2018 12 22

Pomėgį pavertė verslu: Vilkaviškio pašonėje atidarytas kavos skrudinimo cechas

Kaunietis Andrius Montvilas su vilkaviškiečiu draugu Remigijumi Svotu save gali laikyti tikrais kavos ekspertais. Jie nesunkiai gali atskirti, kuri kava yra kokybiška, o kuri – ne tokia gera. Neretai draugai per dieną išgeria po 6-7 puodelius kavos. Ne taip seniai šią meilę kavai vyrai pavertė verslu: pernai Kaune atidarė firminę parduotuvę „Coffee Loft“, o šių metų pradžioje šalia Vilkaviškio esančiame Pagramdų kaime įkūrė ir kavos skrudinimo cechą „Coffee Cruise“.
Pagramdų kaime – kavos skrudinimo cechas „Coffee Cruise“
Pagramdų kaime – kavos skrudinimo cechas „Coffee Cruise“ / Asmeninio archyvo nuotr.
Temos: 2 Vilkaviškis Kava

Vienintelis regione

A.Montvilo ir R.Svoto įkurtas kavos skrudinimo cechas – vienintelis toks visame Marijampolės regione. Vyrai džiaugiasi, kad gamybą vykdo būtent provincijoje, o ne dideliame mieste. Anot jų, didesniuose šalies miestuose kavos skrudinimo cechų yra ir daugiau, o Suvalkijoje – tai unikalus verslas. Negana to, skrudykla atidaryta atokiau nuo judrių gatvių, šalia pušyno ir vandens telkinio. Visai neseniai kolegos buvo apdovanoti „Metų žvilgsnio“ nominacija „Už naują požiūrį į verslo plėtrą regione“. Jiems apdovanojimą skyrė Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Marijampolės filialo atstovai.

Patys skrudinti kavą pradėję tik šių metų pradžioje, verslininkai šiandien jau gali pasigirti bene dešimt kartų išaugusiomis apimtimis. Visas gamybos procesas – kavos pupelių skrudinimas, malimas, pakuočių paruošimas bei pats pakavimas – daromas rankomis.

Asmeninio archyvo nuotr./Andrius Montvilas
Asmeninio archyvo nuotr./Andrius Montvilas

„Skrudinimo apimtys auga itin sparčiai ir skatina vis greičiau galvoti apie skrudyklos pajėgumų atnaujinimą. Aišku, galėtume dirbti dviem pamainomis, tada gamybos dar kiekiai labiau išaugtų. Tikrai neatsisakome minčių plėstis. Iki šiol išsikelti tikslai buvo pasiekti daug greičiau, nei buvo prognozuota. Pavyzdžiui, planavome pirkti mažesnį skrudintuvą, bet nusipirkome didesnį. Šiandien jau ir šis mums kiek per mažas. Analogiškai, nusipirkome kavos malūną ir nepraėjus nė metams turėjome jį pakeisti kitu, nes įrenginio pajėgumų mums paprasčiausiai neužteko“, – šypsojosi R.Svotas.

Verslininkai apie kavos skrudinimo cechą galvojo vos įkūrę UAB „Emiva“. Prieš kelis metus jiedu atidarė internetinę parduotuvę, kurioje iki šiol prekiauja ne tik kava iš viso pasaulio, bet ir kavos aparatais bei įvairiais nuo šio gėrimo neatsiejamais atributais: puodeliais, maišikliais, sirupais ir kitais priedais. Vėliau internetinę parduotuvę papildė Kaune Savanorių prospekte duris atvėrusi „Coffee Loft“ parduotuvė.

„Ten, kur dabar stovi mūsų gamybos cechas, iš pradžių turėjo būti paprasčiausias ūkinis priestatas. Kadangi Remigijus Suvalkijoje dar ir ūkininkauja, jis ten ketino laikyti žemės ūkio reikmenis. Vis dėlto jau statybų eigoje nusprendėme ten įkurti savo įmonės kavos skrudyklą ir patys pilnai kontroliuoti visą kavos gamybos procesą. Mums taip labai patogu – aš rūpinuosi komercija, o Remigijus prižiūri gamybos eigą“, – pasakojo A.Montvilas.

Skirtumai – kavos pupelėse

Tiek Andrius, tiek Remigijus prisipažino, kad verslo idėją pametėjo pats gyvenimas. Abu vyrai nuo seniai labai mėgsta kavą, eilę metų išbando vis daugiau įvairiausių kavos kraštų skonių. Maža to, jie nuolat domėjosi kavos gamybos ir paruošimo subtilybėmis.

Pajutę, kad pomėgis gali tapti jų pragyvenimo šaltiniu, draugai per daug negalvodami ryžosi pasinerti į šią veiklą. Įgyvendindami savo idėją verslininkai neturėjo jokių baimių ar dvejonių, kas būtų, jeigu nepasisektų. Anot jų, kavos poreikis visada bus, tad ir jų gaminamos produkcijos žmonėms visada reikės. Jų negąsdino net tas faktas, kad prieš atidarant cechą, jie beveik nežinojo, kaip viskas tiksliai turi veikti. Nusipirkus kavos skrudinimo įrangą vyrams prireikė nemažai laiko atrasti tinkamiausius skrudinimo būdus bei metodus, kuriuos naudoja ir šiandien. Bandymai pareikalavo ir sudegintų pupelių, kurių buvo ne vienas kilogramas.

Anot pašnekovų, skrudinimas – svarbesnis net už pačią kavos pupelę, tad norint išgauti aukščiausios kokybės, aromato ir skonio kavą būtina turėti nemažai skrudinimo įgūdžių. Verslininkų teigimu, kava – kaip vynas, kasmet vis kitokia, tad skrudinant galima pagaminti labai patrauklaus skonio produktą, tačiau jį galima ir visiškai sugadinti. Norint atskleisti geriausias kavos skonio savybes, būtina žinoti, kas tinka vienoms ar kitoms kavos pupelėms, nes jų paruošimo procesas nėra vienodas.

„Dabar viskas atrodo lengva, tačiau iš pradžių taip nebuvo. Kuo pupelė šviesesnė, tuo ji mažiau paskrudinta, jos skonis natūralesnis, turintis daugiau atspalvių. Tamsesnės pupelės – daugiau paskrudintos, kartesnės ir daugumos jų skoniai suvienodėja. Mes stengiamės pupeles skrudinti vidutiniškai, ieškodami balanso tarp rūgštumo, kartumo bei atskleisti saldžias natas. Nenorime, kad dominuotų tik kažkuris vienas skonio atspalvis“, – atskleidė A.Montvilas.

Andrius pasakojo, kad jo su draugu įkurta įmonė importuoja žalias pupeles iš tolimiausių pasaulio kampelių – Afrikos, Azijos, Pietų Amerikos valstybių bei Okeanijos. Savo klientams įmonė siūlo aukščiausios rūšies kavas iš Brazilijos, Kolumbijos, Peru, Nikaragvos, Gvatemalos, Tanzanijos, Etiopijos, Papua Naujosios Gvinėjos bei Indijos. Nors iš pažiūros dauguma pupelių atrodo taip pat, tačiau kiekvienas regionas turi savo išskirtinumus, kurie, atidžiau įsižiūrėjus, matomi ir kavos pupelėje.

„Net sunku suskaičiuoti, kiek išragavome skirtingų skonių kavų, kol atsirinkome tas, kurias norime pasiūlyti savo klientams. Reikia suprasti, kad jei, tarkime, norime braziliškos kavos, tai vien jų yra šimtai rūšių! Net iš to paties regiono gali skirtis kavos išvaizda, pupelių dydis ar skonis. Be to, skonio savybės priklauso ir nuo to, koks buvo sezonas – klimato sąlygos, derlius“, – pasakojo R.Svotas.

Jų negąsdino net tas faktas, kad prieš atidarant cechą, jie beveik nežinojo, kaip viskas tiksliai turi veikti.

Tikslas – plėtra į Europą

Šiandien Pagramduose įsikūrusiame kavos skrudinimo ceche gaminama produkcija turi savo prekės ženklą – „Coffee Cruise“.

„Kavą pavadinome „Coffee Cruise“, o kavos parduotuvės ženklą norėjosi palikti atskirą, nes jis jau turėjo pradėtą istoriją. Kavai norėjome sukurti naują identitetą, kurio užmojai būtų nukreipti į tarptautinę rinką. Sukūrę „Coffee Cruise“ mes siekėme, kad mūsų skrudinama kava įsitvirtintų ne tik nacionaliniu mastu, bet būtų žinoma ir vertinama užsienyje. Išeiti į „plačiuosius vandenis“ padeda ir kavos skrudinimas kitiems. Pavyzdžiui, viena čekų įmonė mūsų skrudintą kavą pardavinėja naudodama savo prekės ženklą. Taip pat bendradarbiaujame ir su Latvijos verslininkais. Jau kitais metais norėtume dar plačiau žengti į Europos rinką. Tikimės, jog ateityje galėsime pasigirti dideliais į užsienį eksportuojamos produkcijos kiekiais“, – vylėsi A.Montvilas.

Jis patikino, kad įmonės planuose – ir firminė parduotuvė Vilkaviškio rajone.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis