15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
2010 04 13

Policija: pagrindinė problema – milžiniškais greičiais lakstantys „britvininkai“

Vilniaus policija praneša pradedanti akciją, kuria bus siekiama kontroliuoti motociklų, mopedų ir dviračių vairuotojus.
Motociklininkas
Motociklininkas / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Kaip rašoma Vilniaus policijos pranešime, atsižvelgdami į Europos Komisijos rekomendaciją organizuoti policines prevencines priemones, kurių metu siekiama užkardyti mopedų ir motociklų vairuotojų daromus Kelių eismo taisyklių pažeidimus bei mažinti eismo įvykių, į kuriuos patenka šie eismo dalyviai, skaičių, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnai šių metų balandžio 13–16 d. vykdys tikslines policijos priemones, kurių metu kontroliuos mopedų, motociklų, keturračių motociklų vairuotojų blaivumą (apsvaigimą), motociklams leistiną važiavimo greitį, tikrins, ar turimi suteikiantys teisę vairuoti ir eksploatuoti šias transporto priemones dokumentai, transporto priemonių vairuotojų ir vežamų keleivių saugos šalmai.

Pareigūnai ypač stengsis išaiškinti transporto priemonių vairuotojų pavojingo ar chuliganiško vairavimo atvejus.

Vilniaus mieste motociklų ir mopedų vairuotojus padės kontroliuoti patruliniai motociklai.

Pirmadienį susidūrus automobiliui Toyota Carina ir motociklui Kavasaki ZX-7R Vilniuje nukentėjo pirmasis šiais metais motociklininkas A.K. (gim. 1976 m.). Jam Vilniaus greitosios pagalbos universitetinėje ligoninėje nustatytas dubens kaulų lūžis. Jis paguldytas į Ortopedijos 1-ąjį skyrių.

Pareigūnų teigimu, pagrindinė problema – milžinišku greičiu lakstantys „britvininkai“, kurių ne visi net turi vairuotojo pažymėjimą. Dažnai pasitaiko atvejų, kai sportinio motociklo vairuotojas, viršijęs greitį, nespėja sustabdyti prieš staigesnį posūkį ar netikėtai atsiradusią kliūtį ir į ją atsitrenkia.

Jeigu vairuotojas vilki specialią aprangą, tikimybė išgyventi per tokį susidūrimą padidėja, tačiau jeigu važiuojama net be šalmo, avarijos pasekmės dažniausiai būna tragiškos.

Patarti šiuo atveju galima tik automobilių vairuotojams – net sukdami į dešinę atidžiai apsidairykite ir tik tada atlikite manevrą arba prieš planuojamą posūkį į dešinę privažiuokite visiškai šalia kelkraščio, nepalikdami tarpo, į kurį galėtų įsisprausti motociklo ar motorolerio vairuotojas. Iš anksto užimta tinkama padėtis tikrai sumažins eismo įvykio riziką.

Kita sezoninė problema – motoroleriai. Pagal galiojančias Kelių eismo taisykles motorolerius galima vairuoti nuo 15 metų, tėvai, prieš pirkdami vaikams tokius žaisliukus, turėtų gerai apsvarstyti visus už ir prieš. Reikalas tas, kad visi gatvėmis važinėjantys motoroleriai turi būti registruoti „Regitroje“, o jų vairuotojai turi turėti dokumentus, patvirtinančius, kad jie moka KET, arba turėti bet kurios kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

Deja, praktika rodo, kad atitinkamus dokumentus turi ne visi motorolerių vairuotojai. Ne vienam yra tekę matyti motorolerį, kurio vairuotojas, nemūvėdamas šalmo, drąsiai nardo tarp automobilių nesilaikydamas jokių eismo taisyklių. Iš 15-mečių anksti tikėtis didelio sąmoningumo, tad tėvai, pirkdami atžaloms tokias transporto priemones, turėtų pasirūpinti, kad vaikai ne tik išmoktų KET, bet ir įprastų jų laikytis.

Dar viena, bet šiek tiek kitokia sezoninė problema – dviratininkai. Dažnai eismo įvykiai dalyvaujant dviratininkams įvyksta dėl automobilių vairuotojų kaltės. Dviratininkai – tokie pat visateisiai eismo dalyviai, tačiau neretas automobilio vairuotojas linkęs tai pamiršti.

Tiesa, ne visada ir dviratininkai rūpinasi savo saugumu. Pasak Vilniaus policijos, Kelių eismo taisyklėse aiškiai nurodytos dviratininkų pareigos. Deja, ypač kaimo vietovėse, dviratininkai nemūvi šalmų, dviračiai neturi atšvaitų ir veikiančių apšvietimo prietaisų, dviratininkai važiuoja ne šalikele, o keliu, todėl ypač tamsiu paros metu pastebimi per vėlai. Tėvų pareiga pasirūpinti, kad vaikas turėtų ir dėvėtų šalmą.

Miestuose susiduriama su kitokia problema – dažnas dviratininkas, privažiavęs sankryžą, bando ją pervažiuoti, nors taisyklėse rašoma, kad tokiu atveju reikia nuo dviračio nulipti ir jį persivaryti.

Taigi dar kartą primename automobilio vairuotojams, kad dviratininkai yra visateisiai kelių eismo dalyviai, o dviratininkams, kad jie, būdami visateisiai eismo dalyviai, turi laikytis visų KET reikalavimų, rašoma policijos pranešime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų