„Sveiki visi. Tiesiog pasinaudosiu proga ir paprašysiu, kad vienmandatėje rinkimų apygardoje balsuotumėte už Ritą Tamašunienę. Kodėl tai darau, nes tai yra tas žmogus, kuris nuolat primindavo mūsų kelio problemas Vilniaus raj. savivaldybės darbuotojams. Jos pastangų dėka mes turime šiandien dalį asfalto. Neatlygintina politinė reklama“, – tokiu pranešimu uždaroje grupėje „Upės slėnis“ antradienį pasidalijo S.Skvernelė.
Tačiau kažkas iš minėtos grupės šį įrašą paviešino ir jis po socialinį tinklą ėmė plisti žaibo greičiu.
Įrašas neigia ne kartą premjero S.Skvernelio kartotą pareiškimą, kad jis nieko nežinojo apie planus asfaltuoti jo gyvenamą Upės gatvę ir su niekuo apie tai nekalbėjo.
Ar toks S.Skvernelės išstojimas likus vos kelioms dienoms iki rinkimų, gali turėti įtakos rinkėjų pasitikėjimui S.Skverneliu?
„Šią situaciją vertinčiau kaip paslydimą lygioje vietoje, – 15min sakė Vilniaus politikos analizės instituto asocijuotasis analitikas Matas Baltrukevičius. – Nuo tos istorijos, kai pasirodė pirmi faktai, praėjo gana nemažai laiko. Galiausiai, kai prasidėjo COVID-19 krizė, daug kam šie klausimai tapo antraeiliai. Ir dabar, visiškai lygioje vietoje, S.Skvernelio žmona visiems priminė šią istoriją.“
Anot politologo, neturėjo būti sunku sustrateguoti, kad iki rinkimų niekas šios temas daugiau neplėtotų.
„Tai – didžiulė komunikacijos klaida. „Valstiečiai“ savo kandidato Vilniaus rajone neturi ir natūralu, kad remia kažkurį kandidatą. Tačiau tai – viena, o šiuo atveju jau kalbame apie visai ką kita, kai priskiriamas toks konkretus nuopelnas“, – teigė pašnekovas.
M.Baltrukevičius pabrėžė, kad Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga (LVŽS), kaip ir kitos partijos, turi savo itin lojalią grupę rinkėjų, kurių nuomonės skandalai pernelyg neveikia.
Politologas įsitikinęs, kad S.Skvernelės pareiškimas esmingai rinkėjų nuotaikų nepakeis.
M.Baltrukevičius pabrėžė, kad S.Skvernelės pareiškimą feisbuke daugiausiai platina žmonės, kurie premjero ir taip nepalaikė.
„Tai gali turėti įtakos partijos populiarumui, tačiau dabartinėje situacijoje, nemanau, kad rinkėjams bus pats pagrindinis faktorius, sprendžiant, remti „valstiečius“, ar ne, tiems, kurie apie tai galvoja“, – pabrėžė jis.
LLRA nepakenks
Valdantiesiems, pasak pašnekovo, labiau turėtų būti neramu dėl situacijos su COVID-19.
„Absoliučiais skaičiais galima visaip žongliruoti, nėra ir taip, kad mūsų ligoninės lūžtų. Tačiau jei stengiamasi apsaugoti ekonomiką, nesiimant karantino, didžiuliai izoliacijoje esančiųjų skaičiai turi didelę įtaką – ne visi žmonės gali dirbti“, – sakė jis.
Vertindamas Upės gatvės asfalto istoriją S.Skvernelio įvaizdžiui, pašnekovas patikino, jog tokie dalykai galėjo kirsti per pasitikėjimą premjerui, tačiau ar kirto Lietuvos lenkų partijai – kažin.
„Vertinant šį skandalą iš Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos perspektyvos – tai buvo viena iš daugelio to laikotarpio istorijų, galima sakyti, kad jų rinkėjai kažin ar gyvena Lietuvos informaciniame lauke, gal labiau Rusijos. Dėl to ši partija gali sau leisti ignoruoti tokius dalykus“, – pabrėžė jis.
Į klausimus apie Upės gatvę premjeras S.Skvernelis iki šiol atsakydavo kategoriškai – esą nieko apie tai nežinojo.
„Sprendimai Vyriausybės buvo priimti be konkretaus kelio, kad aš tikrai nežinojau iš kokių lėšų ir kas ką asfaltuoja, tai yra Vilniaus tarybos sprendimai“, – pernai gruodį prieš išeidamas iš spaudos konferencijos žurnalistams pareiškė jis.
„Aktyvi bendruomenė prisidėjo savo veiksmais, savo lėšomis, kad tas kelias, kurio laukė 5 kaimai 30 metų, būtų pradėtas remontuoti. Nesikišau, nesikišu ir nesikišiu“, – kad nieko nežino apie gatvės asfaltavimą, žurnalistais panašiu metu kalbėjo premjeras.
Premjeras ne kartą yra sakęs, kad apie tai nesikalbėjo ne tik su susisiekimo ministru Jaroslavu Narkevičiumi, bet ir jo pirmtaku Roku Masiuliu.
LLRA-KŠS kaip ir J.Narkevičius priklausanti R.Tamašunienė šioje istorijoje iki šiol niekaip minima nebuvo.
R.Tamašunienė trečiadienį žurnalistams pareiškė nebendravusi su premjeru Sauliumi Skverneliu ar su jo žmona apie gatvės, kurioje jie gyvena, asfaltavimą tačiau bendravusi su Vilniaus rajono savivaldybe ir Lietuvos automobilių kelių direkcija.