Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 02 26

Politinės reklamos – išbandymas kandidatų fantazijai: nuo degančių žiurkių iki pusnuogių merginų

Nėra blogos reklamos – yra tik reklama. Rodos, šiuo gerai žinomu posakiu vadovaujasi ir dalis kandidatų į savivaldybės tarybas ir merus. Ir ko tik šiųmečiai kandidatai nedarė, kad patrauktų rinkėjų dėmesį – kas dainavo, kas degino gyvūnus, kas viliojo pusnuogėmis merginomis, kas rinkosi ne visai standartines reklamos vietas.
Politinė reklama
Politinė reklama

Korumpuotus politikus ims už „kiaušinių“

Dar prieš 2016 metų Seimo rinkimus kūrybiškais užmojais dainoje apie visur esančią mafiją pasižymėję Naglis Puteikis ir Kristupas Krivickas šiemet „Youtube“ platformą apleido ir reklamai pasirinko Vilniaus viešąjį transportą.

Tiesa, antikorupcinio naratyvo kandidatai laikosi ir toliau – tvirtai suspaudę kumščius Lietuvos centro partijos vyrai keleivius vilioja ne kuo kitu, o pažadais paimti „korumpuotus Vilniaus politikus už „kiaušinių“.

Lietuvos centro partijos politinė reklama viešajame transporte
Lietuvos centro partijos politinė reklama viešajame transporte

Oponentus lygino su žiurkėmis

Turbūt labiausiai tarp internautų nuaidėjo konservatorių kandidatės į Vilniaus tarybą bandymai pasiekti rinkėjo širdį.

„Vilnių puola žiurkės, tarytum iš skęstančio liberalų politinio laivo“, – taip rankoje laikydama žiurkės gaišeną savo politinę reklamą pradeda Pauliaus Saudargo patarėja Seime Goda Karazijaitė. Tiesa, ji sako, kad nieko su niekuo nelygino.

Po skambios įžangos kandidatė supakuoja žiurkę į maišą, iškasa duobę, ten išmeta jos lavonėlį, jį sudegina ir palaidoja amžinam atilsiui.

Ši politinė reklama dėl galimo įžeidinėjimo į akį krito ne tik politiniams bendražygiams ir oponentams, bet ir gyvūnų apsaugos šalininkams. Šie sunerimo, ar apskritai reklaminiams tikslams galima deginti gyvūną ir tokį įrašą transliuoti viešai.

Kurdama antrąją politinę reklamą G.Karazijaitė vis dėlto į kritiką atsižvelgė – nors gyvūnų ir duobių kasimo neatsisakė, šįkart ji bent jau patvirtino, kad „filmuojant gyvūnai nenukentėjo“, ir pridūrė, jog „specialieji triukai atliekami su profesionalų priežiūra“.

Abu vaizdo įrašus galite pamatyti čia:

VIDEO: Konservatorės politinė reklama: sudegino nudvėsusią žiurkę
VIDEO: Reklama su žiurkėmis pagarsėjusi konservatorių kandidatė šįkart ėmėsi vorų

Du kandidatai save lygina su katėm

G.Karazijaitė – tikrai ne vienintelė kandidatė, kuri šiemet pasirinko plėtoti žiurkių ir pelių metaforą. Štai Dinas Kačinskas, Klaipėdos Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) sąraše įrašytas tryliktu numeriu, pasitelkė nuotraukų retušavimo įgūdžius ir sumeistravo reklamą, kurioje vaizduojamas skęstantis, žiurkių pilnas laivas. Pats kandidatas stovi laivo priešaky, rankose laiko britų trumpaplaukį ir Neptūno skeptrą.

Dėl savo pavardės panašumo su kačių giminės atstovu pasirinkęs reklamose rodytis su katinu, D.Kačinskas turi keturis pasiūlymus Klaipėdos miestui: „Klaipėda negali daugiau: 1. Durniuoti, 2. Mus nuodyti, 3. Veisti parazitus, 4. Sąrašas pildomas...“

Dino Kačinsko politinė reklama
Dino Kačinsko politinė reklama
Dino Kačinsko politinė reklama
Dino Kačinsko politinė reklama
Politinės reklamos
Politinės reklamos

Panašių meninių priemonių – tiesa, kiek subtiliau – ėmėsi ir visuomeninio rinkimų komiteto „Pagėgių krašto vardan“ kandidatas į Pagėgių merus Kęstas Komskis. „Drąsiai pelės bėginėja, kai katės nėra namie“ – apie sugrįžimą į politinį kovos lauką skelbia kandidato politinė reklama.

Kęsto Komskio politinė reklama
Kęsto Komskio politinė reklama

Seksualios merginos ir prabangus automobilis

Kas iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti kaip automobilių plovyklos reklama, rodos, yra Raseinių kandidato į merus politinė agitacija. Naujienomis, linksmais paveiksliukais ir Darbo partijos reklamomis besidalijantis feisbuko puslapis „Raseinių naujienos“ prieš porą mėnesių paviešino vaizdo įrašą, kuriame menkai apsirengusios gražuolės intensyviai šveičia prabangų automobilį. Ant šio pavaizduotas „darbietis“ Darius Ulickas, po juo – užrašas „švariausias meras“.

Tiesa, pats kandidatas autorinės atsakomybės dėl reklamos kratosi ir laikraščio „Alio, Raseiniai“ žurnalistei teigia už nieką niekam nemokėjęs – esą, politinė reklama jam daroma nemokamai. Čia D.Ulickas priduria, kad reklamą reikėtų vertinti „kaip pokštą“, o apie drabužius dėl politinės reklamos nusimetusias paneles šmaikštauja: „Dar būtų geriau, jei ir be liemenukų būtų buvę.“

Vaizdo įrašą rasite čia:

Ragina nepraš*kti dar vieno šanso

Pasitelkdamas dažną rašybos klaidą – balsio y trumpinimą – tiesiai šviesiai pasisako ir kandidatas į Palangos miesto savivaldybės merus, buvęs žemės ūkio viceministras Vilius Martusevičius. „Neprašy(i)k dar vieno šanso!“ – liaudžiai puikiai suprantama leksika byloja jo politinės reklamos plakatas.

Viliaus Martusevičiaus politinė reklama
Viliaus Martusevičiaus politinė reklama

Į politinę areną „valstietis“ žengia su daina

Ką daryti, jei dar nenusprendei, kam paskirsi savo balsą? Tenoro partiją traukiantis „valstietis“ Vilius Krivickas atsakymą tikrai žino. „Jei skiri šviesoforo spalvas, tereikia galvot galvele!“ – Nr. 14 „valstiečių“ sąraše pataria sutrikusiam Marijampolės rinkėjui buvęs televizijos muzikos šou dalyvis.

„Nors žodis socdemas seniai nemadingas, deja, yra dar žmonių, kurie tiki pigia jų dainele!“ Tokiais žodžiais kandidatas nuginkluoja oponentų pažadus ir populiarios itališkos melodijos ritmu marijampoliečiui taria aiškų verdiktą, kas nusipelnė jo balso: „Žalieji – jėga! Nuo jų man neskauda galva.“ Tarsi tik šie kriterijai galiotų Marijampolės politikams.

Vaizdo įrašas:

Griebėsi Donaldo Trumpo taktikos

„Make America great again“ (liet. „Padarykime Ameriką ir vėl didžią“) buvo sėkmę prezidento rinkimuose D.Trumpui garantavęs šūkis. Jei pavyko Amerikoje, kodėl gi neturėtų suveikti Lietuvoje?

Kandidatas į Šilutės merus Arūnas Pupšys nepasibodėjo išversti šio šūkio į lietuvių kalbą ir savo politinėje reklamoje agituoja: „Kartu padarykime Šilutę ir vėl NUOSTABIĄ!“

Arūno Pupšio politinė reklama
Arūno Pupšio politinė reklama

D.Trumpo bilieto į prezidento postą pro akis nepraleido ir rinkimų komitetas „Rusakalbė Klaipėda“. Vis dėlto, kitaip nei šilutiškis, šis komitetas šūkio net nesivargino išversti – „Rusakalbė Klaipėda“ nuo šiol kalbės angliškai.

„Rusakalbės Klaipėdos“ politinė reklama
„Rusakalbės Klaipėdos“ politinė reklama

Reklamai – lauko tualetas, traktorius ir pirtis

Į 15min kreipėsi skaitytojai, pastebėję politinę reklamą ant mažo priestato, kuris iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip lauko tualetas. Iš Biržų pusės atvykstant į Rokiškį matomas plakatas – Valiaus Kazlausko koalicijos „Už laisvę augti!“ politinė reklama. Vis dėlto, kaip teigia pats Vilius Kazlauskas, būdelės lauko tualetu vadinti negalima. Apie tai plačiau galite skaityti čia.

Nestandartinę ir tiesiogine to žodžio prasme „valstietišką“ vietą reklamai rinkosi ir Šilutės „valstietis“ Sigitas Majus – kandidatas į savivaldybės merus. Politikas rinkėjus nusprendė privilioti reklama ant traktoriaus.

Sigito Majaus politinė reklama
Sigito Majaus politinė reklama

Ant ratų – ir ne ant bet kokių – vežiojama ir LSDP kandidatės į Šalčininkų merus politinė reklama. Žmogaus dydžio Jolantos Butkevičienės atvaizdas pasitinka kiekvieną pirtelės ant ratų lankytoją. Apie tai plačiau galite skaityti čia.

Jolantos Butkevičienės politinė reklama
Jolantos Butkevičienės politinė reklama

Jeigu radote šypseną keliančių, įspūdį paliekančių ar nestandartinių politinių reklamų, užfiksuokite jas ir siųskite el. paštu rinkimai@15min.lt iki vasario 28 dienos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?