Trečiadienio rytą prezidentės Dalios Grybauskaitės „Facebook“ paskyroje publikuota nuotrauka „Jau pakeliui į Londoną“. Prezidentė į buvusios Didžiosios Britanijos premjerės laidotuves išvyko bendrovės „Wizz Air“ reisu.
Toks sprendimas pasirinktas dėl to, kad Lietuva neturi valstybės vadovams skirto lėktuvo, o pasiekti Londoną prabangesnių oro linijų reisais be persėdimo nėra galimybės.
Margaret Thatcher nuo insulto mirė balandžio 8-ąją, sulaukusi 87 metų.
Chaosas dėl prezidentinio lėktuvo
Prezidento įstatymo 18 straipsnyje, nustatančiame šalies vadovo valstybinį aprūpinimą ir aptarnavimą, įrašyti ne tik du automobiliai, bet ir specialios paskirties lėktuvas. Po skandalo, kai 1994 m. Prezidento Algirdo Mykolo Brazausko iniciatyva už 10 mln. buvo nupirktas nedidelis, devynių vietų, 21 metų senumo „Jetstar“ (2000 m. parduotas už mažesnę, nei jo likutinė vertė, kainą), LR Prezidentas tokio lėktuvo neturi. Todėl, jam vykstant į užsienį, lėktuvą tenka nuomotis arba skristi reisiniu lėktuvu kartu su paprastais keliautojais.
Nušalintojo prezidento Rolando Pakso kadencijos metu imta dairytis kito lėktuvo. Tuo metu buvo teigiama, esą šiam tikslui gali būti skirtas bendrovei „Lietuvos avialinijos“ priklausantis 120 vietų lėktuvas „Boeing 737-200“, pagamintas 1982 metų pabaigoje. Tačiau vėliau buvo paskelbta, kad šis laineris dėl didžiulio triukšmo negalėtų leisti Europos Sąjungos oro uostuose.
Vėliau nuspręsta, kad valstybės vadovams pigiau (bet ne patogiau) skraidyti kariniais transporto lėktuvais „Spartan“. Tačiau prezidentas V.Adamkus sukritikavo skrydžius lėktuvais „Spartan“ dėl didelio triukšmo. Neva net neįmanoma susišnekėti su bendrakeleiviais.
Skaičiuojama, kad naujas, reprezentacinius reikalavimus atitinkantis lėktuvas, kurio skrydžio be nutūpimo trukmė yra 2 500 km, kainuotų apie 52 mln. litų, o galintis skristi 6000 km – iki 116 mln. litų.