Atostogas nutraukiantis premjeras Algirdas Butkevičius teigia, kad pasitarime bus sprendžiama, kaip sugrąžinti namo užsienio šalių uostuose įstrigusių laivų įgulas, jei reikės – Vyriausybė tam skirs pinigų.
„Savaime suprantama, vienas iš pagrindinių tikslų yra išspręsti problemą, kad būtų galima kuo greičiau sugrąžinti jūrininkus į Lietuvą, kaip užtikrinti tiek kuro, tiek maisto, tiek vandens tiekima laivams“, – BNS sakė A.Butkevičius.
Premjero teigimu, penktadienį bus kalbama ir apie finansines garantijas LJL.
„Jei reikės, po to netgi bus padarytas ir ministrų pasitarimas dėl pinigų skyrimo, jei mes negalėsime be Vyriausybės nutarimo priimti tokio sprendimo. (...) Jau kalbėjau su finansų viceministru – pagal šiuo metu galiojančias teisines nuostatas negalima skirti lėšų iš Vyriausybės rezervo, bet mes esame apkalbėję kitas finansines programas. Galiu pasakyti, kad rytoj bus priimti sprendimai, jeigu reikalinga – finansų skyrimas, kad būtų užtikrintas mūsų jūrininkų saugumas, gyvenimo sąlygos ir galimybės sugrįžti į Lietuvą“, – kalbėjo premjeras.
Jis kol kas negalėjo pasakyti, kiek iš viso lėšų gali prireikti jūrininkų grąžinimui į Lietuvą.
Jis teigė padėtį įvertinsiąs tik penktadienį, nes kol kas ne visa informacija gauta: „Kažkodėl dar pati bendrovė nėra visos informacijos pateikusi“.
Pasitarime dalyvaus Susisiekimo, Finansų ir Užsienio reikalų ministerijų, „Lietuvos jūrų laivininkystės“, SEB banko vadovai ir atstovai.
S.Girdauskas: daroma viskas, kad laivai saugiai stovėtų uostuose, o jūreiviai grįžtų namo
Tuo metu susisiekimo viceministras sako, kad daroma viskas, kad žlungančios bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ laivai galėtų saugiai stovėti užsienio uostuose, tiekiant jiems degalus ir maistą, o dalis įgulų grįžtų į Lietuvą.
Nėra kalbų apie išleidimus ar plaukimus laivų, yra kalba apie saugų buvimą uostuose, kad uostų vadovybės išleistų įgulas išvykti, – BNS teigė Saulius Girdauskas.
„Nėra kalbų apie išleidimus ar plaukimus (laivų – BNS), yra kalba apie saugų buvimą uostuose, kad uostų vadovybės išleistų įgulas išvykti“, – BNS teigė Saulius Girdauskas.
Anot jo, su uostais siekiama susitarti, kad visa įgula, kuri nėra būtina saugiam laivo stovėjimui, būtų išleista. Dalis jūrininkų laivuose liktų, „kol dar laivai priklauso Lietuvai“.
Pasak LJL valdybos pirmininko, svarstoma galimybė parduoti aukcionuose laivus, kurie yra ne Europos uostuose – JAV ir Senegale. Tačiau kol kas neaišku, kada bus priimti sprendimai – tai turės nuspręsti būsimas LJL bankroto administratorius.
„Bankroto administratorius sprendžia klausimus ir galbūt net bus leista jiems nugabenti krovinius“, – BNS sakė S.Girdauskas.
Anot jo, sudėtingiausia yra laivo „Romuva“, stovinčio Italijos uoste, padėtis – agentas atsisako laivui patiekti degalus ir vandenį bei iškėlė dar vieną kreditorinį reikalavimą.
„Jeigu konkrečiai informacija apie itališką laivą, nes pervesti pinigai už degalus, o degalai nepatiekti. Vakar buvo už degalus, už vandenį pinigai pervesti. Yra taip, kad viskas vykdoma per agentą, išskyrė dar vieną kreditorinį reikalavimą sumokėti agentui už jo darbus, arba jis neperduos mokėjimų“, – BNS sakė S.Girdauskas.
Iš keturių LJL laivų, įstrigusių užsienio uostuose, tik „Ventos“, esančios JAV, Filadelfijoje, kapitonas BNS teigė, kad laive pakanka kuro ir maisto. Kitų laivų atstovai teigė, jog jiems neužtenka kuro, maisto arba jie turi techninių nesklandumų.