„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2018 12 01

Pradėta gilinti Malkų įlanka – į Klaipėdos uostą galės įplaukti didesni laivai

Jau po poros metų Klaipėdos jūrų uosto Malkų įlankoje veikiančioms įmonėms atsivers naujos galimybės – prie krantinių galės ne tik švartuotis, bet ir būti pakrauti didieji konteineriniai laivai. Tam, kad būtų galima aptarnauti tokius laivus, pradėta gilinti Malkų įlankos akvatorija.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / J. Andriejauskaitės / 15min nuotr.

Pietinėje jūrų uosto dalyje esančios Malkų įlankos ekonominės galimybės iki šiol nebuvo pakankamai išnaudojamos. Investicijų įlanka sulaukė tik pastaraisiais metais. Rudenį baigta įrengti krantosaugos sienutė, o dabar pradėta gilinti įlankos akvatorija, nuo 11 iki 14,5 metro.

Taip ši dalis taps lygiavertė visam jūrų uostui ir atvers didesnes galimybes čia veikiančioms įmonėms, tokioms kaip Klaipėdos konteinerių terminalas, laivų statybos kompanijos, kuriose dirba per 2 tūkst. žmonių. Jos padeda Klaipėdos uostui išlaikyti lyderio pozicijas rytiniame Baltijos jūros regione.

„Su 13,4 metro grimzle laivai galės įeiti, tai yra beveik visas „Panamax“ tipo laivas. Tai galėsim užkrauti laivus žymiai didesniu kroviniu kiekiu, o tai reiškia, kad tų terminalų, kurie yra Malkų įlankoje, konkurencingumas gerokai padidės“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė.

„Mes skaičiuojame, kad šitoje dalyje gali krova augti net 3 kartus. Nuo kiekvienos tonos valstybės biudžetas gauna maždaug apie 18 eurų. Nesunku yra padauginti 5 mln. iš 3 ir gausim atsakymą, kokio dydžio grąža grįš į valstybės biudžetą“, – kalbėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.

Gilinant akvatoriją planuojama iškasti apie 1,5 mln. kub. m grunto. Teigiama, kad itin pagerės Kuršių marių akvatorijos ekologija.

„Projektas ekologine prasme labai svarbus todėl, kad šitoje dalyje veikęs laivų remonto verslas įtakojo grunto susidarymą, kuris nėra pats švariausias. Yra kasamas šis gruntas ir valomas šiuo metu, leis turėti visiškai kitą kokybinį lygmenį“, – pasakojo A.Vaitkus.

Didieji konteineriniai lavai Malkų įlankoje galės būti pakraunami tik rekonstravus krantines. Tikimasi – jau po 2 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs