2019 09 05

Santaros klinikos ketina nutraukti sutartį su „Pontem“: pacientai skundžiasi, kad maistas nevalgomas

VUL Santaros klinikos ketina nutraukti maitinimo sutartį su įmone „Pontem“. Įmonės atstovai tikina, kad tai būtų neteisėtas sprendimas. Pasak jų, kalbos apie tai, prasidėjo tada, kai buvo pradėta kalbėti apie valgiaraščio keitimo būtinumą, nustatant naują paslaugos kainą. Žurnalistams klinikų atstovai pasakojo, kad skundų iš pacientų dėl maisto jie gauna kasdien, taip pat pasirašyta laikina sutartis su naujais tiekėjais.
Ligoninės akimirka
Ligoninės meniu / Arno Strumilos / 15min nuotr.

Ketvirtadienį vykusioje spaudos konferencijoje VUL Santaros klinikų direktorė valdymui Aušra Bilotienė Motiejūnienė žurnalistams kalbėjo, kad klinikos yra nepatenkintos „Pontem“ teikiamomis paslaugomis.

„Kadangi praėjo praktiškai mėnuo po Maisto ir Veterinarijos tarnybos išvados, kokybė išlieka apgailėtina. Vadovaujantis rekomendacijomis, mes dažniau tikriname maisto paslaugas organizuojančią įmonę.

Patiekalai pagaminti iš neaiškios kilmės produktų, yra visiškai atšalę.

Šiandien iš pat ryto gavome dar vieną paciento skundą, kad maistas patiekiamas nešvariuose induose. Patiekalai pagaminti iš neaiškios kilmės produktų, yra visiškai atšalę“, – komentavo A.Bilotienė Motiejūnienė.

Pasak jos, pacientai skundžiasi, kad maistas yra nevalgomas, neatitinka valgiaraščio.

Darė apklausą

Santaros klinikų atstovai tikino, kad yra pasiruošę nutraukti sutartį, o šiuo metu turi sudarę preliminarią sutartį su įmone UAB „Skonio era“.

VUL Santaros klinikų direktoriaus medicinai pavaduotoja slaugai Jurga Šuminienė kalbėjo, kad dažniausios pacientų skundų priežastys yra ne tik maisto kokybė, bet ir nešvarūs indai, purvina virtuvė, higienos normų neatitinkančios sąlygos.

„Vištienos kotletas turi būti gaminamas iš kulšelių, o gaminama iš šaldyto faršo. O jis neturi jokios energetinės išraiškos ir tai yra mechaniškai atskirta mėsa“, – sakė VUL Santaros klinikų atstovė.

J.Šuminienė pristatė ir vykdytą pacientų apklausą, kurioje dalyvavo 228 žmonės. Rugpjūčio 14-30 dienomis vykdyta apklausa parodė, kad 89 proc. pacientų nesuvalgo viso maisto, kurį gauna, o 83 proc. apklaustųjų tikino maistą dėl prastos kokybės perkantys savarankiškai.

Šiuo metu laukiama Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos išvadų. Kai jos bus gautos, vienas iš galimų veiksmų – kreiptis į teismą dėl sutarties nutraukimo.

Jei sutartį būtų leista nutraukti, Santaros klinikos ieškotų naujo maitintojo. Įstaigos atstovai tikina, kad konkursas bus atviras, viešas, galės dalyvauti visi.

Santaros klinikose maitinimą gauna nuo 900 iki 1000 pacientų kasdien.

Omletas „Kaip guminis“

Klinikose gulintis pacientas Viktoras žurnalistams pasakojo, kad maitinimu tikrai nėra patenkintas.

„Vietoj to, kad pateiktų priešpiečius, juos pridėjo prie vakarienės. Priešpiečiams buvo omletas, o kai jį gavom per vakarienę, jis buvo šaltas ir guminis. Gerai, kad bent buvo varškės apkepas.

Pavyzdžiui, grikiai išsisluoksniuoja plokštelėmis, valgyti neskanu, lieka tik skystis“, – patirtimi dalinosi ligonis.

Tas maistas mums nepadeda sveikti.

Kita pacientė kalbėjo, kad nesitiki tobulos maisto kokybės, bet tai, ką gauna, ją tikrai nuvilia.

„Aš suprantu, kad ne į SPA atvažiuoju, tačiau bet kokiu atveju tikiuosi kokybiškesnio maisto. Tas maistas mums nepadeda sveikti“, - kalbėjo moteris.

Derybos prasidėjo prieš mėnesį

Tačiau bendrovė tvirtina, kad sutartis būtų nutraukta neteisėtai.

Pasak „Pontem“, derybos tarp šalių vyksta jau kurį laiką, tačiau įmonė negalinti užtikrinti geresnės kokybės už tą prieš penkmetį nustatytą kainą.

„Dar 2018 metais Santaros klinikos išreiškė poreikį keisti valgiaraštį. Paslaugų teikėjas paruošė iš esmės naują valgiaraštį, kurį klinikos patvirtino, tačiau naujasis valgiaraštis negalėjo būti ir toliau realizuotas už 2014 metų konkursinę vieno paciento dietinio maitinimo vienos dienos kainą 2 eurus 59 centus“, – rašė bendrovė.

Kaip rašoma pranešime, "Pontem" nuomone, derybų metu klinikos veikė ne tik priešingai šalių bendradarbiavimo principui, bet pradėjo intensyviai ieškoti priežasčių, kurios galėtų būti vertinamos kaip netinkamas paslaugos teikimas.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Ligoninės maistas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Ligoninės maistas

Jie teigia, kad pastaruoju metu ženkliai padaugėjo ir tikrinimų.

Santaros klinikos pasitelkė valstybines tarnybas nelabai teisiniams veiksmams, siekiant nutraukti galiojančią sutartį be sąžiningų derybų.

„Per pastaruosius du mėnesius ženkliai padaugėjo patikrinimų. Jie maisto klinikos gamybos patalpose padažnėjo nuo to laiko, kai pradėjome su paslaugos gavėjais kalbėti apie sutartį. Santaros klinikos pasitelkė valstybines tarnybas nelabai teisiniams veiksmams, siekiant nutraukti galiojančią sutartį be sąžiningų derybų.

Mūsų praktikoje jau esame susidūrę su tokiais atvejais, ir Lietuvos teismai yra pripažinę, kad tokia praktika yra neteisėta“, – apie susiklosčiusią situaciją pasakojo „Pontem“ generalinis direktorius Donatas Garbauskas.

Įmonės vadovas mano, kad Santaros klinikos, prisidengdamos maitinimo paslaugų teikimo kontrole vykdyti įgaliotomis valstybinėmis institucijomis, bando nutraukti iki 2022 sausio mėnesio galiojančią sutartį, pagal kurią UAB „Pontem“ į klinikų valgyklos įrangą, patalpų remontą bei inventorių investavo apie 1 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų