukti papildomą sustojimą „Santakos“ stotelėje. Tai reiškia, kad joje traukiniai abejomis kryptimis stos 9 kartus per dieną.
Tiesa, pagal ankstesnę srautų analizę, šis sustojimas nurodytais laikais buvo nepopuliarus, tad stebėsime, ar keleiviai naudosis galimybe keliauti pagal keleivės ir bendruomenės prašymą“, – teigė D.Aleksandravičienė.
Šis sustojimas nurodytais laikais buvo nepopuliarus, tad stebėsime, ar keleiviai naudosis galimybe keliauti pagal keleivės ir bendruomenės prašymą.
15 vietinių maršrutų
Bendrovės atstovė taip pat trumpai nupasakojo būsimus pokyčius šiais metais tvarkaraščiuose, kurių daugiausiai suplanuota populiariausiuose maršrutuose tarp didžiųjų šalies miestų: tarp jų traukiniai vyks dažniau ir tolygiau – kas 1-3 valandas. Be to, planuojant naujus tvarkaraščius ketinama atstatyti apie 90 proc. pilno metinio tvarkaraščio reisų.
„Naujame tvarkaraštyje numatyta 15 vietinių maršrutų. Šaltuoju metų laiku vidutiniškai kas dieną bus organizuojami 189 reisai, kurių skaičius šiltuoju sezonu turėtų dar išaugti. Populiariausiais maršrutais ir toliau išlieka šios kryptys: Vilnius-Kaunas-Vilnius, Vilnius-Klaipėda-Vilnius ir Vilnius-Ignalina (Turmantas)-Vilnius.
Pastebime, kad nuo šių metų kovo keleivių skaičius nuosekliai auga ir po truputį stabilizuojasi, o vien spalio mėnesį keliones traukiniais Lietuvoje rinkosi daugiau kaip 420 tūkst. keleivių, t. y. maždaug 50 tūkst. daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu metu“, – teigė D.Aleksandravičienė.
Kaip sako bendrovės atstovė, siekiant užtikrinti efektyvią veiklą, vertinant ir organizuojant reisus atsižvelgiama į daugybę aspektų: optimalią kelionės trukmę, geležinkelių infrastruktūros pajėgumus, keleivių srautus ir jų poreikius, socialinius, aplinkosauginius ir kitus aspektus.
Kiekvienu atveju analizuojama turima srautų statistika, susisiekimo galimybės alternatyviu transportu, visose sustojimuose siekiama užtikrinti rytinius ir vakarinius reisus.
Metiniai tvarkaraščiai atnaujinami nuo gruodžio 12 dienos. Kitų metų pradžioje ketinama pristatyti ir naują bilietų pardavimo sistemą.