2019 12 19

Politikos formuotojams ir sveikatos specialistams – rekomendacijos dėl elektroninių cigarečių

Tabakas išlieka daugiausiai priešlaikinių mirčių sukeliantis legalus produktas pasaulyje. Pastaraisiais metais rinkoje atsirado įvairų gaminių, tokių kaip elektroninės cigaretės ar kaitinamieji tabako gaminiai. Šie gaminiai dažnai pristatomi kaip priemonė, skirta mesti rūkyti. Nustatyta, kad vartotojų priežastys išbandyti naujoviškus tabako ir nikotino turinčius gaminius yra skirtingos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Elektroninės cigaretės
Elektroninės cigaretės / Vida Press nuotr.

Kai kurie juos bando siekdami sumažinti tabako vartojimą ar jo atsisakyti, kiti – iš smalsumo, vedami mados, patrauklaus pateikimo ir pan. Gerai žinoma, kad patrauklus dizainas, skoniai, rinkodara labiausiai veikia jaunus žmonės, kurie jautrūs socialinei ir aplinkos įtakai.

Pasaulio sveikatos organizacijos (toliau – PSO) duomenimis, naujoviški tabako ir nikotino turintys gaminiai (nors kai kurie iš jų išskiria mažiau kenksmingų medžiagų negu įprastos cigaretės) nėra nekenksmingi. Taip pat PSO patvirtina jau anksčiau išsakytą nuomonę, kad šių gaminių ilgalaikis poveikis asmens sveikatai dar nėra ištirtas, o Jungtinių Amerikos Valstijų mirtinų kvėpavimo ligų susirgimų protrūkio pavyzdys tai tik patvirtina.

Nuolatinis Europos gydytojų komitetas (angl. The Standing Committee of European Doctors (CPME), atstovaujantis nacionalinėms medicinos asociacijoms visoje Europoje, siekia atkreipti politikos formuotojų, sveikatos srities specialistų ir visuomenės dėmesį į šią problemą. Anot komiteto, Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybės narės turi stebėti naujoviškų tabako ir nikotino turinčių gaminių rinką ir rinkti duomenis apie tabako ir su juo susijusių gaminių sukeliamą žalą žmogaus organizmui, ypatingai tarp jaunų ir nerūkančių asmenų. Tikimasi, kad 2021 m. Europos Komisija pateiks ES tabako gaminių direktyvos taikymo ataskaitą, išskiriant elektroninių cigarečių ir naujoviškų tabako gaminių rinkos pokyčius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis