Geležinkeliais gabenamų krovinių tranzito iš Lietuvos draudimas įsigalios vasario 7 dieną. Jis bus taikomas per Baltarusiją iš Lietuvos gabenti naftos produktus ir chemines ir mineralines trąšas.
Tokių priemonių Baltarusijos režimas ėmėsi po to, kai įgyvendindama gruodžio pradžioje įsigaliojusias JAV sankcijas „Belaruskalij“, Lietuvos Vyriausybė nusprendė nuo vasario nutraukti sutartį tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir Baltarusijos bendrovės, nes ji neatitinka nacionalinio saugumo interesų.
Atsakomosios Baltarusijos reakcijos, pasak prezidento G.Nausėdos, buvo galima tikėtis.
„Šis režimas tikrai pagal savo agresyvumą yra pakankamai lengvai prognozuojamas ir jo veiksmai įspėjami“, – ketvirtadienį per spaudos konferenciją prezidentūroje kalbėjo G.Nausėda.
Šalies verslas, anot jo, turi prisitaikyti ir tai esą jau daro.
„Šitų priemonių buvo galima tikėtis. Be jokios abejonės, mes turime galvoti, kad turi būti ieškomi alternatyvūs transporto koridoriai.
Mes matome jau kai kurių bendrovių pasirengimą, gerokai anksčiau prasidėjusį pasirengimą, vykdyti pervežimus ne per Baltarusijos teritoriją, o, pavyzdžiui, „Orlen Lietuva“ ketina į Ukrainą eksportuoti per Lenkijos teritoriją“, – teigė prezidentas.
Didelių iliuzijų dėl Baltarusijos režimo mes nepuoselėjame – nei puoselėjome anksčiau, nei puoselėjame dabar.
„Ši praktika verslui turėtų būti labai svarbi, kadangi didelių iliuzijų dėl Baltarusijos režimo mes nepuoselėjame – nei puoselėjome anksčiau, nei puoselėjame dabar.
Tikrai puikiai parodė <...> oro erdvės uždarymo virš Baltarusijos pavyzdys, kad prisitaikyti galima, prisitaikyti reikia“, – pažymėjo jis.
Naftos produktus ir azoto trąšas į Ukrainą per Baltarusiją gabena „Orlen Lietuva“ ir Jonavos „Achema“, rašo BNS.
Kai kurie Lietuvos eksportuotojai savo krovinius teigia jau nukreipiantys per Lenkiją.