Nemažo atgarsio visuomenėje sulaukusiam konkursui aktyvūs interneto lankytojai negaili kritikos. „Jau geriau jokio ženklo, nei toks“, – teigia nemažai portalo 15min.lt ir virtualios kauniečių bendruomenės „Kas vyksta Kaune“ nariai. Jų teigimu, jei nėra aiškios strategijos, ką turi atspindėti ženklas ir šūkis, tuomet geriau iš viso nerengti tokių konkursų.
Akylesni kauniečiai atkreipė dėmesį, kad konkurso komisijos palaiminimą gavęs ženklas „Kaunas – atviras miestas“ labai primena JAV mažmeninės prekybos tinklo „Kmart“ prekės ženklą. Ar tai tik atsitiktinis sutapimas, ar plagiatas, turėtų išaiškinti specialistai.
Pasigenda žaismingumo
„Kaip kelio ženklas…Važiuotum ir pravažiuotum“, – socialinio tinklo „Facebook“ puslapyje „Kas vyksta Kaune“, – teigia Ingrida Pelkutė. Kitai internautei Monikai Kavaliauskaitei užkliuvo tai, kad ženkle neatsispindi joks miesto išskirtinumas. Kauniečiai taip pat mini, kad ženklo „Kaunas – atviras miestas“ spalvos ir kompozicija yra nuobodi, banali ir neįsimenanti.
„Ženklo šūkis ne tik kad nesusišaukia su vaizdu, bet ir prieštarauja jam. Man ženklas sako: Kaunas – suvaržytas miestas“, – teigia Miglė Kavaliukaitė.
„O tuos ženklus profesionalūs dizaineriai matė? Gal Dailės akademijos profesūrai parodytų? Čia tragedija“, – žodžių į vatą nevynioja Evelina Kašėtienė.
„Nepatinka. Kodėl žydra spalva? Apskritai, tas lakoniškumas primena „Optima“ linijos prekės ženklą, o ne pakankamai spalvingo, jaunatviškai akademinio miesto ženklą. Nes šitas ženklas labiau sako ne tai, kad Kaunas yra atviras, o „atvažiuok ir tapsi toks pats, kaip visi, nes čia nėra kur gilintis“. Tekstas gerai, bet vaizdinis sprendimas tikrai atstumiantis“, – įsitikinusi Jurgita.
Kiti interneto lankytojai taip pat pritaria, kad ženklas turėtų būti žaismingesnis, jaunatviškesnis. Jų manymu, net ir iš pateiktų konkursui variantų buvo galima pasirinkti geriau tinkančius reprezentuoti miestą.
Surengė alternatyvų konkursą
15min.lt primena, kad alternatyvų Kauno miesto prekės ženklo ir šūkio konkursą surengė originaliomis idėjomis garsėjantis architektas Audrys Karalius. Šis konkursas, kurio dalyviai į miestą pažvelgė neįprastu, šmaikščiu rakursu, sulaukė didesnio aktyvios visuomenės dalies palaikymo.
Svarstoma, kad pirmiau reikėtų surengti konkursą, kuriame būtų nuspręsta su kuo turėtų asocijuotis miestas, kokie svarbiausi jo simboliai – Žalgiris, stumbras, upės, Rotušė, universitetai, Kauno pilis, senamiestis, Laisvės alėja, ir pan.
PAPILDYTA: Ženklo kūrėjai: tai tikrai ne plagiatas ir ne eismo ženklas
Miesto ženklo ir šūkio „Kaunas – atviras miestas“ kūrėjai, reklamos agentūra “Love Agency”, tvirtina, kad ženklas tikrai nėra plagiatas. „Ar bet kuris pasaulio logotipas su didele K raide yra plagiatas?“, – retoriškai klausia “Love Agency” atstovas Tomas Ramanauskas.
Jis taip pat nesutinka su kritikais, kad logotipas yra panašus į kelio ženklą. Miesto prekės ženklas, kaip skelbia ir jame užrašytas šūkis – „Kaunas – atviras miestas“, yra labai lankstus, pritaikomas pačiose įvairiose vietose, gali būti įvairiausių spalvų, raidė „K“ būti permatoma, netgi galima keisti patį šūkį, vykstančių išskirtinių renginių proga, išversti jį į anglų ir kitas kalbas.
Norintys gali išsamiau susipažinti su ženklo koncepcija ir panaudojimo galimybėmis tinklalapyje: http://issuu.com/love_agency/