2023 05 03

Prasideda ambicingas konkursas „Tyrėjų Grand Prix“ – mokslininkų X faktorius

Džiugios naujienos: startavo 2023-ųjų „Tyrėjų Grand Prix“ konkurso paraiškų priėmimo etapas. Tai – jau antrus metus organizuojamas populiarus mokslo renginys, pelnęs ne tik žiūrovų bei dalyvių simpatijas, bet ir du nacionalinius apdovanojimus – Global Lithuania Leaders (GLL) nominaciją ir Lietuvos Mokslo Akademijos apdovanojimą.
„Tyrėjų Grand Prix“
„Tyrėjų Grand Prix“ / Pranešimo aut. nuotr.

Visų mokslo ir meno sričių doktorantai jau dabar kviečiami pildyti dalyvio anketą! Tikėtina, kad apie tave ir tavo idėjas mes už kelių metų skaitysime spaudoje? Galbūt dėl tavo idėjos gims nauja įmonė, kuri pakeis Lietuvos ateitį?

Renginio tikslas ambicingas – disertacijos tyrimo idėjas pristatyti žingeidžiai visuomenei. Taip ne tik apjungti mokslą ir pramogą, bet ir sukurti Lietuvoje naują reiškinį, padedantį surasti didžiausius Lietuvos mokslo talentus. Pagrindinis iššūkis dalyvių lauks konkurso finale, spalio 19-ą dieną, kai visų mokslo ir meno sričių doktorantai per 4 min. turės pristatyti savo tyrimų idėjas. Konkurso laimėtojas bus apdovanotas 2000 eurų pinigine premija.

Vienas iš esminių konkurso siekių – parodyti Lietuvos mokslininkų atliekamus tyrimus visuomenei. Tai – ne tik lazeriai, bet ir visuomenės mokslai, ne tik medicina, bet ir kultūra, ne tik elektronika, bet ir sportas. Kodėl toks platus apibrėžimas? Nes iniciatyvos kūrėjams svarbus visos Lietuvos visuomenės progresas ir pažanga.

Pranešimo aut. nuotr./„Tyrėjų Grand Prix“
Pranešimo aut. nuotr./„Tyrėjų Grand Prix“

Konkursą, kurį organizuoja Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga (LJMS), sudaro keli etapai. Pirmajame etape norintys dalyvauti doktorantai prašomi užpildyti dalyvio anketą ir 2–4 min. vaizdo įraše trumpai pristatyti atliekamus tyrimus. Vėliau organizatoriai atrinks iki 50 dalyvių iš visų mokslo ir meno sričių, o pirmąjį etapą užbaigs tyrėjų pristatymai Vilniaus ir Kauno kavinėse susirinkusioms auditorijoms.

10 geriausiai pasirodžiusių doktorantų „Tyrėjų Grand Prix“ finaliniam renginiui individualiai ruošis kartu su komunikacijos, mokslo populiarinimo ir retorikos specialistais. Finale dalyvius vertins komisija ir žiūrovai, kurie balsuos mobiliąja programėle. Nugalėtojui atiteks ne tik pripažinimas, bet ir 2000 eurų piniginis prizas.

„Joks pinigų kiekis, nafta ar auksas neatstoja žmonių kūrybingumo ir iniciatyvos. Tai parodo Danijos pavyzdys. Didžiausia šalies įmonė, gimusi dėl mokslo, iniciatyvos ir žmonių kūrybingumo, yra vaistų ir medicinos pramonės gigantė. Juk visa tai turi ir Lietuva. Mokslą, iniciatyvumą, kūrybiškumą apjungia ir mūsų organizuojamas „Tyrėjų Grand Prix“, – kalbėjo konkurso iniciatorė ir pagrindinio prizo steigėja Norvegijos lietuvė Žaneta Freyer.

2022 metais organizuojamas „Tyrėjų Grand Prix“ buvo itin sėkmingas, todėl renginio komanda turi ilgalaikę viziją. Norima apjungti visus Lietuvos universitetus bei institutus, kurie ruošia tyrėjus. Konkurso rengėjai svajoja, kad universitetų įsitraukimas būtų savaime suprantamas ir prisidėtų prie mokslo įstaigų įvaizdžio kūrimo.

Ne ką mažiau svarbu ir įtraukti visus Lietuvos tyrėjus, kurie studijuoja užsienio universitetuose. Juk tai puiki galimybė suprasti, kas vyksta visame pasaulyje esančiuose mokslo institucijose – kokie tyrimai vykdomi, kokios idėjos gvildenamos. Dar viena – siekiamybė suvesti Lietuvos mokslininkus, atliekančius tyrimus nacionalinėse ir užsienio institucijose, bendriems projektams. Taip pat „Tyrėjų Grand Prix“ organizatoriai neabejoja, kad mokslo bei verslo sinergija gali pakeisti Lietuvos ateitį, nes verslas savo įsitraukimu, finansine parama ir mentoryste akseleruoja mokslo idėjas.

Norintys dalyvauti „Tyrėjų Grand Prix“ 2023 paraiškos formą iki gegužės 14 d. gali užpildyti čia.

Finalinis renginys Vilniuje vyks jau šį rudenį, 2023 m. spalio 19 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis