Nubaudė, bet sutarties nenutraukė
LAT pripažino neteisėtais savivaldybės veiksmus vertinant tiekėjų pasiūlymus ir panaikino pirmosios ir apeliacinės instancijos teismų sprendimus, tačiau dėl viešojo intereso apsaugos nepanaikino neteisėtai sudarytos pirkimo sutarties, todėl savivaldybei skirta 500 tūkst. eurų bauda. Ši LAT nutartis yra galutinė ir neskundžiama.
Teismui kelių tiesimo bendrovė „Panevėžio keliai“ skundė savivaldybės sprendimą atmesti jos pasiūlymą ir konkurso laimėtojomis paskelbti bendroves „Fedga“ ir „Tilsta“.
Vadinasi, miestas privalės baudą sumokėti, tačiau darbus toliau tęs tos pačios dvi bendrovės, laimėjusios konkursą 2019 m. vasarą. Sutartis, kurios suma – 31 mln. eurų, dėl šios sankryžos rekonstrukcijos pasirašyta 2019 m. lapkričio 8 d., Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko pl. sankryžos rekonstrukcijos darbų konkursą laimėjusios „Fegda“ ir „Tilsta“ darbus pabaigti įsipareigojo per 2 metus.
Mokės, bet nesupranta
Paprašytas pakomentuoti, kaip vertina, LAT sprendimą, Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius P.Poderskis per daug nevyniojo žodžių į vatą: „Teismo baudužę vertiname neigiamai ir pačios LAT nutarties nesuprantame, nes vienu metu viską vertinome ir per griežtai, ir per mažai griežtai, bet čia jau niekam pasiskųsti nebepavyks.
Pasirinkdami, mūsų manymu, teisėto laimėtojo pasiūlymą sutaupėme 1,5 mln. eurų ir labai nemažai laiko. Pasirinkimas finansiškai išlieka teisingas, na o baudą teks sumokėti.
Pasirinkdami, mūsų manymu, teisėto laimėtojo pasiūlymą sutaupėme 1,5 mln. eurų ir labai nemažai laiko. Pasirinkimas finansiškai išlieka teisingas, na o baudą teks sumokėti. Tiesa, dar nagrinėsime galimybę nuregresuoti baudą į rangovą.“
Anot P.Poderskio, darbai šioje sankryžoje, kuri kėlė ir remonto metu tebekelia daugybę sunkumų vairuotojams, vyksta sparčiai. „Rekonstrukcijos darbai sekasi puikiai. Rangovas dirba laiku, viskas sustyguota iki smulkmenų, o pats objektas atsidarys laiku“, – teigė jis.
Bus dviejų lygių sankryža
Skaičiuojama, kad spalio vidury jau buvo padaryta darbų už daugiau nei 23 mln. eurų.
Plačiau apie LAT sprendimą ir bendrovės „Panevėžio keliai“ advokatų komentarus skaitykite čia: Vilniaus valdžiai už pažeidimus Liepkalnio sankryžos rekonstrukcijos konkurse skirta 0,5 mln. eurų bauda.
Pabaigus rekonstrukciją, keturių eismo juostų, daugiau kaip 800 metrų ilgio Žirnių gatvės ir Minsko plento dalis atsidurs tunelyje, o virš jo bus įrengta reguliuojama Liepkalnio gatvės sankryža. Tai bus daugiau kaip 23 m ilgio ir 78 m pločio viadukas.
Atliekant šių gatvių bei sankryžos rekonstrukcijos darbus ketinama sutvarkyti apie 2,2 kilometro važiuojamosios dangos, rekonstruoti 1,5 kilometro vandentiekio, 918 metrų nuotekų tinklų, pakloti 8,3 kilometro apšvietimo kabelių, įrengti apie 5,3 kilometro lietaus nuotekų tinklų.