Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 08 04

Politinės reklamos apraiškas vertins ir visuomenės informavimo etikos komisija

Siekiant įgyvendinti bendrus tikslus su žiniasklaidos institucijomis ir užtikrinti garbingą, sąžiningą, lygiateisę bei skaidrią rinkimų kampaniją kandidatams bei visuomenės informavimo priemonių neutralumą artėjančiuose Seimo rinkimuose, rugpjūčio 4 d. Visuomenės informavimo etikos komisija (Etikos komisija) ir Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) pasirašė susitarimą dėl bendradarbiavimo politinės reklamos vertinimo srityje.
Balsavimas EP rinkimuose
Balsavimas rinkimuose / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Kaip rašoma Visuomenės informavimo etikos komisijos pranešime spaudai, atsižvelgiant į tai, kad politinės kampanijos laikotarpiu VRK vykdo politinės reklamos stebėseną ir kontrolę, o Etikos komisija yra atsakinga už politinės reklamos atskyrimo nuo žurnalistų kūrinių ir jos žymėjimo vertinimą, buvo susitarta bendradarbiauti dėl paskleistos informacijos (t.y. žurnalistų parengtų publikacijų, radijo ir televizijos laidų) ir politinės reklamos atskyrimo nuo žurnalistų kūrinių ir jos žymėjimo vertinimo.

Pagal susitarimą, esant ginčui dėl visuomenės informacijos priemonėse paskleistos informacijos pripažinimo politine reklama, VRK galės kreiptis į Etikos komisija ir gauti jos nuomonę.

„Etikos komisija visada yra pasiruošusi bendradarbiauti puoselėjant profesionaliosios etikos standartus žiniasklaidoje. Esame įsitikinę, kad Etikos komisijos pagalba sprendžiant ginčytinus politinės reklamos žiniasklaidoje klausimus bus svarus indėlis užtikrinant sąžiningą, objektyvią informaciją rinkiminiu laikotarpiu“, – teigia Visuomenės informavimo etikos komisijos pirmininkė Vaiva Žukienė.

„Žiniasklaidos profesionalų vertinimas įneš aiškumo Vyriausioje rinkimų komisijoje, atskiriant įprastus žurnalistikos kūrinius, parašytus pagal žurnalistinius reikalavimus, nuo galimai reklaminių ir nepažymėtų tekstų ar vaizdo siužetų. Tai naujas kokybinis žingsnis VRK veikloje, siekiant aiškesnių ir sąžiningesnių politinių rinkiminių kampanijų“, – sako Interneto žiniasklaidos asociacijos pirmininkė Aistė Žilinskienė.

Susitarimu taip pat įsipareigojama bendradarbiauti ir keistis informacija apie visuomenės informavimo priemonėse paskleistą politinę reklamą, rekomendacijomis dėl žurnalistų, kurie kandidatuoja rinkimuose, veiklos.

„Žurnalistų etikos savireguliacijos instituto dalyvavimas siekiant visuomenės gėrio, – sąžiningų ir laisvų rinkimų, VRK požiūriu yra labai svarbus ir sveikintinas. Tai ypač svarbu tiek Politinių kampanijų finansavimo skatinimui, tiek atskiriant laisvą, objektyvią žiniasklaidą nuo užsakytų publikacijų – politinės reklamos. Ši turi būti apmokėta ir pažymėta“, – susitikimo metu teigė Zenonas Vaigauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?