Tai – antroji dalis apie nestandartines politines reklamas. Pirmąją dalį galite skaityti čia.
Profesionaliai atliktas gitaros solo ir mieli gyvūnėliai
Lenkų kalba yra suprantama tikrai ne kiekvienam lietuviui. Galbūt dėl to Zbignevas Jedinskis – Lietuvos lenkų rinkimų akcijos ir Rusų aljanso koalicijos „Krikščioniškų šeimų sąjunga“ (LLRA-KŠS) kandidatas į Švenčionių r. savivaldybės mero postą – pasirinko universalią muzikos kalbą – savo rinkėjui feisbuke žinutę siunčia muzikiniu formatu. Politinės reklamos vaizdo įrašo pabaigoje išaiškėja, kad visą tą laiką girdėtas profesionalus gitaros solo – tai Seimo nario užslėptas talentas, virtęs meistrišku pasirodymu.
It vyšnia ant torto vaizdo įraše pasirodo ir mielas katinėlis – pagalbinė priemonė rinkėjui sužavėti (na, jei jau muzika nesuveikia). Tarsi lietuviškoje idilėje „Rybak Nr.17“ (liet. „Žvejys Nr. 17“), arba kitaip – tas pats mielas katinėlis, palengva gaudo į kibirą sužvejotas žuvis, kurios, ne paslaptis, yra LLRA-KŠS simbolis.
Tiesa, tai nėra Seimo nario muzikinis debiutas. Z.Jedinskis jau yra įgrojęs garso takelį ir ankstesnėms savo politinėms reklamoms bei „YouTube“ platformoje kartais dalijasi savo muzikinėmis improvizacijomis.
Vaizdo įrašus galite pamatyti čia:
Dainos – kiekvieno skoniui
Nors Z.Jedinskio talentas ir nepritraukė daug internautų dėmesio, bet Lietuvos socialdemokratų partijos Mažeikių skyriaus šou, galima sakyti, „susprogdino tos dienos internetą“.
Filmuoti vaizdai iš garso įrašų studijos, Mažeikių miestelio apžvalginiai kadrai iš aukšto primena vaizdo įrašus, rodomus prieš atlikėjams pasirodant ant tarptautinės „Eurovizijos“ scenos.
Muzikinėje kompozicijoje pasitelkę pritariančiuosius vokalus, kandidatai net dviem balsais dainuoja: „Tu nesiklausyk tų, kurie sakys, kad geriau už mus viską padarys“.
Vaizdo įrašą rasite čia:
Išsiilgusiems klasikos žanro ką pasiūlyti turi „Tvarkos ir Teisingumo“ (TT) kandidatas į Tauragės r. savivaldybės merus Silverijus Statkus. TT komunikacijos komanda parengė tikrą reklaminį siurprizą – jautrią dainą apie erelį. Šiame pasirodyme nuskambėjo ne tik stiprus vokalas, bet ir visas pritariantis choras.
Vaizdo įrašą rasite čia:
Tos pačios TT Kalvarijos skyrius plečia žanrų spektrą bei į politinių reklamų miksą įtraukia ir lietuvio širdžiai taip artimus užstalės dainų sąskambius.
Feisbuke, atskirame Kalvarijos skyriaus ansamblio puslapyje, dalijamasi dainų vaizdo įrašais. Tiesa, čia ansamblis susilaukia ir rinkėjų palaikymo bei kritikos. Pavyzdžiui, viena aktyvi partijos gerbėja komentuoja: „Reikėtų išmokt daugiau judėti ir linksmiau atrodyti“. Žinoma, nes laimėjimo atveju taryboje šių dviejų savybių tikrai prisireiks.
Vaizdo įrašą rasite čia:
„Pavogė“ ir Kalėdas, ir Velykas
Politinė reklama ant kalendorių – išties dažna kandidatų praktika. Vis dėlto, gali būti, kad Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos politinės reklamos kalendoriukų rinkėjas piniginėje ilgai nesinešios, mat šiuose tokių švenčių, kaip Kalėdos, Velykos ir daugelis kitų, tiesiog nėra.
Feisbuko grupėje „Mano kandidatas geriausias“ kalendorių nuotraukomis pasidaliję internautai nerimauja, kad „valstiečiams“ savivaldos rinkimuose laimėjus „aiškios pataisos laukia“.
Kalendoriukais kaip reklamine priemone pasinaudoti nusprendė ir Eduardas Šablinskas, Vilniaus Lietuvos socialdemokratų darbo partijos sąraše įrašytas aštuntu numeriu. Nors kandidatas Kalėdų „nepavogė“, bet prie kalendoriaus pridėjo jo paties nuožiūra itin praktišką ir rinkėjui aktualų dalyką – avalynės ir kostiumų dydžių lenteles.
Šiomis nuotraukomis feisbuke pasidalijusi mergina dėkojo E.Šablinskui už išties naudingą reklamą.
Liberalus uždarė už grotų
„Už laisvą žmogų atviroje visuomenėje“ – skelbia Sauliaus Gegiecko politinė agitacija. Paradoksalu, bet Lietuvos laisvės sąjungos kandidato į Pakruojo rajono merus beveik nesimato pro grotas.
Per internetą nuvilnijo ir nuostaba dėl Dainiaus Žiogelio – LSDP kandidato į Anykščių rajono merus – reklamai pasirinktos vietos.
Ant pastato, kuris atrodo kaip mėsos gaminių parduotuvė, kabantis plakatas šalia turi prierašą „Atsargiai! Slidu“, tarsi visai ne dėl grindų perspėtų parduotuvės lankytojus, o dėl tam tikrų pasirinkimų kovo 3 dieną.
Reklama – tiesiai iš gamtos
Lietuvos laisvės sąjunga netruko pasidžiaugti sugrįžtančiu pavasariu – jiems, pasak jų pačių, nemokamai reklamą ruošia pati gamta.
Pasidaliję delfi.lt straipsnio ekrano nuotrauka, kurioje užfiksuoti paukštukai sudaro septyneto formą, liberalai neslėpė džiaugsmo dėl to, kad jų sąrašo numeris irgi yra 7. „Čia rinkiminė agitacija, kurią skleidžia pati gamta“, – teigė liberalų puslapio feisbuke administratorius.
Žada 3 kubus nemokamo vandens šeimoms
„Ar realu? Mitas ar tikrovė?“ – užduoda klausimą Visuomeninis rinkimų komitetas „Šaukiam tautą“ Marijampolėje. Kartu ši komanda svarsto, ar galima būtų šeimoms skirti tris kubus nemokamo geriamo vandens.
Panašių politinių ambicijų turėjo ir komitetas „Kviečiu aš tautą“. Jų kandidatė į Šiaulių miesto merus Jūratė Šivickienė žadėjo daug nemokamų dalykų – ir transportą, ir vandenį, ir gydymą, ir net mokslą.
Tiesa, šio komiteto registracija VRK buvo panaikinta dėl per mažo narių skaičiaus, o pati kandidatė regioninėje spaudoje susilaukė nemalonumų dėl to, kad kitų organizacijų, kurioms vadovauja, narius jiems nežinant įtraukinėjo į „Kviečiu aš tautą“ komitetą.