„Lyderystėje mums svarbiausia vertybės, nes mūsų įmonės misija – kurti visuomenės gerovei. Šis projektas – dar viena nacionalinės svarbos iniciatyva, kurios drąsiai ir su užsidegimu imasi mūsų komanda. Šiandien per dažna pavyzdžių, kai žmonės susiduria su diskriminacija būtent amžiaus pagrindu – tai ypač išryškėjo COVID-19 akivaizdoje, per greitai visuomenė yra linkusi eliminuoti amžėjančius žmones ir iš socialinio, kultūrinio gyvenimo, mūsų šalyje net pusė milijono senolių, kurie gyvena atskirtyje, yra vieniši. Mes norime tai keisti ir kviečiame mūsų skaitytojus, verslo partnerius, nevyriausybines organizacijas ir valstybines institucijas tai daryti drauge“, – sako 15min generalinis direktorius Ramūnas Šaučikovas.
Lietuva yra viena sparčiausiai amžėjančių visuomenių Europoje
Oficialios statistikos portalo duomenimis jau šiandien pagyvenusių (65 metų ir vyresnio amžiaus) žmonių Lietuvoje 1,3 karto daugiau nei vaikų (0–14 metų amžiaus). Europos Komisija prognozuoja, jog 2050-aisiais Lietuvos gyventojų populiacija bus viena iš 4 vyriausių Europoje – už mus bus vyresni tik italai, portugalai ir kroatai. ES statistikos tarnyba prognozuoja, kad 2060-aisiais beveik 37 proc. Lietuvos gyventojų bus vyresni nei 60 metų.
Lietuvos demografinės senatvės koeficientas 2009–2019 m.
Šimtui vaikų (0–14 metų amžiaus) teko pagyvenusių (65 metų ir vyresnio amžiaus) žmonių, metų pradžioje:
Daugiau duomenų amžėjimo klausimu rasite Oficialios statistikos portale.
TU ESI AŠ projektui – atskiras polapis ir konferencija amžėjimo tema
Jau šiandien naujienų portale 15min sukurtas atskiras projekto polapis, kuriame – asmeninės istorijos, naudingi patarimai, karjeros posūkiai, partnerystė su socialiniu projektu „Šiandien yra vakar“ ir amžėjančių žmonių įkvepiančios naujienos iš viso pasaulio. Šį spalį sukaks ir itin solidi data – 1990 metais Jungtinių tautų organizacijos Generalinė asamblėja paskelbė spalio 1-ąją Tarptautine pagyvenusių žmonių diena. 2020-ieji – šios svarbios datos 30-metis ir šia proga spalio 1-ąją 15min organizuos konferenciją amžėjimo temomis savo portale.
„Šį projektą sukūrėme visai visuomenei ir sieksime pasiekti plačiausią įmanomą auditoriją tiek publikacijomis, interviu, partnerių iniciatyvomis, tiek ir renginiais. Kaip tik todėl pasirinkome pavadinimą „Tu esi aš“ ir šūkį „Tai tik laiko klausimas“, nes amžėjame visi, ir tai procesas, kurio neišvengsime nė vienas. Ir terminą amžėjimas pasirinkome ne atsitiktinai – jis neskirsto nė vieno mūsų, jis suvienija ir kviečia pažvelgti į vienas kitą be stereotipų“, – sako 15min rinkodaros vadovė Rima Olberkytė-Stankus. – Dažna girdėti „ori senatvė“, „orūs senjorai“, o mes kviečiame būti oria visuomene, kurioje gerbiamas ir įtraukiamas kiekvienas jos narys, neskirstant nei pagal amžių, nei pagal kitus statistikos kriterijus. Taigi, šis projektas – visiems mums, amžėjantiems.“
15min yra pirmoji žiniasklaidos priemonė, prisijungusi prie Įvairovės chartijos, taip pat pirmoji Lietuvoje atsisakiusi stereotipinių lyčių etikečių. Žiniasklaidos rinkoje 15min pirmauja tokiais sprendimais kaip anoniminių komentarų išgyvendinimas, patyčių prevencija internete, itin populiari 15min drauge su Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba kuriama iniciatyva „Diskriminacijos radaras“, kuriai savo istorijas patiki nukentėję dėl žmogaus teisių pažeidimų, taip pat ir socialinių projektų, kurie keičia Lietuvą.
Užsukite į mūsų projektą TU ESI AŠ.