Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 08 11

Premjerė sako, kad pasienyje su Baltarusija dirba didesnės Lietuvos institucijų pajėgos

Lenkijai šią savaitę paskelbus apie planus pasiųsti papildomus papildomus 2 tūkst. karių rytinės sienos su kaimynine Baltarusija saugumui sustiprinti, premjerė Ingrida Šimonytė tikina, kad gausesnės institucijų pajėgos reaguojant į „Wagner“ samdinių buvimą veikia ir Lietuvos pasienyje su šia šalimi.
Pasienis
Pasienis / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

Vis dėlto premjerė sako nematanti poreikio viešai detalizuoti šios informacijos kaip tai daro Lenkija.

„Dirba žvalgybos, dirba mūsų institucijos, tikrai yra gerokai gausesnės pajėgos ir krašto apsaugos sistemos, ir lygiai taip pat teisėsaugos institucijų. Jos ir pratybas vykdo, ir kartu bendradarbiaudamos vykdo kitus veiksmus“, – penktadienį portale „Verslo žinios“ publikuotame interviu teigė I.Šimonytė.

„Bet kažkaip detalizuoti, užmėtyti skaičiais ar kažkokiais kitais dalykais, ką galbūt kartais daro mūsų kolegos iš Lenkijos vyriausybės, aš nemanau, kad yra būtina“, – teigė premjerė.

Lietuva ir Lenkija ėmėsi saugumo stiprinimo priemonių reaguodamos į dalies „Wagner“ samdinių persikėlimą į Baltarusija. Lietuva taip pat planuoja uždaryti du iš šešių kontrolės punktų pasienyje su Baltarusija.

Premjerė sako, kad norint uždaryti jų daugiau, dėl to reikėtų koordinuotis su kaimyninėmis valstybėmis.

„Dabar yra pasiūlyta, ir tą Vyriausybė svarstys artimiausiu metu, uždaryti tuos punktus, per kuriuos juda tik žmonės, gyventojai, o ne kroviniai, ir tuščios transporto priemonės, vėlgi – ne kroviniai“, – teigė I.Šimonytė.

„Kalbant apie susisiekimą, kur yra krovininiai transporto postai, aš nesakau, kad tai yra sprendimų pabaiga, bet manau, kad stebint situaciją tų sprendimų gali atsirasti daugiau eigoje, bet, vis dėlto tiems sprendimams reikėtų koordinuotis su kaimyninėmis šalimis. Nes kas atsitinka, kai viena šalis priima tokius sprendimus, tai kitos šalys tuoj pat patiria pasekmes“, – kalbėjo premjerė.

Ji pažymėjo, kad dauguma sieną su Baltarusija kertančių transporto priemonių yra registruotos Europos Sąjungoje (ES).

„Tai reiškia, kad mes vis dėlto turime suprasti, kad tai yra apsunkinimas kažkokiai daliai Europos Sąjungos logistikos“, – sakė I.Šimonytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais