Šalies vadovas konstatuoja, kad keičiamu įstatymu panaikinamas apribojimas, nustatantis, jog valstybės tarnautojams mokamų priedų ir priemokų suma negali viršyti 70 procentų pareiginės algos. Nenumačius šio apribojimo, valstybės tarnautojų priedai ir priemokos galėtų žymiai padidėti ir net viršyti pareiginės algos dydį. Prezidento nuomone, tai dar labiau iškreiptų ir taip nenuoseklų bei neskaidrų valstybės tarnautojų darbo užmokesčio reglamentavimą.
Įstatymu taip pat mažinamos priemokos už veiklą, viršijančią įprastą darbo krūvį ar pareigines funkcijas, papildomas užduotis. Šalies vadovas mano, kad tokiu teisiniu reguliavimu nepagrįstai mažinamas priemokų, kurios gali būti mokamos politinio (asmeninio) pasitikėjimo tarnautojams, dydis, lyginant su karjeros valstybės tarnautojams mokamų priedų ir priemokų dydžiu.
Šalies vadovas mano, kad tokiu teisiniu reguliavimu nepagrįstai mažinamas priemokų, kurios gali būti mokamos politinio (asmeninio) pasitikėjimo tarnautojams, dydis, lyginant su karjeros valstybės tarnautojams mokamų priedų ir priemokų dydžiu.Prezidento nuomone, įtvirtinant nepagrįstai diferencijuotą darbo užmokesčio priedų ir priemokų reglamentavimą politinio pasitikėjimo ir karjeros valstybės tarnautojams, politinio pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigybės tampa nekonkurencingos ir mažiau patrauklios aukštos kvalifikacijos specialistams. Tokiu būdu apsunkinamos valstybės valdžią vykdančių institucijų ir pareigūnų galimybės suformuoti reikalingos kvalifikacijos politinio pasitikėjimo valstybės tarnautojų korpusą.
Adamkus siūlo papildyti įstatymo 6 straipsnį – priedų ir priemokų suma negali viršyti 70 procentų pareiginės algos. Į šią sumą būtų neįskaitomas papildomas apmokėjimas už darbą poilsio bei švenčių dienomis, nakties metu, viršvalandinį darbą ir budėjimą bei priedas už tarnybos Lietuvos valstybei stažą ir pareiginės algos dydžio vienkartinis priedas. Prezidentas taip pat siūlo pakeisti 7 straipsniu keičiamo 26 straipsnio 3 dalį ir nustatyti, kad šio straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytų priemokų suma negali viršyti 60 procentų pareiginės algos, o 1 dalies 3 ir 4 punktuose nurodytos priemokos dydis negali viršyti 20 procentų pareiginės algos.
Adamkus atkreipia dėmesį, jog Seimas pripažindamas, kad valstybės tarnautojų statusas, atsakomybė, darbo užmokestis, socialinės ir kitos garantijos nėra tinkamai reglamentuoti, Vyriausybei pavedė iki 2009 m. sausio 1 d. parengti ir pateikti Seimui naujos redakcijos Valstybės tarnybos įstatymo projektą.
Šalies vadovo įsitikinimu, naujos redakcijos Valstybės tarnybos įstatyme turi būti iš esmės pakeistas darbo apmokėjimo reglamentavimas ir įtvirtinta aiški, skaidri ir vieninga valstybės tarnautojų darbo užmokesčio sistema.
Dar 2006 m. liepos 19 d. Seimas priėmė Valstybės tarnybos įstatymo ir valstybės politikų, teisėjų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo pakeitimą. Jį pasirašydamas, Valdas Adamkus atkreipė Seimo ir Vyriausybės vadovų dėmesį, kad šis teisinis aktas neišsprendžia viešajame sektoriuje susikaupusių problemų.
Tų pačių metų rugpjūčio mėnesį V. Adamkus laišku kreipėsi į Seimo pirmininką Viktorą Muntianą ir Ministrą pirmininką Gediminą Kirkilą su siūlymu iš esmės peržiūrėti Valstybės tarnybos įstatymo ir valstybės politikų, teisėjų bei valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo pakeitimo įstatymo nuostatas, reglamentuojančias valstybės tarnautojų darbo užmokesčio klausimus. Lietuvos vadovas tuomet pabrėžė visuomet pritaręs viešojo administravimo reformos idėjai ir biurokratinio aparato mažinimui. Tačiau priimtos įstatymo pataisos iš esmės nepatobulino valstybės tarnybos sistemos ir neišsprendė valstybės tarnautojų darbo užmokesčio nustatymo problemos.