2023 06 15

Prancūzija žada spartinti „Caesar“ haubicų pristatymą Lietuvai

Prancūzija pažadėjo paspartinti naujos kartos savaeigių ratinių haubicų „Caesar Mark II“ pristatymą Lietuvai, pranešė Krašto apsaugos ministerija (KAM).
Lenkijos Ukrainai perduota „Krab“ haubica
Lenkijos Ukrainai perduota „Krab“ haubica / „Reuters“/„Scanpix“

Anot ministerijos, ketvirtadienį haubicų klausimą Briuselyje aptarė krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas ir Prancūzijos gynybos ministras Sebastienas Lecornas.

„Įsigydami prancūziškas haubicas „Caesar“ reikšmingai stipriname mūsų kariuomenės pajėgumus. Tai ypač svarbu dabar, kai priėmėme sprendimą vystyti nacionalinę diviziją“, – pranešime sako A.Anušauskas.

Prie „Caesar Mark II“ vystymo programos Lietuva dvišaliu susitarimu prisijungė praėjusių metų pabaigoje, kariuomenės gynybinius pajėgumus papildys 18 vienetų savaeigių ratinių 155 mm haubicų.

Haubicų pristatymo Lietuvos kariuomenei terminas yra 2027 metai.

Visam „Caesar Mark II“ artilerijos sistemų vystymo ir įsigijimo projektui KAM planuoja skirti apie 110-150 mln. eurų. Šios lėšos bus panaudotos tiek sistemų išvystymui ir įsigijimui, tiek jų įdiegimui Lietuvos kariuomenėje.

Naujosiomis artilerijos sistemomis bus aprūpintas Lietuvos kariuomenės pėstininkų brigados „Žemaitija“ brigados generolo Motiejaus Pečiulionio artilerijos batalionas. Jos pakeis šiuo metu brigados turimas 105 mm tempiamas haubicas, jau nebeatitinkančias šiuolaikinio mūšio mobilumo ir ugnies galios reikalavimų.

„Caesar“ artilerijos sistemą šiuo metu naudoja arba ketina įsigyti ir keletas kitų NATO šalių sąjungininkių – Belgija, Čekija, Danija ir Prancūzija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis