Anot jo, VPT turėtų atsakyti, ar tikrai būtina skelbti tradicinius viešuosius pirkimus ir negalima taikyti greitesnių procedūrų. Tarnyba kritikavo Vyriausybę dėl skubos, kai ši informacinei kampanijai „Lik namuose“ Velykų savaitgalį išleido 80 tūkst. eurų per neskelbiamas derybas, kai pasirenkamas vienas tiekėjas.
„Kaip suprantate, mūsų tikrai labai geras noras išlieka ir toliau. Tačiau mes sulaukiame Viešųjų pirkimų tarnybos aiškios kategoriškos pozicijos, kad turi būti organizuojami konkursai ir viešieji pirkimai, negalime kitokia greitesne forma to išspręsti. Tai mes dabar tiesiog norime gauti galutinį atsakymą iš Viešųjų pirkimų tarnybos, ar ji tos pozicijos laikosi“, – Vyriausybėje trečiadienį teigė S.Skvernelis.
„Jei (VPT) mano, kad tai yra negalima, mes privalėsime tą daryti – skelbsime viešuosius pirkimus. Numatyta parama pasieks tikrai žiniasklaidą, tik klausimas, ar greičiau, ko mes norime, ar vėliau, jei darysime nuosekliai viešųjų pirkimų procedūras“, – dėstė jis.
Prezidentas Gitanas Nausėda praėjusią savaitę sakė pasigendantis skaidrumo šiuose pirkimuose ir ragino verčiau skirti daugiau lėšų Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondui, o lėšas, skiriamas žiniasklaidai, siūlė kontroliuoti ir Vyriausiajai rinkimų komisijai (VRK).
S.Skvernelis trečiadienį atmetė kritiką sakydamas, kad „perkama ne politinė reklama, o perkamos paslaugos skelbti visuomenei reikalingą informaciją“.
Savo ruožtu VPT išsakė kritikos Vyriausybei dėl sprendimo kampanijai „Lik namuose“ rinktis skubų, bet mažiau skaidrų pirkimų kelią, kai išlaikyti standartines procedūras komunikacijos pirkimams koronaviruso pandemijos metu rekomenduoja ir Europos Komisija.
Nuogąstavimus dėl skaidrumo perkant viešinimo paslaugas išsakė ir „Transparency international“ Lietuvos skyriaus vadovas Sergejus Muravjovas bei Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius.